Krp tosiaan varmasti heittää myös vielä lusikkansa soppaan tuossa. Itse en ollut tietoinen muusta kuin kolmikosta Wickström-Nurmikolu-Tenho joka yksinään on jo aikamoinen ase tuolla karsinnoissa hyökkäyspäähän, mutta vaatii että loppuporukkakin on edes kohtalaista tasoa. Jos ovat saaneet -02 pelaajia lisää niin auttaa varmasti, samoin veskariosaston on täytynyt kohentua. Mutta jos näin on, niin sittenhän tuo vain mutkistuu.Olen pitkälti samaa mieltä, mutta mielestäni Nokian Krp:täkään ei voi jättää laskuista kokonaan pois. Esikarsintalohko, jossa pelaavat Hatsina, PoNoVo/NST ja Nokian Krp on erittäin mielenkiintoinen. Mikä tahansa näistä seuroista saattaa päästä SM:ään, divariin tai jäädä aluesarjaan ilman että se olisi mikään järisyttävä yllätys. Tässä pätee vanha klisee pienistä marginaaleista.
Nokian Krp:llä on kolme huippuluokan 02-ikäistä hyökkääjää ( Wikström, Tenho, Nurmikolu ) täydennettynä parilla laadukkaalla saman ikäluokan pelaajalla, joista toinen on pakki ja toinen voi pelata monipuolisesti lähes mitä paikkaa tahansa. Tähän päälle on sitten siirtynyt reilu kentällinen AC Nokian 02-ikäisiä poikia plus pari maalivahtia. Ja sitten on vielä pari 03-ikäistä poikaa, jotka ovat useamman vuoden pelanneet Krp:ssä itseään vanhempien seurassa. Minä näen Krp:ssä potentiaalia, mutta rosteri on todella kapea.
Hatsina on minun silmissäni erittäin mielenkiintoinen tapaus. Joukkueen 03-ikäinen runko on pelannut C2SM:ää ja C1-divaria. Viime kaudella joukkueen ykköskentällinen takoi Haapalan, Parkkisen ja hyvin hyökkäyksiä tukevan Wariksen johdolla hirmutehot C1-divarissa, mutta kun tapellaan BSM-paikoista tulee aika ja tila pienenemään radikaalisti. Kysymys kuuluu, pystyykö kyseinen kentällinen toimimaan tulosyksikkönä myös B:ssä. Joukkueen kapeasta 02-ikäluokasta löytyy kuitenkin riittävästi pelaajia joiden avulla voidaan rakentaa ykkösketjun rinnalle myös toinen tulosyksikkö. Simo Vironen takoi toissa kaudella C1SM:ssä tehot 29+22=51 SB Heinolan riveissä ja pelasipa hän viime kaudellakin 6 BSM-peliä pinna per peli-tahtiin (5+1) PoNoVossa. Hatsina on ylipäätään varmasti hyvin yhteenhitsautunut ryhmä, mutta joukkueen iskuvoima B-ikäluokassa on vielä testaamatta.
PoNoVo/NST lienee aika pitkälle 02-ikäluokan NST, joka on pelannut pari kautta putkeen divaria. Joukkueen nimekkäimmät pelaajat ovat maajoukkuestatuksen omaavat puolustajat Julius Huppunen ( s. 02 ) ja Lauri Utunen ( s. 03 ). Hyökkääjistä tehokkain viime kauden B-divarissa oli Arttu Sinisalo tehoilla 19+12=31. Joukkue on pelannut yhdessä kauan ja suorittanut tasalaatuisesti. Joukkue koostuu myös pääosin 02-ikäisistä pelaajista, mutta vielä on epäselvää onko joukkue tasavahva vai tasapaksu.
Valmennuksen puolella Krp antaa tasoitusta huomattavasti Hatsinaan ja NST:n verrattuna, paitsi jos se mitataan tuomareille purnaamisessa.
Toivottavasti pelaavat tiukkoja pelejä, mutta onhan se tosiaan vähän hassua, että joku kolmikosta Krp, Hatsina, NST jää Aluesarjoihin, kaikissa parhaimmillaan kuitenkin hyvän Divarisuorittajan potentiaali on.