Pääkallo.fi

B-junnujen SM-karsinnat 2019-2020

Viestejä
283
En myöskään usko, että Indians ihan SM- mitaleista taistelee. Se, että sinne pääsevät, on ihan mahdollista, on tuossa muutama ihan tekijämies kuitenkin porukassa, ja Rantanen ja Metsola esimerkiksi kovia vahvistuksia. Se että miten alakerta ja veskarit kestää vertailun muihin, niin paha sanoa, on Inkkarit ennenkin yllättäny!
 
Viestejä
100
Indiansin 02-ikäluokka ei ole koskaan ollut kovinkaan kummoinen. 03-ikäluokka vissiin aika kova, sillä kuitenkin olivat C1SM runkosarjan 2. Jos 04-pelaajat ovat joukkueen parhaimmistoa, en usko indiansien yltävän top 4 BSM runkosarjassa. Pari hyvää vahvistusta granista nostavat Indiansin omissa papereissani taistelemaan suorasta playoff-paikasta eli sijoista 5-8. Lisäksi uskon lahjakkaimpien pelaajien pelaavan A-poikien divaria, joten B-poikien peleistä saattaa puuttua jonkin verran hyviä pelaajia.
Juurikin näin. A + B koostuu osittain samoista pelaajista. Nähtäväksi jää kumpaan ikäluokkaan panokset lyödään.
 
Viestejä
302
En myöskään usko, että Indians ihan SM- mitaleista taistelee. Se, että sinne pääsevät, on ihan mahdollista, on tuossa muutama ihan tekijämies kuitenkin porukassa, ja Rantanen ja Metsola esimerkiksi kovia vahvistuksia. Se että miten alakerta ja veskarit kestää vertailun muihin, niin paha sanoa, on Inkkarit ennenkin yllättäny!
Rantanen kova vahvistus kyllä. Kuka on Metsola? Maalivahti V. Metsola? Vai jos joku muu, missä pelannut aiemmin ja pelipaikka?
 
Viestejä
21
Rantanen kova vahvistus kyllä. Kuka on Metsola? Maalivahti V. Metsola? Vai jos joku muu, missä pelannut aiemmin ja pelipaikka?
Metsola Losbista tullut, en itse ole sitä mieltä että olisi mitenkään kummoinen peluri, mutta Rantanen kova vahvistus rosteriin. Ja uskoisin että kovimmat B ikäiset pelaavat karsinnat mutta muuten aika paljon A:n puolella.
02 ikäluokan pelaajia Indianssin riveissä kuitenkin pari ihan kovaa nimeä, eli ei pidä heitä kuitenkaan bussin alle heittää viime kauden takia
 
Viestejä
48
Grani ei kyllä ollut aluesarjajengi vaan pelas divaria.

Ja itse en laskisi Indiansia edes SM-sarjaan, vaan uskon että todennäköisemmin menee divariin. Ja jos SM-sarjaan pääsee, pidän pienenä ihmeenä sitä jos taistelisi playoff-paikoista. Vanhemman ikäluokan merkitys B:ssä on valtava.
Jos joukkue menestyy C1SM-sarjassa sanotaan vaikka top 4, niin on aivan hyvin mahdollista pärjätä nuoremman ikäluokan johdolla. Esimerkkejä tästä 99-00 BSM joukkue Oilers. Manninen, Laiti, Sipilä jne. Pärjäsivät sillä aina hopealle asti, Myös Urbans C1 mestaruutensa jälkeen beessä painoi pääosin 01 painotteisella jengillä. Viime vuodesta hyvänä esimerkkinä Oilers. On mahdollista pärjätä hyvin myös nuorella joukkueella.
 
Viestejä
302
Jos joukkue menestyy C1SM-sarjassa sanotaan vaikka top 4, niin on aivan hyvin mahdollista pärjätä nuoremman ikäluokan johdolla. Esimerkkejä tästä 99-00 BSM joukkue Oilers. Manninen, Laiti, Sipilä jne. Pärjäsivät sillä aina hopealle asti, Myös Urbans C1 mestaruutensa jälkeen beessä painoi pääosin 01 painotteisella jengillä. Viime vuodesta hyvänä esimerkkinä Oilers. On mahdollista pärjätä hyvin myös nuorella joukkueella.
Totta kai on mahdollista, en sitä sanonut. En vain itse henkilökohtaisesti oikein usko Inkkareitten mahdollisuuksiin, hienoa jos näyttävät mulle että väärässä olin.

Viime vuonna Oilers pärjäsi tosiaan hienosti, mutta ei voi sivuuttaa sitä että noin ketjullinen Granin kärkiäijiä tuli tuomaan leveyttä.
 
Viestejä
885
Totta kai on mahdollista, en sitä sanonut. En vain itse henkilökohtaisesti oikein usko Inkkareitten mahdollisuuksiin, hienoa jos näyttävät mulle että väärässä olin.

Viime vuonna Oilers pärjäsi tosiaan hienosti, mutta ei voi sivuuttaa sitä että noin ketjullinen Granin kärkiäijiä tuli tuomaan leveyttä.
Eivätkä vain tuoneet leveyttä, vaan olivat kaikki tärkeissä rooleissa.
 
Viestejä
100
Totta kai on mahdollista, en sitä sanonut. En vain itse henkilökohtaisesti oikein usko Inkkareitten mahdollisuuksiin, hienoa jos näyttävät mulle että väärässä
Siis viime kauteen verrattuna suunta vain ylöspäin. B:hän jämähti aluesarjaan ja A valui divari karsintoihin. Nyt B:n valtakunnallinen paikka täysin menneen C joukkueen ansiota. Aika näyttää mihin tuolla yhdistelmä rosterilla pääsee.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Viestejä
7
Tarkoitin 03 ikäluokan aluesarjoja ja sieltä Losb ja Bbu ja niiden kärki pelaajia Losbista on ainakin Ahola, Paldanius ja Laaksonen sekä Blackbirdsistä ainakin Hakonen ja Ylipaavalniemi mutta mites Haki voivatko pärjätä nykyisellä rungolla karsinnoissa?
 

Pro

Viestejä
60
Tarkoitin 03 ikäluokan aluesarjoja ja sieltä Losb ja Bbu ja niiden kärki pelaajia Losbista on ainakin Ahola, Paldanius ja Laaksonen sekä Blackbirdsistä ainakin Hakonen ja Ylipaavalniemi mutta mites Haki voivatko pärjätä nykyisellä rungolla karsinnoissa?

Eiköhän noissa aluesarja-joukkueissa pelaavien parhaiden pitäisi hakeutua muihin jengeihin, jos haluavat menestyä ja päästä pelaamaan sm-tasolla. Ja monen kohdalla se voi ruveta olemaan jo myöhäistä, kun muut jengit, jotka on pelanneet SM-tasolla tai divarissakin, menee taidoissa ja vauhdissa ohi heittämällä, niin pakostakin aluesarjan jengi jää sille tasolle, kun imua joukkueeseen päin ei ole ja rosteri ei vahvistu. Toki aluesarjassakin on pelataan hyvää säbää ja tärkeintä on, että kundit harrastaa jotain. Eikä kaikki pelaajat edes halua koviin peleihin. Mutta jos mielii kehittyä pelaajana, niin vaihto muualle noiden jengien parhaille on ainut vaihtoehto päästä kovempiin peleihin. Puheet on puheita, realiteetit näkyy tulostaulukoissa.
 
Viestejä
7
Ainakin Paldanius pelasi B junnujen divaria kuluneella kaudella Aholakin taisi muutaman pelin pelata karsinnoissa taisi loukkaantua karsinnoissa
 
Viestejä
885
Voin kuvitella keskustelun Kemppaisten perheessä. Ensin vanhemmat sanovat, että tuo salibandy on hieno mutta sen verran marginaalinen laji ettei siihen kannata panostaa. Tämän jälkeen poika toteaa :"Olette oikeassa! Minä satsaan nyt frisbeegolfiin!":) Vakavasti puhuen harmi säbälle lajina, että noin hyvä pelaaja lopettaa, mutta hienoa että pojalle on löytynyt se kaikista omin laji (y)
 
Viestejä
239
Sarjavastaava hoiti hienosti hommansa ja liiton sivuilla ilmoitettu karsintajärjestelmän julkistus on varmaan jossain muualla kuin ikäluokan omalla sivulla.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös