Pääkallo.fi

Classic 2023-2024 - paluu mestaruutta tavoittelemaan?

Viestejä
1,149
Samaa mieltä ensimmäisestä, toisesta täysin eri mieltä.
Olisiko sinulla jotain perustelua tarjolla tähän mielipiteeseen? Eli miksi pitäisi olla tyytyväinen, että yksi Suomen kärkiseuroista lähettää huonompaa kuvanlaatua huonommilla frameilla ja luokattomalla kuva/ääni -synkronaatiolla kuin alasarjan joukkueet? Jos nyt jätetään tästä huomioimatta kokonaan vaikka seremoniamestarit ja selostajat.

Jos on tarjolla jotain muuta kuin Megan Fox -vitsiä, niin mielipiteet ja näkökulmat kiinnostaa.

Mielestäni kritiikki on erittäin perusteltua ja olen hämmentynyt, miksei sitä voi antaa tarvittaessa myös omalla seuralle. Terve kritiikki vie asioita eteenpäin.
 
Olisiko sinulla jotain perustelua tarjolla tähän mielipiteeseen? Eli miksi pitäisi olla tyytyväinen, että yksi Suomen kärkiseuroista lähettää huonompaa kuvanlaatua huonommilla frameilla ja luokattomalla kuva/ääni -synkronaatiolla kuin alasarjan joukkueet? Jos nyt jätetään tästä huomioimatta kokonaan vaikka seremoniamestarit ja selostajat.

Jos on tarjolla jotain muuta kuin Megan Fox -vitsiä, niin mielipiteet ja näkökulmat kiinnostaa.

Mielestäni kritiikki on erittäin perusteltua ja olen hämmentynyt, miksei sitä voi antaa tarvittaessa myös omalla seuralle. Terve kritiikki vie asioita eteenpäin.
Kuten jo aiemmin sanoin, niin mielestäni Classicin tuottama materiaali johon kuuluu mm monikameratoteutus hidastuksineen yms on "videolähetystuotannollisesti" lajin kärkiluokkaa ellei jopa parasta.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1,149
Kuten jo aiemmin sanoin, niin mielestäni Classicin tuottama materiaali johon kuuluu mm monikameratoteutus hidastuksineen yms on "videolähetystuotannollisesti" lajin kärkiluokkaa ellei jopa parasta.
Hämmentävää, mutta mielipiteeseen on tietysti oikeus. :D Mielestäni Classicin tuottama materiaali on kelvollista, jos ei oteta huomioon kuvaa ja ääntä.

Noniin. Osan mielestä korjattavaa ei ole ja Classicia kritisoidaan ilman syytä. Toinen puoli on sitä mieltä, että lähetys on ala-arvoinen moneltakin eri osin. Elämä jatkuu ja seura toivottavasti hioo lähetystään, jos kokevat siinä olevan jotain hiottavaa.
 
Hämmentävää, mutta mielipiteeseen on tietysti oikeus. :D Mielestäni Classicin tuottama materiaali on kelvollista, jos ei oteta huomioon kuvaa ja ääntä.

Noniin. Osan mielestä korjattavaa ei ole ja Classicia kritisoidaan ilman syytä. Toinen puoli on sitä mieltä, että lähetys on ala-arvoinen moneltakin eri osin. Elämä jatkuu ja seura toivottavasti hioo lähetystään, jos kokevat siinä olevan jotain hiottavaa.
Edelleen, minä erotan video(teknisen)lähetyksen tason/laadun (jonka olen sanonut olen huono) varsinaisesta tuotetusta videomateriaalista /-tuotannosta joka taasen on erittäin hyvällä tasolla.

Minusta tämä erottelu ei ole hämmentävää ja sinä olet (yksin) hoennut "ettei ole korjattavaa ja kritisoidaan ilman syytä".

Kokonaan toinen keskustelu on sitten se miten paljon seuroja palvelee se (lue: taloudellisesti) miten paljon panostavat lähetyksiinsä.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
51
Classic on jostain syystä sellainen seura, että jos sen tekemisiä arvostellaan niin tuhat syöksyy puolustamaan.

Kyllä. BläkBoks on kuvauksellisesti huono. Ja Classicin sieltä tuottama materiaali on huonoa.

Näin se vaan on.


Juha E. Sirkkaa ei pitäisi päästää lähellekkään mikrofonia. Se ihminen on kävelevä vitsi ja todella huono sellainen.
On hupaisaa, että Näätärokkaaja arvostelee Bläkboksin kuvauksellisuutta, koska Teurastamoon verrattuna ollaan aivan eri luokassa. Äänen ja kuvan ajoitus tulisi saada kuntoon, tämä on häiritsevää, mutta muilta osin lähetys on mielestäni kunnossa. Tottakai aina voisi olla paremminkin, mutta mielelläni katselen Classicin kotipelejä tv-tuolissani! Ja mitä selostajaan tulee, Classicilla on yksi puolueettomimmista ja eläytyvimmistä selostajista. Peukut siitä!
 
Viestejä
48
Ai nyt vedettiin tämä kortti esiin. Tai no, kyllähän se minun vikani taitaa ollakin, kun en tiistai-iltana lähde matkustamaan paria sataa kilometriä katsomaan sähly peliä. Hölmö minä…
Ei, nyt ymmärsit asian väärin tai luultavasti minä selitin asian huonosti. Kirjoitin tuon asian lähinnä pienellä huumorilla ja ja olen siis kanssasi ihan samaa mieltä. Itse jos Classicin pelejä katson, niin se menee täysin mutella koko homma.
Ja okei, jos on parisataa kilsaa niin en lähtis kyllä minäkään tiistaina katsomaan tuollaista keskikastijoukkueen ja sarjakärjen peliä. Mutta tervetuloa silti halliin, jos vain suinkin joskus kerkiät!
 

Näätärokkaaja

On hupaisaa, että Näätärokkaaja arvostelee Bläkboksin kuvauksellisuutta, koska Teurastamoon verrattuna ollaan aivan eri luokassa. Äänen ja kuvan ajoitus tulisi saada kuntoon, tämä on häiritsevää, mutta muilta osin lähetys on mielestäni kunnossa. Tottakai aina voisi olla paremminkin, mutta mielelläni katselen Classicin kotipelejä tv-tuolissani! Ja mitä selostajaan tulee, Classicilla on yksi puolueettomimmista ja eläytyvimmistä selostajista. Peukut siitä!
En mitenkään ymmärrä, kuinka Raholan olosuhteet liittyvät siihen ettenkö saisi arvostella BläkBoksista tulevia lähetyksiä Ruudun maksavana asiakkaana?

Kyllä. Rahola on todella ala-arvoinen halli Liigatasolle, onneksi siitä tämän kauden jälkeen päästään eroon. Siitä varmasti ihan jokainen samaa mieltä. Se ei silti muuta sitä tosiasiaa, että Clasun lähetyksissä ääni ja kuva on epäsynkassa sekä ajoittain kuvanlaatu heikko, kuten täällä monet muutkin ovat sanoneet.

Kritiikki on sallittua. Mutta nyt jälkimmäinen lause menee pahasti överiksi. Tästä varoitus @Näätärokkaaja
Kuitti tähän. Ansaittu. Pahoitteluni. Meni kieltämättä överiksi.
 
Viestejä
1,006
Edelleen, minä erotan video(teknisen)lähetyksen tason/laadun (jonka olen sanonut olen huono) varsinaisesta tuotetusta videomateriaalista /-tuotannosta joka taasen on erittäin hyvällä tasolla.
No jos nyt viimein on päästy ongelman ytimeen eli tekninen lähetys, niin onko sen asian korjaaminen ns. tekemätön paikka? Ja miksi se on ongelma Lempäälän lähetyksissä, mutta ei muualla?
 
Viestejä
232
Itse en ole huomannut ongelmia kuvanlaadussa, mutta voisiko bläkboksin heikko kuvalaatu johtua pakkausalgoritmista? Käsittääkseni nuo striimausalustat pyrkivät pakkaamaan datavirtaa aika voimakkaastikkin vähentääkseen kustannuksia. Toisin kuin vaikkapa Monnari, Kupittaa tai Kastelli, on Bläkboksin katsomot mustia ja pimeitä, jolloin pakkaus saa koko kuvan näyttämään huonolaatuiselta
 
Viestejä
205
No jos nyt viimein on päästy ongelman ytimeen eli tekninen lähetys, niin onko sen asian korjaaminen ns. tekemätön paikka? Ja miksi se on ongelma Lempäälän lähetyksissä, mutta ei muualla?
Voisiko olla että käyttävät Boksin omaa kuvausjärjestelmää ja kamerat ja/tai mikseri, antavat ulos 720p/30 tai vain 25 framea, ainakin tuo suttuinen/nykivä kuva puoltaisi tätä. Katsoin juuri pätkän viime pelistä ja onhan hienoa, että hidastukset monesta kulmasta. Tähän kun vielä saisi kuvan laadun kuntoon, niin antaisin 10/10 pistettä, mutella katsellessa 😁 Vaikka pääkameran paikka ei olekaan paras mahdollinen.

Muut käyttävät vissiin Kepitin toimittamaa settiä ja siitä ulos tulee 1080p/50, jolloin kuva erinomainen.

Salaliitto teoriana voisi ajatella että tuottavat näin ”huonoa” kuvaa, että saavat katsojat paikanpäälle 😳
 

Näätärokkaaja

Voisiko olla että käyttävät Boksin omaa kuvausjärjestelmää ja kamerat ja/tai mikseri, antavat ulos 720p/30 tai vain 25 framea, ainakin tuo suttuinen/nykivä kuva puoltaisi tätä. Katsoin juuri pätkän viime pelistä ja onhan hienoa, että hidastukset monesta kulmasta. Tähän kun vielä saisi kuvan laadun kuntoon, niin antaisin 10/10 pistettä, mutella katsellessa 😁 Vaikka pääkameran paikka ei olekaan paras mahdollinen.

Muut käyttävät vissiin Kepitin toimittamaa settiä ja siitä ulos tulee 1080p/50, jolloin kuva erinomainen.

Salaliitto teoriana voisi ajatella että tuottavat näin ”huonoa” kuvaa, että saavat katsojat paikanpäälle 😳
Ymmärtääkseni Raholan homeluolassakin lähetykset tehdään VMixillä, mutta ne tuupataan silti Kepitin laitteen kautta pihalle. Näin ilmeisesti pakko tehdä, että Ruudulle saadaan signaali ja nimenomaan Kepitin kautta. Eli veikkaisin, että ongelma on siinä, että lähteekö kameroista oikeaa laatua pihalle Kepitin laitteisiin nähden. Puhdas arvaus siis tämä.
 
Viestejä
50
Ehkä tuolta ei edes haluta laadukasta kuvaa ja ääntä ulos. Eniten häiritsee juuri tuo kuvan ja äänen huono yhteen sopivuus. Seuraavaksi tulee tuon selostajan äänen voimakkuuden heiluminen. Sitten tulee vastaan kauppakeskuksen tilan ahtaus. Ei mahdollista saada samaan kuvaan kuin osa pelaajista kerralla. Nuo kuva kulma kikkailut eivät mielestäni toimi. Eikä kameraa ole vieläkään saatu keskelle pelitapahtumaa.
Kauanko tuolla ostokeskuksessa on vielä tarkoitus pelata? Koska Tampereelle pitäisi saada uusi hallikäyttöön?
Otteluttapahtuman vetäjästä ei jaksa edes kirjoittaa mitään.
Paikan päällä tiivis tunnelma. Viime vuoden finaaleissa moni katsoja kärsi pienen ja ahtaan tilan liian suuresta melusta. Samoin katsomo sisältää jonkin verran paljon puhuttuja näköesteitä.
Mutta näillä mennään kunnes Tampereelle saadaan paremmat olosuhteet.
 
Viestejä
297
Palaillaas vuosija takasin päin. Vielä kun ei pitänyt pistää pelejä mihinkään, Classic ainoo joka ei lähtettänyt fanikameraa. Passo asijasta antoi mielipiteensä et miks tekis niin kun siitä ei seurat mitään saa ja niin se menee vieläkin kun on sinne ruutuun laitettava. Epäilen ettei kiinnosta vieläkään. Eri tilanteet esim. kun maali näytetään uudestaan on kyllä kivaa katottavaa kun on monta kulmaa mistä näyttää. Hienoo et Krp pääsee eroon raholasta ja pitää toivoo et Classic sais kunnon areenan tulevaisuudessa, vaihtoehdot oli vähissä kun tampereelta ei moista löydy.
 

Näätärokkaaja

Palaillaas vuosija takasin päin. Vielä kun ei pitänyt pistää pelejä mihinkään, Classic ainoo joka ei lähtettänyt fanikameraa. Passo asijasta antoi mielipiteensä et miks tekis niin kun siitä ei seurat mitään saa ja niin se menee vieläkin kun on sinne ruutuun laitettava. Epäilen ettei kiinnosta vieläkään. Eri tilanteet esim. kun maali näytetään uudestaan on kyllä kivaa katottavaa kun on monta kulmaa mistä näyttää. Hienoo et Krp pääsee eroon raholasta ja pitää toivoo et Classic sais kunnon areenan tulevaisuudessa, vaihtoehdot oli vähissä kun tampereelta ei moista löydy.
Nykyään ymmärtääkseni lähetyksistä jotain korvausta myös seurat saa (tämä siis vain oma oletukseni).

Ei silti tarkoita sitä, että Passoa kiinnostaisi yhtään sen enempää kuin aiemminkaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös