Ajat ei nyt niin hirveästi ole 2010-luvulla muuttuneet. Seuroille tulee aaltoliikettä. Eihän SPV:llä ole nytkään ollut ihan tasaista menestystä, mutta sillä on paljonkin merkitystä miten joukkue kasataan. Jos seurassa tehdään hyvää juniorityötä ja joukkueen ikärakenne on järkevä, niin aaltoliikkeet ovat paljon pienempiä.
Mitkä sitten ovat mielestäsi top4-jengit viiden vuoden päästä, jos kerran SPV ei siellä ole. En esim. keksi miksi ErVi olisi edellä 5v päästä.
Mä olin katsonut että oli kyse top-2. Ja ainahan omiin pitää uskoa. Sanotaanpa näin, että viiden vuoden top-4 on Tps, Oilers, Classic ja Ervi. Akatemia alkaa kohta tuottamaan valmiimpia pelaajia, jo nyt nuo aneemiset turhakkeet kairasivat kovissa paikoissa tulosta. Juurikin n.5v päästä alkaa olemaan pojat jo miehiä. Ja lisäksi nyt jo tämä Naavan itsestään selvyyksien sanominen edes jossain määrin paransi seuran ilmettä. Ja niinku nimem. Yyx sanoi on tulossa vasta ne ikäluokat mille ervi on se ainut seura. Junnuja on paljon ja kai niistä osa tietää mikä on sählypallo.
Toki top-4 edellyttää että paalua on pitää omat äijät. Uskotaan että saadaan kirittyä Koposen puolet paksumpi lompakko(pelaajabudjetti arviosta), millä hän pystyy ja on pystynyt ostamaan isoja palasia joukkueeseen. Ja jos niitä ssv-jätkiä alkaisi myös tulemaan takaisin, kun muualla ei ehkä paikka aukea pääsarjoihin.
Kysymys top-2, sanon top-3 on selkeästi mun mielestä 5v sisällä, Tps, Classic ja Oilers. Sen jälkeen tulee muut.
Mitä tulee koko sählyyn Helsingissä, niin lajin asema muunkuin sählyporukoiden ulkopuolella täysin surkea ja suurinosa sählyporukoistakaan ei ole ikinä menossa katsomoihin. Asenne lajia kohtaan on edelleen tasolla, neitilaji mitä harrastaa ne, jotka eivät lätkässä pärjää. Harva edes kehtaa tunnustaa seuraavansa. Tossa on todellakin sitä haastetta saada väkeä katsomoihin. Ongelma siis koko Helsingissä, mteam vetää sen sata sinne omaan halliinsa. Oma veikkaus on, että Hawks tulee jollain aika välillä nousemaan divariin(toivottavasti jopa liigaan) ja teamin ohi kaupungin kakkosseuraksi, vaikka sitä vetääkin täällä ylipaskaksi arvottu Petteri Bergman