Pääkallo.fi

Gamesaver ja Solidsport lähettävät ensi kaudella juniorisalibandyn otteluita

Viestejä
15
Tarkoittaako että muuten ei enään saa junnujen pelejä striimata? Kuvaaminen ilmaista mutta katsomisesta rahastetaan? Kuitenkin kyseessä juniorien pelit?
 
Viestejä
302
Tarkoittaako että muuten ei enään saa junnujen pelejä striimata? Kuvaaminen ilmaista mutta katsomisesta rahastetaan? Kuitenkin kyseessä juniorien pelit?
Olis kiva saada lähde tai linkki artikkeliin tai taustoja asiaan jonka perusteella pistit keskustelun pystyyn, nyt on vähän vaikea kommentoida mitään aiheeseen. Itseäni ainakin kiinnostaa tämä.
 
Viestejä
64
Viestejä
116
Solidsportin striimit toimivat hiljaittain yhdestä Ruotsin turnauksesta todella huonosti. Luulisi maksullisten palveluiden tarjoajien saavan yhteydet pelittämään edes vähän paremmin. Turnaus kesti kuitenkin neljä päivää, mutta ongelmia signaaliin ei pystytty ratkomaan.
 
Viestejä
64
Jos oikein käsitin, pelien ei-kaupallinen striimaus on edelleen vapaata. Voisiko SSBL tarkentaa kuinka asia on?

Tuolla ylempänä laitoin linkin liiton sivuille, josta löytyy mm. tuo alla oleva vastaus. Mihin kohtaan vielä haluat tarkennuksia, mielestäni tuossa ei ole mitään epäselvää

Q: Onko mahdollista edelleen striimata juniorijoukkueiden otteluita YouTuben kautta?

A: Kyllä on. Salibandyliiton solmimat sopimukset Gamesaverin ja SolidSportin kanssa koskevat junioriotteluiden kaupallista striimausta – toisin sanoen maksullisia striimejä. Edelleen siis YouTuben tai muiden vastaavien palveluiden kautta otteluiden lähettäminen on täysin luvallista, kunhan niiden katsominen on maksutonta. Salibandyliitto kuitenkin suosittelee tutustumaan Gamesaverin ja SolidSportin tarjoamiin mahdollisuuksiin.
 
Viestejä
64
Tarkoittaako että muuten ei enään saa junnujen pelejä striimata? Kuvaaminen ilmaista mutta katsomisesta rahastetaan? Kuitenkin kyseessä juniorien pelit?

Solidsportillakin saa striimistä ilmaisen, jos vaan pääkäyttäjäksi rekisteröidyt henkilöt sen laittavat semmoiseksi. Silloin vaatii vain kirjautumisen solidsporttiin ja peli on kaikille nähtävissä. Pelit tallentuvat sinne ja ovat uudelleen katsottavissa.

Junnupelien laittaminen maksumuurien taakse on suurinta ******. Vanhemmathan niitä pelejä katsoo jotka eivät pääse paikalla. Maksavat jo muutenkin itsensä kipeiksi, ni vielä 3e per peli tai 5,90e kuukausi siihen lisää. Toki osa tuosta rahasta palautuu seuralle, mutta silti.
 
Viestejä
536
Junnupelien laittaminen maksumuurien taakse on suurinta ******. Vanhemmathan niitä pelejä katsoo jotka eivät pääse paikalla. Maksavat jo muutenkin itsensä kipeiksi, ni vielä 3e per peli tai 5,90e kuukausi siihen lisää. Toki osa tuosta rahasta palautuu seuralle, mutta silti.

Itse näen asian hieman toisin; jos joku vastustajajoukkue näkee sen vaivan, että hoitaa striimit kuntoon ja edesauttaa näin ollen sitä, että vanhemmat näkevät juniorinsa pelin vähän kauempaakin, maksaa siitä ihan mielellään juurikin tuollaisen 2-3€/peli. Mitä tuosta sitten kaudessa tuleekaan yhteensä -> jos pelejä se n.20 niin kokonaiskustannus 40-60€.

Ja onhan tuo myös joukkueiden kannalta hyvä asia, että pienestä vaivasta on saatavilla pieni palkkio. Ei joukkueillakaan sitä rahaa yleensä liikaa ole.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Viestejä
18
Itse näen asian hieman toisin; jos joku vastustajajoukkue näkee sen vaivan, että hoitaa striimit kuntoon ja edesauttaa näin ollen sitä, että vanhemmat näkevät juniorinsa pelin vähän kauempaakin, maksaa siitä ihan mielellään juurikin tuollaisen 2-3€/peli. Mitä tuosta sitten kaudessa tuleekaan yhteensä -> jos pelejä se n.20 niin kokonaiskustannus 40-60€.

Ja onhan tuo myös joukkueiden kannalta hyvä asia, että pienestä vaivasta on saatavilla pieni palkkio. Ei joukkueillakaan sitä rahaa yleensä liikaa ole.

Kyllä tässä mennään metsään ja kovaa jos junnusäbästä aletaan maksuja pyytämään. Siis haloo... Vanhemmat maksaa jo nyt tuhansia euroja per kausi ja sitten vielä lisää ollaan ruinaamassa että pelejä näkee inttenjetin kautta. Vanhemmat nämä maksut lopuksi kuitenkin maksaa. Ja sit valitetaan että kun harrastaminen maksaa; kyllä maksaa jos maksuja pitää ehdoin tahdoin kehittää lisää vanhojen päälle.

Kerrataanpas miksi tätä striimausta edes tehdään:
1. Näkyvyyttä lajille ja kehitystä lajin seurantaan
2. Mahdollisuutta seurata omien joukkueiden ja muiden joukkueiden peliä ja sen kehittymistä
3. Mahdollisuutta saada lajiin uusia katsojia / harrastajia
4. Mahdollisuutta sukulaisille, isovanhemmille, jne seurata lajia
5. ...

Jos striimausta ajatellaan seuran tai joukkueen varainhankintana... taas ollaan metsässä. Vanhemmat tässä joutuu taas laskun maksajiksi. Ei näitä junnupelejä niin paljon ulkopuoliset seuraa, varsinkaan jos laitetaan maksumuurin taakse.

On olemassa ilmainen striimaus-alusta; youtube. Sinne saa kuka tahansa striimattua livenä, riippumatta siitä onko kanavalla seuraajia tms.

Ja lisäksi, liitto on linjannut että youtube on OK. Vain kaupalliset lähetykset pitää laittaa GameSaveriin tai SolidSporttiin.

Joten eiköhän nyt lopeteta tämä maksupelleily ja striimata avoimille alustoille.
 
Viestejä
32
Kausi on alkanut ja ensimmäisiä karsintoja pelataan. Viime kaudella meidän seurasta lähetetiin muutaman joukkueen muutamat pelit GameSaverin kautta, itse olen jonkin verran sinne pelejä kuvannut. Mutta nyt mietityttää tuo SolidSport. Kenellä kokemuksia kummastakin? En ole jälkimmäisestä edes katsonut pelejä vielä, tänään tulee yksi mielenkiintoinen peli ja on vielä maksutonkin, niin saan katselukokemusta. Mutta millaista on striimata verrattuna GameSaveriin?
Seuran edustusjoukkueen pelit tulevat alkaneella kaudella SolidSportista, tähän peilaten ehkä järkevintä olisi keskittää kaikki lähetettävät junnupelitkin samalle alustalle.

Hyviä pointteja maksullisuudesta, sekä puolesta että vastaan. Näitä pitää miettiä huolella ja seurailla tilannetta.

Näkeekös muuten SolisSportista itse jostain kuinka paljon katsojia on pelillä ollut? Ainakaan viime kaudella ei GS:stä tätä nähnyt.
 
Viestejä
32
On olemassa ilmainen striimaus-alusta; youtube. Sinne saa kuka tahansa striimattua livenä, riippumatta siitä onko kanavalla seuraajia tms.

Ja lisäksi, liitto on linjannut että youtube on OK. Vain kaupalliset lähetykset pitää laittaa GameSaveriin tai SolidSporttiin.
Saa toki, jos on oikeanlaiset laitteet tai yli 1000 seuraajaa. Valitettavasti meidän seuran junnujen kanavaa seuraa vain noin 30 henkilöä ja ainoat livestriimauksen tällä hetkellä mahdollistavat laitteet on minulla. Mobiilisti et voi striimata livenä YouTubessa.
 
Viestejä
780
Saa toki, jos on oikeanlaiset laitteet tai yli 1000 seuraajaa. Valitettavasti meidän seuran junnujen kanavaa seuraa vain noin 30 henkilöä ja ainoat livestriimauksen tällä hetkellä mahdollistavat laitteet on minulla. Mobiilisti et voi striimata livenä YouTubessa.
facebook ja instagram onnistuvat myös. Tässpä yksi ohje fb liven tekoon:

youtube ei siis ole ainoa ilmainen väylä. Helppoa kuin heinänteko.
 
Viestejä
18
Saa toki, jos on oikeanlaiset laitteet tai yli 1000 seuraajaa. Valitettavasti meidän seuran junnujen kanavaa seuraa vain noin 30 henkilöä ja ainoat livestriimauksen tällä hetkellä mahdollistavat laitteet on minulla. Mobiilisti et voi striimata livenä YouTubessa.

Nyt lopetetaan tämä väärän informaation jakaminen tähän paikkaa.

Youtube kanavalle voi striimata suorana mobiilisti (=puhelimella) vaikka kanavalla ei olisi yhtään tilausta.

Olen striimannut iPhonella kanavalle jossa on yli 2000 tilaajaa, 50 tilaajaaja 0 tilaajaa. Kaikki toimi ja toimii edelleen.
Ei tarvita kalliita kameroita, PC:tä, ... Ihan samat laitteet toimii kuin SolidSportilla ja GameSaverilla (Joita olen myös testannut).

Ainoa rajoite on se, että Youtuben omasta puhelinsovelluksesta ei saa striimattua, jos on liian vähän tilaajia. Mutta sitä nyt ei kannata käyttää säbä striimauksessa muutenkaan. IOS sovelluksista Live:Air Solo on minun käyttämä (yli kaksi kautta vedetty, saa tulostaulun ja muutakin grafiikkaa jos tarvitsee).
Android asiantuntijat voivat kommentoida Antero-osastoa tarkemmin. Mutta periaate on sama kuin IOS:llä.

Youtube mobiili striimaukseen tarvitaan vain puhelin, datayhteys ja kolmannen osapuolen puhelinsovellus joka linkkaa suoraan youtubeen tai sitten käytetään rtmp linkkiä eventille.

Seuraamisen, arkistoinnin ja laadun kannalta YouTube kepittää IG:t ja FB:t 100-0.
 
Viestejä
32
Ainoa rajoite on se, että Youtuben omasta puhelinsovelluksesta ei saa striimattua, jos on liian vähän tilaajia. Mutta sitä nyt ei kannata käyttää säbä striimauksessa muutenkaan. IOS sovelluksista Live:Air Solo on minun käyttämä (yli kaksi kautta vedetty, saa tulostaulun ja muutakin grafiikkaa jos tarvitsee).
Ok, tämä oli aivan uusi tieto mulle.
 
Viestejä
173
Joku voisi liitolle kertoa, että tämä ei ole jääkiekkoa, jossa jokainen liigatason pelimies on monipäisen agenttijoukon kiinnostuksen kohteena. Ei näitä junnupelejä varmaankaan katso kuin kaiken jo kausimaksuissa maksavat vanhemmat ja sarjan pelaajat.
 
Viestejä
7,834
Joku voisi liitolle kertoa, että tämä ei ole jääkiekkoa, jossa jokainen liigatason pelimies on monipäisen agenttijoukon kiinnostuksen kohteena. Ei näitä junnupelejä varmaankaan katso kuin kaiken jo kausimaksuissa maksavat vanhemmat ja sarjan pelaajat.

Kyllä minä ainakin katson. Tosin paikan päällä, mutta silti.
 
Viestejä
780
Kyllä minä ainakin katson. Tosin paikan päällä, mutta silti.
Arto c'mon, oliko ihan pakko :) Conducting Analystin pointti on täysin kohdallaan...
Ollaan todella harmaalla alueella...

"Kun kotijoukkue tekee tämän, vierasjoukkueella ei ole oikeutta tehdä maksullista striimausta eikä myöskään striimausta ilmaiseen kanavaan, esimerkiksi Youtubeen." On todella vaikeaa ellei mahdotonta rajata julkisella paikalla tapahtuvan, ei-pääsymaksullisen tapahtuman taltiointi tai lähetys. Toki liitto voi sen kieltää seuralta, muttei mitenkään katsojalta. Minä voin esimerkiksi ihan vapaasti yksityishenkilönä tehdä suoran striimin facebookiin tai youtubeen. Haluaisinpa nähdä sen liiton tyypin joka tulee motkottamaan. Tulee minulle nimittäin pahoinpitelysyyte, mikä ei siinä vaiheessa haittaa.

Entäpä nämä säbämammat jotka striimaa instaan pelejä. Minä en ainakaan uskaltaisi mennä siihen väliin viisastelemaan.

Ottakaa nyt järki käteen säbäpomot!
 
Viimeksi muokattu:

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös