Pääkallo.fi

Happee ei saanut liigalisenssiä

Onko muuten jossain avattu noita liigalisenssin ehtoja? Olisi ihan kiva tietää mitä kaikkea siellä on ja kuinka moni joukkue täyttää ehdot ihan aikuisen oikeasti. Eikä tämä siis ole mikään puolustuspuhe Happeeta kohtaan, vaan ihan yleisesti kun tulee Fliigaa aika paljon seurattua niin olisi mielenkiintoista tietää missä kunnossa nämä seurat oikeasti ovat.

Et, mutta tarve oli kommentoida asiaa, joka ei liity millään tasolla varsinaiseen aiheeseen. Pysytään asiassa, niin keskustelua on mukavampi seurata.
Okei, eli minä olin tässä asiassa pahin terroristi jota piti näpäyttää? :)

Tällä keskustelupalstalla tuntuu olevan yllättävän paljon henkilöitä, jotka ovat heti valittamassa, jos keskustelu vähänkään rönsyilee. Ymmärtäisin, jos tässä ketjussa puhuttaisiin maahanmuutosta tai nurmikon kevätlannoittamisesta, mutta nyt sentään keskusteltiin Happeesta ja sen yleisömääristä.

Tällä keskustelupalstalla tuntuu olevan yllättävän paljon henkilöitä, jotka ovat heti valittamassa, jos keskustelu vähänkään rönsyilee. Ymmärtäisin, jos tässä ketjussa puhuttaisiin maahanmuutosta tai nurmikon kevätlannoittamisesta, mutta nyt sentään keskusteltiin Happeesta ja sen yleisömääristä.
Minua ojennettiin näillä saatesanoilla:

Keskustelijoiden tehtävänä on lopettaa se offtopic ja perustaa ketju sille aiheelle.

Onko muuten jossain avattu noita liigalisenssin ehtoja? Olisi ihan kiva tietää mitä kaikkea siellä on ja kuinka moni joukkue täyttää ehdot ihan aikuisen oikeasti. Eikä tämä siis ole mikään puolustuspuhe Happeeta kohtaan, vaan ihan yleisesti kun tulee Fliigaa aika paljon seurattua niin olisi mielenkiintoista tietää missä kunnossa nämä seurat oikeasti ovat.
Tuosta lukemaan sivulta 30 alkaen liigalisenssin vaatimuksia https://trepo.tuni.fi/bitstream/handle/10024/136927/JohanssonSami.pdf?sequence=2&isAllowed=y#page33

Anteeksi jyrkät sanani. Et ole terroristi 😉 etkä edes pahis. Mutta olisi suotavaa ja tosi kliffaa, että pysytään edes hennosti asiassa. Huhumaa -ketju on lähtenyt täysin lapasesta ja ei sitä jaksa enää edes seurata. Mutta nyt on minun vuoroni päättää offtopic ja jatketaan keskustelua hyvässä hengessä 🙏.

Kieltämättä vähän mietitytti miten objektiivinen tuo mp-kirjoitus oli, kun näki sukunimen. Liiga ja liitto on kieltämättä tehnyt laput silmillä päätöksiä useampana vuonna, nyt sitten uskalsivat toimia. Mun mittarilla ehdottomasti huippu se Pölkin saama kunniamitali 😁

Ikävä päätös tietty niin lajille kuin keskisuomalaselle sählylle. Mutta ainoa oikea näillä spekseillä. Seura on vähän joka suuntaan pystyssä, harjoitusvuoroja haetaan kohta jostain Toivakan pikkusalista tai Muuramesta, kesän toki vois treenata vaikka ulkona. Yllätys, että Laukaa alkoi edes tässä kohtaa näyttää hauista, olin aika varma, että sponssaavat vuorot. Noissa veloissa lienee muitakin saleja kuin monnari ja hirviareena ja myös muiden joukkueiden kuin edarin maksuja.

Jos tili- ja vastuuvapaus perjantaina vuosikokouksessa myönnetään, niin sitten voi kyllä todeta, että toiminta on ollut juuri jäsentensä näköistä.

Eniten käy sääliksi nuoret pelaajat, jos toki muutkin. Lajien ikonisia seuroja on ennenkin kaatunut tai niissä on haettu pohjalta vauhtia. Näin se vaan menee, kun luotetaan, että jousi venyy loputtomiin. Jossain vaiheessa napsahtaa

Jos vielä noista yleisömääristä, niin onhan ne toki kovat kun muihin joukkueisiin vertaa. Mutta silti nuo yleisömäärät ei tunnu näkyvän kovin positiivisessa mielessä joukkueen kassassa, tai mihinhän sitten ne rahat poltetaan?

Nyt on kyllä vahvaa rivien välistä lukemista, kun itse en näistä Thompsonin viesteistä pysty lukemaan, että hän pyytäisi katsojakeskiarvojen takia anteeksi antamista, niin miksi hänen pitäisi sitä avata? :unsure:
Niin ihan nyt vaan sillä, että tässä on sivukaupalla keskusteltu Happeen talousongelmista, huonosta seurajohtamisesta, jopa yhdistyslain vastaisesta toiminnasta. Sitten tulee kommentti: "On silti liigan paras todellinen yleisömäärä"
A. Selittääkö se jotenkin Happeen toimintaa?
B. Oikeuttaako paras katsojakeskiarvo sääntöjenvastaisen toiminnan?

Mielestäni ei. Siksi kysyin, onko paras katsojakeskiarvo jonkin lieventävä asianhaara Happeen toimintaa tarkasteltaessa? Vai mikä oli pointti nostaa asia esiin?

Niin ihan nyt vaan sillä, että tässä on sivukaupalla keskusteltu Happeen talousongelmista, huonosta seurajohtamisesta, jopa yhdistyslain vastaisesta toiminnasta. Sitten tulee kommentti: "On silti liigan paras todellinen yleisömäärä"
A. Selittääkö se jotenkin Happeen toimintaa?
B. Oikeuttaako paras katsojakeskiarvo sääntöjenvastaisen toiminnan?

Mielestäni ei. Siksi kysyin, onko paras katsojakeskiarvo jonkin lieventävä asianhaara Happeen toimintaa tarkasteltaessa? Vai mikä oli pointti nostaa asia esiin?
No, minulta ainakin tuossa eilen kysyttiin:
”Valtava määrä hyviä asioita tehtynä.”

Tuo virke ja Happee eivät kyllä koskaan ole sopineet yhteen. Avaatko, mitä ovat ne valtavat määrät hyviä asioita?

Aivan salettihan tuo on että lisenssi myönnetään. Hallituksessa on happeetaustanen ja Haukkaliigan pomo on happeetaustanen.
Niin minusta "liigan paras yleisömäärä" on varsin hyvä vastaus siihen. Se ei kerro, että Happen tulee saada lisenssi, mutta se kertoo siitä, mitä fliiga menettää, jos (ok, kun) Happee poistuu joukosta. Tein tässä sellaisen törkeän oletuksen, että Hawksin yleisömäärät on Happeeta pienempiä, mutta usko kun minä sanon, että olen aivan jumalattoman onnellinen, jos olen väärässä tämän oletukseni kanssa.

Tuo on ylipäätään mielenkiintoinen aspekti tuo Happeen junioritoiminta. Ymmärsin (korjatkaa toki), että Happeen junnuilla menee ihan kivasti myös taloudellisesti. Siis ei se mikään rahasampo varmasti ole, mutta varsinkin suomalaiseen salibandyskeneen nähtynä, ihan kivasti jaloillaan. Olisi ikävä, jos lapsi (tai U22-poika) jäisi tässä pesuveden jalkoihin.

Tuo on ylipäätään mielenkiintoinen aspekti tuo Happeen junioritoiminta. Ymmärsin (korjatkaa toki), että Happeen junnuilla menee ihan kivasti myös taloudellisesti. Siis ei se mikään rahasampo varmasti ole, mutta varsinkin suomalaiseen salibandyskeneen nähtynä, ihan kivasti jaloillaan. Olisi ikävä, jos lapsi (tai U22-poika) jäisi tässä pesuveden jalkoihin.
06, 07, 08 ja 09 ikäluokat on jo siirtyneet O2:een, eli onko jäljellä muuta kuin P22 ja pikkujunnut? Happeehan ilmoitti aiemmin keskittyvänsä juniorien osalta ”harrastustoimintaan” eli ei tavoitetta osallistua valtakunnallisiin sarjoihin enää? Eli eikös tämä alasajo ole ollut käynnissä jo pitempään…

Tää on kamala juttu.
Kumpi mua pläkpoksissa enemmän kiinnostaa, Happee vai joku Hauks?
Tiesittekö. Jopa Englannin valioliigassa on joukkueita, joilla ei oi rahaa. Pisteitä pois, mutta ei ulos.

Tiesittekö. Jopa Englannin valioliigassa on joukkueita, joilla ei oi rahaa. Pisteitä pois, mutta ei ulos.

Eikös Valioliigassa olla rankaistu nimenomaan siitä, että rahaa on saatuu "liikaa / väärin" nk Financial Fair Play-sääntöjen rikkomisesta? Siitä, että ei ole rahaa on aina rankaistu sillä, että seura kaatuu / tiputettu sarjaporrasta / portaita alas.

Tietäjälle; kyllä, oikeastaan. Rahoistusyhteydet on oltava kunnossa.
Sarjasta sulkeminen on paljon raaempi temppu.
Pistevähennykset ovat kyllä aihuttaneet parinkin suurseuran tippumisen Englannissa alempiin juttuihin.
Se, kuten kaikki jojo juttuni tietäen, vie sponsorit.
No money no honey.
Mää pohdin vähän Jyskälän juttuja. JOS O2 menee, ok, junnutyö on parempi.
Logo. Happee. Sama katastrofi kun Gunners täällä Tampereella lopetti.

Eikös Valioliigassa olla rankaistu nimenomaan siitä, että rahaa on saatuu "liikaa / väärin" nk Financial Fair Play-sääntöjen rikkomisesta? Siitä, että ei ole rahaa on aina rankaistu sillä, että seura kaatuu / tiputettu sarjaporrasta / portaita alas.
Mutta kuinka paljon tässä on kyse siitä, että rahaa ei ollut ja kuinka paljon siitä, että on mm. rikottu lakia?

Liiton pitäisi olla edistää lajia ja auttaa seuroja. En sano että oli väärä päätös olla antamatta lisenssiä liigaan, mutta pelkkää keppiä tarjottiin.
Happeella on ollut hyvä meininki otteluissa ja viihtyisät tapahtumat.
O2 luulee että sama jengi tulee nyt katsomaan heidän otteluja, mutta pitkä ja kivinen on matka samaan viihtyvyyteen.
Hirviteatteria kun ei voi siirtää toiseen seuraan.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.