Pääkallo.fi

Hiekkapaperilla lavan karhentaminen?

Viestejä
2
Tuli tuossa video vastaan intternetin ihmeellisessä mailmassa missä joku ruottalainen pelaaja hioo lapaa rystyltä ja kämmeneltä hiekkapaperilla.

Käyttääkö joku tuota kikkaa ja mitä vaikutusta sillä saa?
 

Mahoney

Sääntöjen mukaan ei tosiaan saisi tehdä, sinänsä valvominen lähes mahdotonta. Enpä ole itse kyseistä kikkaa käyttänyt.

Omat tuunaukset enempi varressa. Tykkään myös paksummasta, mutta nykyinen unihoc elite pro grippi on jo itsessään niin paksua kamaa ettei fyllejä tarvitse. Nykyään teen itse ovaalituksen teipillä, koska ainakin unihocin ovaalinauhat liian korkeita. Tolla tavalla ovaalista tulee pyöreähkömpi.

Kaikenlaisia oon kokeillut, sen huomannut että grippien paksuuksissa ja pinnoissa isoja eroja. Itse en pidä kumimaisista esim fättärin musta, vaan pehmeämmistä. Exelin gripeistä en ole koskaan digannut, mitä ollut niitä, niin ne on liian ohutta kamaa. Unihoc elite pro paras, unihoc top grip taasen sopii, jos haluaa ohuemman varren pinta samankaltainen. Fättärin harmaa on myös hyvä, musta kumimainen. Prisman uudet halpisgripit ihan hirveitä, ne välttäisin viimeiseen asti.
 
Viestejä
507
Työn alla kokeilla miten vaikuttaa pallon kierteeseen. Ja koska tuota ei voi valvoa niin en kokisi huonoa omatuntoa koska ei vaikuta muihin pelaajiin kuten esim. ylipitkä maila, liian käyrä lapa tai muuten vaaralliset peliotteet.

Itse kun pelaan suorahkolla lavalla ja pituutena 96cm niin kieltämättä on hankalaa saada kanttivetoon voimaa. Mailana nyt Zone airconcept 96cm Supreme-lavoilla.
Helposti palloon tulee sivukierre koska se liukuu kannasta kohti lavan kärkeä, se liukuma ja kierre tuntuu vievän vedosta välillä lähes kaiken tehon.
Suuri puute on valmiiden 98cm pitkien mailojen olemassaolo. 96cm pitkällä (176-177cm pitkä pelaaja) vetoasento on ehkä vähän huonompi kuin vaikka 101cm:lla joka sitten taas on huonompi monessa muussa pelitilanteesssa.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
14
Mielenkiintoinen juttu ja varmasti karhennus muuttaa jossain määrin lavan pintaa kitkaisemmaksi. Saapa nähdä onko havaittavaa vaikutusta.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös