Jos puhutaan urheilullisista tavoitteista, niin LASB haluaa olla ensi kaudella pudotuspeleissä. Pidemmällä aikavälillä halutaan vahvistaa asema top8 joukossa ja olla siellä kausi kaudelta parempia.
Jos puhutaan markkinoinnin näkökulmasta, niin hitosti paljon rohkeampi pitää olla. Mutta markkinointi ei ole enää suoranaisesti minun vastuualuetta toisin kuin divariaikana ja liigan ekoina vuosina.
Ja raha. Sitä pitää saada tehtyä lisää. Ja yleisö takaisin katsomoon.
Minusta nämä ovat ihan realistisia linjauksia moneen muuhun seuraan verrattuna. LASB on kuitenkin pelannut, ei nyt ehkä kausia, mutta yksittäisiä kuukausia, jolloin se on ollut heittämällä top-8 joukkue. Siitä on varsin hyvä rakentaa.
Raha auttaisi silti varmasti varsin paljon. Itse toivoisin, että LASB pystyisi jatkossa olemaan seura, joka onnistuu pitää parhaat pelaajansa, eli ei olisi automaatio, että parhaat lähtevät aina pois. Maantieteellinen sijaintikin on varsin hyvä, jos joku eerokosonen on ihan ok suhaamaan Helsinki-Seinäjoki -väliä, niin Lahdella on luokkaa helvetin iso alue hankkia pelaajia.
Yleisö minua huolettaa eniten. Siitä oli todella surullinen esimerkki, kun LASB maksoi liput ja ruoat kaikille ja silti katsojamäärä oli mitä oli.