Pääkallo.fi

Kesän/syksyn 2019 harjoitusottelut

Viestejä
7,838
Olisi, jos löytyisi kyseinen tilasto. Toi keskiarvo niin kova, että sitä tuskin rikotaan!

Kattelin ervin pelin köniziä vastaan, omiin menee liikaa omista pallon söhläyksistä(tuttua viime kaudelta), osa toki tyhjiin. Posia en nyt muista milloin olisi 10 itse tehty ja päästy reilusta tappio asemasta edes takaisin peliin. Sorvali huippuhankinta, en ole seurannut aikaisemmin, Aho hyvä pallolla ja tsekkiäijä perushyvä. Junnupojilla nyt on matkaa että pärjää isoissa peleissä.

Ruotsalaisista 5-0 voittopeliä en nähnyt, enkä tappiota tsekeille, joten arvio vain yhden pelin perusteella. Tulosten valossa voi ehkä arpoa, että tasaista suorittamista nyt on ainakin turha odottaa syksyllä, jos sitten kevääksi kuntoon se.

Siis se tilastohan on ihan puhdasta jakolaskua. Äkkiseltään väittäisin, että on harvassa ne joukkueet, jotka eivät ole pelanneet täyttä runkosarjaa ts. jos runkosarjan mitta on 26 peliä, niin käytännössä kaikki joukkueet pelaavat sen 26 peliä (jääkiekon puolella esim. Oulusta oleva Kiekko-Laser oli poikkeus Mestiksessä muutama kausi sitten, että ei tämä mikään ihan itsestäänselvyys ole).
 

Mahoney

Siis se tilastohan on ihan puhdasta jakolaskua. Äkkiseltään väittäisin, että on harvassa ne joukkueet, jotka eivät ole pelanneet täyttä runkosarjaa ts. jos runkosarjan mitta on 26 peliä, niin käytännössä kaikki joukkueet pelaavat sen 26 peliä (jääkiekon puolella esim. Oulusta oleva Kiekko-Laser oli poikkeus Mestiksessä muutama kausi sitten, että ei tämä mikään ihan itsestäänselvyys ole).
Arto taas, puhun ihan virallisesti toteutetuista tilastoista, en itse laskemista.
 
Viestejä
7,838
Arto taas, puhun ihan virallisesti toteutetuista tilastoista, en itse laskemista.

Väännätkö ihan rautalangasta, että mikä tässä on se käänteentekevä ero?
 

Mahoney

Väännätkö ihan rautalangasta, että mikä tässä on se käänteentekevä ero?
En väännä sun kanssa tästä asiasta enää, koska nähty täällä ettei se johda mihinkään. Olen itse viitannut vain ja ainoastaan noihin liiton julkaisemiin virallisiin tilastoihin, missä on kaksi eri ottelumäärää. SPV:llä ja Clasulla on mun mielestä mahdollisuus rikkoa toinen näistä, se SSV:n tekemä 244!
 

Säbantteri

SPV:llä ja Clasulla on mun mielestä mahdollisuus rikkoa toinen näistä, se SSV:n tekemä 244![/QUOTE]

Juuri näin. Arto laskuopin mukaan esim. SPV:n pitäisi tehdä yksi maali/ottelu enemmän keskimäärin ensi kaudella yltääkseen uuteen ennätykseen. Viime kaudella oli useampia pelejä, joissa SPV olisi helposti voinut tehdä 4-5 maalia enemmän, mutta nostivat jalan kaasulta kahden erän jälkeen kun peli oli jo ratkennut. Nämä maalimäärät kiinnostaa vain kaikkia muita, mutta ei joukkueita itseään. He pelaavat vain voitoista ja pisteistä.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Viestejä
304
Tuo herättää kysymyksen: Minkä takia pelien määrää vähennettiin?
Jos mietit vaikka yksittäisen joukkueen reissua Ouluun ja sen kuluja, niin löydät vastauksen. Sen lisäksi 33ottelua runkosarjaan vaatisi entistä enemmän arkipelejä, joka on amatööri/puoliamatöörilajissa jo nyt mahdottomuus.
 
Viestejä
1,585
Tuo herättää kysymyksen: Minkä takia pelien määrää vähennettiin?
Joukkueiden määrä nostettiin 14 joukkueeseen, joten kolminkertaisena pelattu runkosarja olisi nostanut pelien määrän 39 peliin.

Itselle salibandyliigan 26 pelin runkosarja on ihan sopiva. Jos vaikka verrataan jääkiekkoon, niin salibandyn runkosarja on urheilullisesti reilu sarja, jossa ei ole mitään keinotekoisia välisarjoja tai ylimääräisiä paikallispelejä. Eikä nykyisillä yleisömäärillä pelien lisääminen olisi edes taloudellisesti mitenkään järkevää. Aika monella joukkueella reissaamiseen palaa enemmän rahaa kuin mitä kotiotteluista saadaan tuottoja.

Ja sitten ketjua aiheeseen. OLS ja LNM pelasivat eilen Kempeleessä harkkapelin. OLS vei 13-6.
 
Viestejä
275
Kerkesinkin Kossin kanssa samaan aikaan toiseen ketjuun huomioimaan tämän "varman nousijan" 13-6 häviön. Ols kuitenkin häntäpään pumppuja liigassa.
 
Viestejä
1,585
Olen tainnut nähdä jopa yhden "LNM on varma nousija"-viestin, joten sillä ei kannata hirveästi ilakoida :rolleyes:

LNM:llä ei ollut Karjalainen maalissa ja hänen merkitys on todella iso joukkueelle. Se nähtiin jo viime kaudella niissä muutamassa pelissä, jotka hän oli sivussa. Toki OLS:llakin oli b-junnuista otettu pakistoon paikkaamaan poissaoloja.

Ja väitän myös OLS:n olevan kuitenkin parempi pumppu tällä kaudella kuin kumpikaan nousija.
 
Viestejä
97
Olen tainnut nähdä jopa yhden "LNM on varma nousija"-viestin, joten sillä ei kannata hirveästi ilakoida :rolleyes:

LNM:llä ei ollut Karjalainen maalissa ja hänen merkitys on todella iso joukkueelle. Se nähtiin jo viime kaudella niissä muutamassa pelissä, jotka hän oli sivussa. Toki OLS:llakin oli b-junnuista otettu pakistoon paikkaamaan poissaoloja.

Ja väitän myös OLS:n olevan kuitenkin parempi pumppu tällä kaudella kuin kumpikaan nousija.

Olssilla alla ilmeisesti reilu kuukauden lajijakso, pari kovaa harjoituspeliä. Lnm 3vk lajia ja ensimmäinen harjoituspeli. Erot toki suht. selviä, mutta ei tuo nyt mikään umpisurkea esitys liminkalaisiltakaan ollut.
 

Mahoney

Kattelin divarin arvaukset, korkeelle oli liminka arvottu useassa arvauksessa. BC senkun vahvistuu ja eiköhän ole jo lähellä nousukahinoita.
 
Viestejä
275
BC:n osalta maalivahtiongelma ei ole vieläkään korjaantunut. Sama kaksikko käsittääkseni jatkaa. Viimekaudellakin oli nimivahva, mutta ei sitten joukkueena ollutkaan niin vahva kun tosipelit alkoivat. En epäile etteikö olisi kova joukkue ja varmasti voidaan odottaa kärkipäässä pyörivän, mutta jännä nähdä taas miten tosipelien alkaessa käy.
 
Viestejä
26
Yllättävän pirteä olssi liminkaa vastaan. Limingalla pelaamassa oli kaikki muut paitsi karjalainen. Olssilta puutui useita kärkipelaajia.

Ei vakuuttanut limingan peli mutta aikaa on vielä. Toisaalta mielenkiintoista nähdä kuinka ols pärjää liigassa ensi kaudella.
 

Säbantteri

Toisaalta mielenkiintoista nähdä kuinka ols pärjää liigassa ensi kaudella.[/QUOTE]

Tulevat liiga-avaukseen Lakeuksille. Jos häviävät alle viidellä maalilla ja jättävät SPV:n yksinumeroiseen maalimäärään, voi OLS:illa jopa olla sanansa sanottavana runkosarjan aikana.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös