Ykkösfinaalin yleisömäärä 811 ts. 50 % olisi mahtunut lisääkin. Vääntäkää nyt vielä kerran rautalangasta, että miksi finaalipelejä pelataan sitten Helsingin Jäähallissa?
Vastaukseksi ei kelpaa "koska liitto määrää", vaan silloin kysymys yksinkertaisesti kuuluu, että miksi liitto näin määrää.
Koska siellä liitossa/fliigassa on fiksuja tyyppejä päättämässä asioista ja koska liigaa pyöritetään ikään kuin ammattilaissarjaa vaikka aivan kaikki on just ja just amatööritasolla.
Hyvä esimerkki tämä ensimmäinen finaali. Kauhealla kiireellä pelataan ensimmäinen peli. Ei saada hehkutettua ottelusarjaa eikä kunnolla myytyä lippuja. Hyvä lähtökohta. Peli alkaa ja myyntipisteissä loppu sitten limpparit kesken jo ekan erätauon jälkeen. Vichyä olis saanu yhdestä myyntipisteestä toisessa erässä mutta siellä ei ollu myyjää. Onneksi sentään löytyi jotain gatoradea tms ja kahvia (kuka nyt sit kahvia juokaan, minä en). Tämä on nyt sit sitä NHL tuotetta parhaimmillaan.
Ja kyllä,
“pienet on ongelmat kun et saanu juomaa pelissä”… mutta kun se pointti ei ole se itse juoma (jonka kyllä kans sain), vaan se että tämä kuvastaa koko toiminnan laatua, mikä on mielestäni melko heikko Fliigassa kauttaaltaan eikä siis vain Oilersilla tänään. Enkä yhtään kadehdi Oilersia, nehän järjestää sen mukaan mitä ylhäältä käsketään ja pelaa niillä nappuloilla mitä heille on suotu.
Laitetaan nyt kontrastiksi vielä sekin, että runkosarjassa esimerkiksi ErVi-pelissä yleisöä oli 942.
Silmämääräisesti katsottuna tänään oli (oikeasti) enemmän porukkaa fyysisesti paikalla ku mitä oli tossa mainitsemassasi Ervi pelissä. Mutu tietysti mutta ei kannata liikaa tuijotella noita yleisömäärälukemia. En ainakaan itse luota niihin yhtään. Tietysti olisi tänään enemmänki mahtunu, mutta tuliko eka finaali liian nopeasti? Mielestäni kyllä.
Mitä enemmän tuota miettii, niin sitä enemmän tuota yleisömäärää saa hävetä. Se on 18 vuoteen ensimmäinen Oilersin finaalipeli kotona, jonne saa tulla paikalle ja sinne ei saada käytännössä ketään paikalle.
Olitko itse paikalla? Häpeäisin kans jos olisin Oilersin kannattaja enkä olis ollu paikalla Oilersin ensimmäisessä kotifinaalipelissä 18 vuoteen. Mä en edes kannata Oilersia ja olin silti paikalla. Enkä kannata Classiciakaan ja olen todennäköisesti tiistainakin paikalla.😀
Tämä ei siis ollut mikään hyökkäys sinua kohtaan Arto koska en tiedä olitko paikalla vai et, vaan pelkkä yleinen toteamus.
Lieköhän on niin että tossa 800-900 paikkeilla pyörii Oilersin (aktiivinen) seuraajamäärä? Enempää ei saada paikalle ellei ole esim. jäähallipeli/derby/tms jolloin myös enemmän satunnaisia katsojia saadaan paikalle…