Pääkallo.fi

Miesten liigaottelut 2.10.-8.10.

Viestejä
59
On kyllä aivan karmea tämä Classic-Oilers pelin selostaja. Kuka hän tää oon miehiään?
 
Viestejä
609
Miksi selostaja aprikoi koko ajan Jussi Sihvosen peliliikkeitä Oilerssin peluuttamisessa? Eikös Oilerssin päävalmentaja ole Aleksi Lammi?
 
Viestejä
1,010
Vähän raskasta seurattavaa oli tämä Lempäälän lähetys. Bittivirta aika kuraa, kuva nykii ja isommalla näytöllä ei ainakaan meikäläisen silmät kestä katsoa. Pädiltä tai kännykältä joten kuten meni. Ja ei ole eka kerta, että Bläkboksin kohdalla näin. Ja ei ole täällä päässä ongelma, tullut jokunen matsi katottua tälläkin kaudella ja kaikista muista paikoista videon laatu ollut ihan riittävää mun mittareilla. Lisäksi myös ääni ja kuva eri synkassa.

Niin joo ja tämä selostaja vielä. Hienoa että tuntee Juha E Sirkan, mutta vielä kivempi olis jos tosiaan päävalmentajien nimet olisi hallussa.

Pelistä ei muuta sanottavaa, kuin että kaksi ekaa erää oli kyllä niin selkeästi Classic kaksi tai kolme askelta edellä ihan kaikessa. Joten kokonaisuutena parempi selkeästi voitti. Classic pakotti Oilersin huonoihin ratkaisuihin ja pelasi etenkin paljon fiksummin sekä pallollisena että pallottomana.

Jos tilastot pitää paikkansa, niin Oilers 44 laukausta, joista vain 13 päätyi Torisevan torjuttavaksi + 3 maaliin. Eli aika paljon hölmöistä paikoista Oilers ampui, huonolla sihdillä ja toisaalta C myös peitti mallikkaasti.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
281
Oilerssin ykköskenttä on tuntunut olevan isoissa vaikeuksissa viime pelit puolustus suuntaan. toivottavasti Veikkola olisi palaamassa pian takaisin tai sitten pitää tehdä muita muutoksia. En F-liigan sivuilta löytänyt, mutta jos oikein muistan niin inkkareita vastaan kolme maalia omiin ja taisi saman verran mennä myös Classiccia vastaan.
 
Viestejä
609
Oilerssin ykköskenttä on tuntunut olevan isoissa vaikeuksissa viime pelit puolustus suuntaan. toivottavasti Veikkola olisi palaamassa pian takaisin tai sitten pitää tehdä muita muutoksia. En F-liigan sivuilta löytänyt, mutta jos oikein muistan niin inkkareita vastaan kolme maalia omiin ja taisi saman verran mennä myös Classiccia vastaan.
Veikkola julkaissut kuvan sairaalasängystä operaation jälkeen n. kuukausi sitten. Joten tuskin on palaamassa ennen vuodenvaihdetta...
 

CWE

Viestejä
86
Oilerssin ykköskenttä on tuntunut olevan isoissa vaikeuksissa viime pelit puolustus suuntaan. toivottavasti Veikkola olisi palaamassa pian takaisin tai sitten pitää tehdä muita muutoksia. En F-liigan sivuilta löytänyt, mutta jos oikein muistan niin inkkareita vastaan kolme maalia omiin ja taisi saman verran mennä myös Classiccia vastaan.
Nykänen tuossa ykkösessä tuntuu olevan se, joka on eniten hukassa. Eilenkin ainakin pari maalia hänen piikkiin. Olisiko aika kokeilla tuossa jotain toista vaihtoehtoa? Esimerkiksi Jokela (tai Jaakola eilisen selostajan mukaan) on pelannut kolmosen alla äärimmäisen hyvin. Olisi mielestäni kokeilun arvoinen. Tosin putoaisiko sitten kolmoskentän taso täysin luokattomaksi Jokela --> Nykänen vaihdolla...
 
Viestejä
473
Nykänen tuossa ykkösessä tuntuu olevan se, joka on eniten hukassa. Eilenkin ainakin pari maalia hänen piikkiin. Olisiko aika kokeilla tuossa jotain toista vaihtoehtoa? Esimerkiksi Jokela (tai Jaakola eilisen selostajan mukaan) on pelannut kolmosen alla äärimmäisen hyvin. Olisi mielestäni kokeilun arvoinen. Tosin putoaisiko sitten kolmoskentän taso täysin luokattomaksi Jokela --> Nykänen vaihdolla...
Onhan siellä Talvitiekin ollut jo peleissä alkulämmöillä.
Mielenkiintoista nähdä mitä valmennus on suunnitellut, mutta luulen että nuoruus taitaa olla enemmän rasite, kun valitaan 1 ja 2 ketjun pelaajia. Jotain muutosta ykkösketju kuitenkin mielestäni kaipaa
 
Viestejä
434
Helppo kompata ylläolevia. Oilers kärsii tällä hetkellä kyllä paljon Veikkolan, Lindforsin ja Talvitien poissaoloista. Pallollista taitoa ei nyt oikein alakerrasta löydy ja sen vuoksi T. Iiskola ja välillä Heikkikin joutuvat pelaamaan pakin paikalla. Nykäsellä ei vaan oikein riitä tuohon ykköskentän taakse - merkkaukset pettää ja pallollinen peli on pelkkiä harhasyöttöjä ja ohihuitomisia tällä hetkellä. On kova vääntämään ja pelaa asenteella, minkä vuoksi on varmaan saanut tähän asti vähän siimaa. Itsekin näkisin siinä mieluummin melkein kenet tahansa muun Oilersin pakeista.

Mutta Classic oli kyllä myös todella hyvä eilen. Puolusti todella tiiviisti ja kurinalaisesti, ja Oilersilla oli todella vaikeaa päästä edes paikoille.
 
Viestejä
493
Olisi hyvä saada yhtenäinen linja näihin mailojen pääosumiin. Happee-Krp pelissä tuli jäähy tilanteesta jossa peittävän pelaajan pää oli lähes puoli metriä normaalia peliasentoa alempana. Itse olen nähnyt tällä kaudella ainakin puoli tusinaa osumaa joissa on ollut pysty peliasento ja pääosuma - eikä edes vaparia. Valtava ero linjassa.
 
Viestejä
157
Nyt on pakko laittaa Lahden selostajan hieno heitto. 2,5 min jäljellä ja Lasb 5-9 perässä ja yrittää saada 6-5 ylivoimalla ero kiinni. Lasbille jäähy väärästä vaihdosta, niin selostaja toteaa, "ettei tämä ollut nyt fiksuin siirto". Muuten tykkään kuitenkin näistä selostajista. Tasapuolista ja kehuu myös vastustajan hyviä suorituksia, mutta tuo oli loistava heitto.
 
Viestejä
493
Olisi hyvä saada yhtenäinen linja näihin mailojen pääosumiin. Happee-Krp pelissä tuli jäähy tilanteesta jossa peittävän pelaajan pää oli lähes puoli metriä normaalia peliasentoa alempana. Itse olen nähnyt tällä kaudella ainakin puoli tusinaa osumaa joissa on ollut pysty peliasento ja pääosuma - eikä edes vaparia. Valtava ero linjassa.
Lopussa pelaaja huitoo ohi pallosta suoraan vastustajaa - käytännössä sama korkeus kuin aikaisempi tilanne - ei mitään rikettä.….
 

Näätärokkaaja

Olisi hyvä saada yhtenäinen linja näihin mailojen pääosumiin. Happee-Krp pelissä tuli jäähy tilanteesta jossa peittävän pelaajan pää oli lähes puoli metriä normaalia peliasentoa alempana. Itse olen nähnyt tällä kaudella ainakin puoli tusinaa osumaa joissa on ollut pysty peliasento ja pääosuma - eikä edes vaparia. Valtava ero linjassa.
Lopussa pelaaja huitoo ohi pallosta suoraan vastustajaa - käytännössä sama korkeus kuin aikaisempi tilanne - ei mitään rikettä.….
Saisko näihin tarkennusta, että kumman puolen pelaajat huitoneet, kyykkineet, hutkineet ja mitä? Näin kun matsia ei ole nähnyt, niin kamalan vaikeaa hahmottaa, että onko jompikumpi joukkue hyötynyt linjasta vai mitä tässä haetaan?

Mutta itse pelistä. Yllätyin, että Näädät haki täydet pisteet Happeelta. Peliäkään en ole tällä kaudella vielä nähnyt, mutta luotto ei omiin kovin korkealla tähän iltaan kauden aiempien otteluiden tulosten valossa ollut. En valita. Oikein hyvä näin.
 
Viestejä
708
Olisi hyvä saada yhtenäinen linja näihin mailojen pääosumiin. Happee-Krp pelissä tuli jäähy tilanteesta jossa peittävän pelaajan pää oli lähes puoli metriä normaalia peliasentoa alempana. Itse olen nähnyt tällä kaudella ainakin puoli tusinaa osumaa joissa on ollut pysty peliasento ja pääosuma - eikä edes vaparia. Valtava ero linjassa.
Tässähän on kyse jo viimekaudella lanseeratusta pääosumien kalastelusta. Nythän on taas oiva tilaisuus syyllistää pelaajia jotka pyrkivät saamaan vastustajille jäähyjä pelaamalla pää alhaalla ja menemällä kulmavääntöihin pää edellä. Toivottavasti kalastelutermin lanseeraja tulee taas osallistumaan keskusteluun. Saadaan laatua näihinkin ketjuihin.
 
Viestejä
493
Saisko näihin tarkennusta, että kumman puolen pelaajat huitoneet, kyykkineet, hutkineet ja mitä? Näin kun matsia ei ole nähnyt, niin kamalan vaikeaa hahmottaa, että onko jompikumpi joukkue hyötynyt linjasta vai mitä tässä haetaan?

Mutta itse pelistä. Yllätyin, että Näädät haki täydet pisteet Happeelta. Peliäkään en ole tällä kaudella vielä nähnyt, mutta luotto ei omiin kovin korkealla tähän iltaan kauden aiempien otteluiden tulosten valossa ollut. En valita. Oikein hyvä näin.
Tarkoituksella en kirjoittanut sitä kummasta joukkueesta oli kyse, koska se ei ollut kirjoitukseni pointti. Pointtini on tuomioiden linja. Jopa samassa pelissä käytännössä vastaavat tilanteen tuomitaan täysin eri tavoilla - puhumattakaan eri otteluista.
Makuja on monia mutta omasta mielestäni on enemmän tuomittavaa huitoa epämääräisesti palloa ja osua samalla vastustajaan kuin laukoa kantista palloa maalia kohti ja osua peittävään pelaajaan. Peittävä pelaaja pystyy jotenkin varautumaan tilanteeseen mutta epämääräiseen huitomiseen on vaikea varautua mitenkään.
Minusta ei kummassakaan tilanteessa näkynyt mitään kalastelua.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
493
Tarkoitamme selkeästi eri tilanteita - koska mainisemassani huitaisussa maila osuu käteen selkeästi korkeammalla kuin säären korkeudella. Eikä huitoja edes osu palloon.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös