Classic ja TPS ovat niin vahvoja ryhmiä, että jokainen sijoille 5-8 päätynyt joukkue taipuisi niille pudotuspeleissä voitoin 3-0 tai 3-1. Siksi ajattelin, että turhaan nämä porukat Ouluun asti lähtevät hakemaan nuo jatkopaikat noilla voittonumeroilla ja valitsevat sopivan vastustajan lähempää - kun kerran valinnanvaraa on. Ja näin kävi. Loisto puolestaan pelasi runkosarjassa tiukat ottelut sekä Pessiä että SSRA:ta vastaan, mutta voitti molemmat kahdesti. Oliko tässä matkarasitus valinnassa yksi painava tekijä vai ei, sitä en osaa sanoa. Joka tapauksessa olen samaa mieltä kuin Inka Lampinen Ruudun valintatilaisuudessa, että voi mennä todella tiukaksi Loistolla Pessin kanssa.
SaiPalle ErVi tai Pessi olisivat olleet selvästi hankalampi pala kuin SB-Pro tai SSRA. Voisi sanoa niinkin, että huikean kauden pelanneen SaiPan "mestaruus" on jo tuo runkosarjan neljäs tila. Olen kuitenkin varma, että Oulun keikka tai keikat eivät hetkauta SaiPaa mitenkään, koska lappeenrantalaisilla on nyt jokseenkin käsittämättömästi ennakko-odotuksiin nähden mahdollisuus päästä pelaamaan mitalista pitkän tauon jälkeen. Suurin peikko SaiPalle on joukkue itse: muutama kokenut pelaaja siitä ryhmästä, joka piti Classicia tiukoilla viime keväänä, lopetti kauden jälkeen ja nuoria tuli tilalle. Kestääkö ryhmä paineet? Lisäksi joukkueesta on pudonnut loukkaantumisten takia pari pelaajaa, ykkössentterin tilanne on auki, rosteri on muutenkin todella kapea ja miten lie Pelicans-apujen kanssa, saadaanko joka otteluun? Tämä sarja voi päättyä miten vain.
SSRA:n suorittaminen on ollut perustekemistä. Sijoille 1-5 päätyneistä joukkueista se ei voittanut kuin SaiPan yhden kerran runkosarjassa Hanna Niemelän shown ansiosta.