Pääkallo.fi

Pääkirjoitus viikolla 46, Pääkallo-lehti 9/2019

joelsiltanen

Ylläpidon jäsen
Viestejä
5,615
Viestejä
163
Mitkä ovat seuraukset, jos suomalainen nuori ei käytä kansainvälisessä turnauksessa laseja?

Jäähy?

Vakuutuskorvausten menetys (loukkaantuessa)?

Itse olen luullut, että suomi nuorten ei tarvitse pakosta käytää laseja kansainvälisessä turnauksessa. Jos täytyy niin on kyllä käsittämätön sääntö.
 

joelsiltanen

Ylläpidon jäsen
Viestejä
5,615
Hyvä huomio. Artikkelia on korjattu sittemmin. Siinä käytettiin liian leväperäisesti "sääntö"-termiä. Kyseessä on Suomen oma linjaus, joka on kotimaisissa sarjoissa sääntö. MM-kisoissa IFF ei pakota keitään pelaajia käyttämään suojalaseja.

Tämä oli meikäläiseltä huonosti artikuloitu asia, ja pahoittelut siitä. Tekstin pääpointti on siinä, että Suomen linjaus on oikea ja sen pitäisi sama muissakin maissa.

Pahoittelut jos tuli väärinymmärryksiä tämän vuoksi.

Mitkä ovat seuraukset, jos suomalainen nuori ei käytä kansainvälisessä turnauksessa laseja?

Jäähy?

Vakuutuskorvausten menetys (loukkaantuessa)?

Itse olen luullut, että suomi nuorten ei tarvitse pakosta käytää laseja kansainvälisessä turnauksessa. Jos täytyy niin on kyllä käsittämätön sääntö.
 

Mahoney

Kesällä tuli pallo silmään ja kovaa, sattui niin että pari kolme minsaa piti pitää kylmää ja mustasilmä kaupan päälle. Ainiin oli suojalasit päässä, en edes viitsi miettiä miten paljon olisi ilman sattunut. Näön lähteminen lienee ollut lähellä. Ekaa kertaa osui, onneksi tajusin ennen osumaa aloittaa käytön. Käytä sinäkin, ei ne maailman parastakaan häiritse. Jos et ole huomannut Nico Salo on fiksu jätkä!
 
Viestejä
63
ainakin meillä Saksassa taitaa olla suojalasi-pakko kaikille juniori-pelaajille.

§ 9 Schutzausrüstung
1. Minderjährige Feldspieler sind verpflichtet, bei allen spielen im Spielbetrieb von FD mit Schutzbrillen gemäß Material Regulations des Weltverbandes (IFF) zu spielen. Den Landesverbänden von Floorball Deutschland wird empfohlen, sich dieser Regelung zum Schutze der Spieler anzuschließen.

Eli sama savoks olis....jos oot alle 18v niin lasit päähän ja suosittelevat että kaikki liitot osavaltioissa ottaisivat tämän säännön käyttöön...(tietääkseni ovat). Viittaus IFF tuossa on vain sitä että lasien pitää täyttää IFFn säännöt materiaalin suhteen.

Jos silti pelaa ilman laseja niin kai siitä samalla tavalla tulisi jäähyä kun esim rikkonaisella kepillä pelatessa. Ja jos se tapahtuu koko ajan uudestaan niin punanen? (en ole tehnyt erojuomari-korttia joten en tiijä...)
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös