Pääkallo.fi

P17 SM-sarja 2024-25

Kuinka sattukin, kuuma aihe tänäänkin. Kysymykseen ei tule vastausta valitettavasti, ainakaan vielä. Olin samaan aikaan naapurikylän sählyhallilla. Siellä oli hiljaista, kentällä ja katsomossa.

Aamupäivällä ja päivällä olin Leafilla sekä katsomossa stream-etäisyyden päässä. Sielläkään ei enkelit olleet liikkeellä, olisivatko olleet peräti viikinkejä. Se jäi itselleni epäselväksi, kenelle, tai oikeammin kenelle kaikille niitä tappouhkauksia jaettiin. Toivottavasti joku, kuka? selvittää. 16sarja kyseessä.

En minä syytä SCU:ta tai sen katsojia mistään. Kun ei ole oikein perusteita. Ainoa mistä annoin ison moitteen, oli joukkueen kapteenin täysin väärä toiminta.

Kannustetaan omia, miksei joskus vihollistakin. Hukkaenergiaa keskittyä vihollisen (tai omien) mollaamiseen.
Melkoiset pelit viikonloppuna.
Ei kuulu tänne mutta samoja P16 pelejä seurasin paikan päällä Leaf Areenalla.
Erään satakuntalaisen joukkueen taustahenkilöt käyttäytyivät kyllä niin hyvien käytöstapojen vastaisesti että kyllä myötähäpeä oli suuri. Huudetaan pelaajille kentälle, tuomareille ja oikeastaan kaikille mille vaan voi huutaa pelin aikana.

Illemmalla nähtiin erittäin laadukas SM-peli 1.kentällä. TPS vei peliä kaikilla osa-alueilla. Toivotaan että lahtelaiset ovat löytäneet oikeaan suuntaan kotia kohti kantahämeeseen.

Masku-FBC Turku pelin seurasin striimiltä. Turkulaisilla on pallo melko hukassa. Sarjassa ensimmäisenä päästetty yli 100 maalia ja vasta 9 peliä pelattu. Joukkueella ei ole mitään pelitapaa tai ainakin sitä on vaikea tunnistaa. Yksi kenttä oli tänään pelillä mutta ei se vaan riitä jos muut kaivaa palloa aina omasta nuotasta.
Oikein ajatuksella tänään seurasin kyseisen joukkueen valmennusta. Penkintausta on täynnä jos monenmoista taustahenkilöä. Kukaan näistä ei anna mitään ohjetta pelaajille pelin aikana. Paras kohta pelin aikana oli kun kaksi näistä alkoi istumaan lattialla ja kuikuili peliä laidan takaa. Millaisen viestin tämä antaa pelaajille ja katsomossa oleville pelaajien vanhemmille? halutaanko edes voittaa?

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
@palloränniin lähtee viikon huilille.

Emme oikein tiedä kuinka monta kertaa meidän pitää kertoa, että nämä katsomohuutelujutut eivät kuulu foorumille, eivätkä johda ikinä mihinkään positiiviseen.

Jos oikeasti haluatte vaikuttaa johonkin, ottakaa yhteyttä järjestävään seuraan.

ErVin sulaminen (tai espoolaisten nousu hyökkäyspelaamisen järkevöitymisen seurauksena) saattaa olla merkittävässä roolissa A-lohkon osalta. Koska pelejä on vielä jäljellä 5 kpl ja kärkijengit pelaavat vielä isolta osin ristiin, on kaikilla viidellä kärkijoukkeella homma toistaiseksi omissa käsissä - voittamalla loput 5 peliä olet neljän joukossa.

SCU on joukosta ainoa, jolla ei ole kahta "helppoa" peliä jäljellä. LaSB, Oilers, TPS ja ErVi kohtaavat vielä sekä FBC:n että LFT:n - SCU on kohdannut LFT:n jo kahdesti. Kuten joku viisas ehti jo mainita, ensi lauantaina katseet kannattaa ehdottomasti suunnata SCU - ErVi peliin, joka on molemmille joukkueille todella tärkeä.

B-lohkon tilanne saattaa selkeytyä ensi viikonloppuna huomattavasti, kun molemmat Tampereen jengit pelaavat tuplapelit pohjoisessa. Jos noista peleistä 12 pistettä matkaa Pirkanmaalle, alkaa kaksi jatkoon menijää olla selvät, ja pohjoisen joukkueiden tie ylempään sarjaan alkaa näyttää haasteellisemmalta, joskaan ei mahdottomalta. Mutta pelataan nyt nuokin pelit ensin, ja spekuloidaan sitten lisää.

melko tylyä jälkeä tepsiltä eilen. miksi pelataan 18.30 sunnuntaina kun vierasjoukkueella on matkaa tehtävänä?
Porilainen vastaa tähän. Kirjoita tulospalveluun Leaf-areena hakuun, ja katso mikä määrä oli pelejä hallilla eilen. Ei ollut muuta aikaa ilmeisesti. Lisäksi ainakin siihen aikaan, kun itse näitä pelejä järjestelin, niin vierasjoukkue sai pyytää siirtoa, joten miksi ei pyydetty, jos on liian myöhäinen aika. Ei pidä valittaa pelin jälkeen, jos ennen peliä hyväksyy olosuhteet. En itsekään valita kellokortin leimaamisen jälkeen, että olipa mulla huono tönäri tänään, kun itse sen valitsin.

Toivon, ettei tämä lainaamani viesti ole selittelyä, miksi hävittiin ihan pystyyn. Koko peliä en nähnyt, mutta kolmannen erän saunan jälkeen takkahuoneessa eilen katsoin. Porilainen ei selittelyistä tykkää. Asiat sanotaan niin kuin ne on! Luokaton esitys vierailijalta, turhaa kontaktien hakemista lopussa, valitusta tuomareille sekä aina porilaista sytyttävää kokonaisvaltaista turhautumista. Itse sanoin jo lammilaisia välieräjoukkueeksi, mutta nyt otan vähän takaisin!

Ohipelejä tulee, ja sikailusta porilainen toki tykkää, mutta ei silloin jos peli on selvä. Eräs raumalainen jääkiekkojoukkue saattaa sellaista harrastaa. Kovaa mentiin puolin ja toisin kulmissa ja laidan lähellä. Linja oli selkeä, mutta ylilyöntejä alkoi loppua kohden tulla. Toki ensimmäinen ja toinen erä on minulla näkemättä. On totuttelua siis kansainväliseen linjaan kaikilla pelaajilla edessä. Kropalla saa näköjään jatkossa ottaa, ja siitähän me porilaiset ja muukin yleisö tykkäämme!

Hyviä pelejä kaikille!

Porilainen vastaa tähän. Kirjoita tulospalveluun Leaf-areena hakuun, ja katso mikä määrä oli pelejä hallilla eilen. Ei ollut muuta aikaa ilmeisesti. Lisäksi ainakin siihen aikaan, kun itse näitä pelejä järjestelin, niin vierasjoukkue sai pyytää siirtoa, joten miksi ei pyydetty, jos on liian myöhäinen aika. Ei pidä valittaa pelin jälkeen, jos ennen peliä hyväksyy olosuhteet. En itsekään valita kellokortin leimaamisen jälkeen, että olipa mulla huono tönäri tänään, kun itse sen valitsin.

Toivon, ettei tämä lainaamani viesti ole selittelyä, miksi hävittiin ihan pystyyn. Koko peliä en nähnyt, mutta kolmannen erän saunan jälkeen takkahuoneessa eilen katsoin. Porilainen ei selittelyistä tykkää. Asiat sanotaan niin kuin ne on! Luokaton esitys vierailijalta, turhaa kontaktien hakemista lopussa, valitusta tuomareille sekä aina porilaista sytyttävää kokonaisvaltaista turhautumista. Itse sanoin jo lammilaisia välieräjoukkueeksi, mutta nyt otan vähän takaisin!

Ohipelejä tulee, ja sikailusta porilainen toki tykkää, mutta ei silloin jos peli on selvä. Eräs raumalainen jääkiekkojoukkue saattaa sellaista harrastaa. Kovaa mentiin puolin ja toisin kulmissa ja laidan lähellä. Linja oli selkeä, mutta ylilyöntejä alkoi loppua kohden tulla. Toki ensimmäinen ja toinen erä on minulla näkemättä. On totuttelua siis kansainväliseen linjaan kaikilla pelaajilla edessä. Kropalla saa näköjään jatkossa ottaa, ja siitähän me porilaiset ja muukin yleisö tykkäämme!

Hyviä pelejä kaikille!
@porifanin vastaus olikin jo riittävän tyhjentävä. Siihen kun vielä täydentää TPS P19 pelin lauantaina jossa taisi olla kentällinen P17 poikia niin tulee ennakkovastaus kysymykseen ”miksi ei lauantaina”.

Peli itsessään pelattiin ensimmäisessä ja toisessa erässä ja hatunnosto tepsin pelaajille kolmannen erän pelaamisesta jossa ryhti ja kurinalaisuus jatkui.

Hyviä pelejä kaikille!
Kolmannessa erässä taisi hieman alkaa vierasjoukkueen turhautuminen näkyä. Aiemmissa erissä kentällä nähtiin mm. paljon kyseenalaisia ja todella selkeitä käsillä työntämisiä, mistä ei vihelletty ja vähitellen se johti kolmannen erän turhautumisiin. Mitään varsinaisia sikailuja en sanoisi tapahtuneen, mutta fyysinen peli ja selvät työntämiset lienee eri asia tässäkin lajissa. Kovia kylkikontakteja vihellettiin tosin helpommin kuin selviä rikkeitä. En siis sanoisi linjan olleen kovin selkeä kellekään.

Ei peli siihen toki ratkennut.

• Tykkää
Reaktiot: PBC
Itsekin kyseistä peliä katselin ja katseeni kiinnittyi kovasti tuomareiden linjaan tai oikeastaan sen puuttumiseen. Kuitenkin peli oli alusta asti kotijoukkueen hallinnassa, joten tämä linjattomuus ei päässyt lopputulokseen vaikuttamaan merkittävästi.

• Tykkää
Reaktiot: PBC
Seurasiko joku Classic-Leba/Josba peliä?
Miten on mahdollista tälläinen loppukiri/sulaminen. Luulisi että Classicin mieli olisi maassa, kun viimeisessä erässä joutuu 5maalin tappiolle ja puolestaan Leba/Josban mieli huipussaan.

PBC

Seurasiko joku Classic-Leba/Josba peliä?
Miten on mahdollista tälläinen loppukiri/sulaminen. Luulisi että Classicin mieli olisi maassa, kun viimeisessä erässä joutuu 5maalin tappiolle ja puolestaan Leba/Josban mieli huipussaan.
Eipä ollut eka kerta tällä kaudella kun classic anti vastustajalle vähän etumatkaa ja tuli lopussa takamatkalta ohi. Eika erikoinen taktiikka.

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
EräViikingit - Jymy
15.11 18.30
2.524.452.20
TPS - LASB
15.11 18.30
1.129.0013.00
Indians - OLS
16.11 17.00
1.207.259.25
Nokian KrP - Classic
16.11 17.00
1.964.702.84
SPV - Oilers
17.11 16.00
2.644.402.12
F-liiga N
1X2
1X2
FBC Loisto - SaiPa
16.11 15.00
1.754.203.60
PSS - SSRA
16.11 15.00
20.0020.00
ÅIF - Koovee
16.11 15.00
2.864.052.04
O2-Jyväskylä - Classic
16.11 18.30
19.0015.001.04
Champions Cup
1X2
1X2
Nokian KrP - Mlada Boleslav
18.30
1.645.803.40
Näytä kaikki
>
Lauantain peleihin voittajaveikkaus
-Fbc Turku - TPS 2
-Nibacos - Krp 1
-Happee - LeBa/Josba X
-Tiikerit - Welhot 1
-Merikoski/Ols - Classic 2
-Lasb - SBS Masku 1
-Steelers - Erv X
-Oilers - LFT 1

Lauantain peleihin voittajaveikkaus
-Fbc Turku - TPS 2
-Nibacos - Krp 1
-Happee - LeBa/Josba X
-Tiikerit - Welhot 1
-Merikoski/Ols - Classic 2
-Lasb - SBS Masku 1
-Steelers - Erv X
-Oilers - LFT 1
Porilainen on veikkaustuulella tänään. En usko yllätyksiin paljoakaan:

FBC - TPS 2
Nibacos - KrP 2
Happee - Leba/Josba 2
Tiikerit - Welhot 1
Merikoski/OLS - Classic 2
LaSB - Masku 1
Steelers/SCU - ErVi 1
Oilers - LFT 1

En mene katsomohuuteluihin muuten, mutta informaationa.

SCU - Ervi pelissä tänään:

Häirintäyhdyshenkilö
- Hänelle voi kuka tahansa raportoida jos kokee asiattomuuksia. Henkilön tunnistaa sinivalkoraidallisesta paidasta.

Häirintävalvoja - Kuulleessaan vähänkään epäasiallista huutelua katsojilta tai pelaajilta, hän painaa napista. Nappi sammuttaa valot koko hallista ja valot syttyvät uudelleen vasta kun ilma on puhdistunut epäasiallisuuksista.

Otteluterapeutti - Jos joku altistuu ennen peliä, sen aikana tai sen jälkeen asiattomuuksille, voi hän hakeutua otteluterapeutin puheille purkamaan sydäntään. Palvelu on maksuton.

Malli on kopioitu Tsekin salibangyliigasta, siellähän ei hyväksytä minkäänlaista huutelua ja pelikin paljon siistimpää - ei taklailla tms. Toivottavasti näillä keinoilla saamme kaikille psykologisesti turvallisen otteluilmapiirin!

En mene katsomohuuteluihin muuten, mutta informaationa.

SCU - Ervi pelissä tänään:

Häirintäyhdyshenkilö
- Hänelle voi kuka tahansa raportoida jos kokee asiattomuuksia. Henkilön tunnistaa sinivalkoraidallisesta paidasta.

Häirintävalvoja - Kuulleessaan vähänkään epäasiallista huutelua katsojilta tai pelaajilta, hän painaa napista. Nappi sammuttaa valot koko hallista ja valot syttyvät uudelleen vasta kun ilma on puhdistunut epäasiallisuuksista.

Otteluterapeutti - Jos joku altistuu ennen peliä, sen aikana tai sen jälkeen asiattomuuksille, voi hän hakeutua otteluterapeutin puheille purkamaan sydäntään. Palvelu on maksuton.

Malli on kopioitu Tsekin salibangyliigasta, siellähän ei hyväksytä minkäänlaista huutelua ja pelikin paljon siistimpää - ei taklailla tms. Toivottavasti näillä keinoilla saamme kaikille psykologisesti turvallisen otteluilmapiirin!
Ketä kiinnostaa. Emil suokorte tekee erviä vastaan jälleen maalin🔥🔥

merikoski/ols:lta heikkoa peliä jälleen. Aikalailla munannut paikan ylemmässä jatkosarjassa, ellei nyt ihmeitä tapahdu.

Turusta mitään raporttia? Tampereelta ei juurikaan😊
Osan pelistä paikan päällä olleena niin oli kyllä BC:llä hyvää tekemistä. Pojat pelasivat ja puolustivat omaa aluetta hyvin. Taisi tulla aika määrä plokkeja ja maalivahti hoiti tonttinsa loistavasti. BC:n mennessä johtoon otti TPS aikalisän ja sai paremmin pelistä kiinni. En sano, että tuomaripeliin kaatui homma, mutta aika kyseenalaisia oli osa tilanteista. Pelin voittomaaliksi jäänyt tilanne lähti, kun BC lähti hyökkäämään ja pallonriisto tapahtui kyynärpää iskulla naamaan. Tuomareiden kommentti oli et shit happents, ei ollut tahallinen🤷🏻‍♂️ no jokainen voi päätellä sitten tuliko pelissä nahkapäätöksiä.
Joka tapauksessa todella hieno esitys BeeCeeltä. Tästä on hyvä jatkaa.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.