Pääkallo.fi

P19 SM-sarja 2024-2025

Omasta mielestäni hieman yllätysvoitto viikonlopulta, kun Steelers kaatoi Saipan 2-4. Peliä en katsellut, joten en lähde kommentoimaan sen enempää pelistä. Joku pelin katsellut voisi avata tilanteita. Kun kokoonpanoja katselin, niin itselleni tuli mieleen: missä Juntto ja Pinhasov, onko heillä loukkia vai mikä on?
Steelersin hallintaa pääosin. Tuttuun tyylin Saipan paikat käytänössä kaikki vastahyökkäyksiä. Olisi voinut toki päättyä toisin päin jos maalivahdit olisi vaihdettu päittäin. En kyllä itsepidä kauhean yllätys voittona jos katsoo ikäluokkien aikasempia kohtaamisia.

Steelersin hallintaa pääosin. Tuttuun tyylin Saipan paikat käytänössä kaikki vastahyökkäyksiä. Olisi voinut toki päättyä toisin päin jos maalivahdit olisi vaihdettu päittäin. En kyllä itsepidä kauhean yllätys voittona jos katsoo ikäluokkien aikasempia kohtaamisia.
Kyllä. Omasta mielestäni aika luokatonta puolustuspeliä, hyvä että välillä laiturit ehtivät edes puolen kentän toiselle puolelle pallon menetettyään.

Kyllä. Omasta mielestäni aika luokatonta puolustuspeliä, hyvä että välillä laiturit ehtivät edes puolen kentän toiselle puolelle pallon menetettyään.
Eli oliko tämän pelin perusteella yksi sarjan heikoimmista jos ei peliä saa parannettua huomattavasti. Näkyikö Pinhasovin ja Junton lopettaminen pelissä, sillä omasta mielestäni he olivat yksilöinä sarjan parhaita ja kantoivat viime kauden P17 Saipaa aikalailla.

Tämä peli oli kyllä loistava esimerkki siitä, miten suuri ero voi olla sarjan keskikastin ja jumbon välillä. Saipan surkea suoritus ei yllätä minua pätkääkään – olenhan tuntenut heidän heikkoutensa jo pitkään. Tämän pelin perusteella Saipa näyttää olevan yksi sarjan heikoimmista joukkueista, ellei peliä saa parannettua radikaalisti.

Pinhasovin ja Junton lopettaminen näkyi kentällä selvästi. Molemmat olivat aikanaan sarjan parhaita ja vetivät P17 Saipaa käytännössä yksinään. Ilman heitä Saipan pelissä ei ole enää mitään sellaista, mikä erottuisi muista keskikastin joukkueista. Tämä peli todistaa sen, mitä olen pitkään sanonut: ilman näitä pistetykkejä, Saipa on vain varjo entisestään.

-Takatolppa Markku

Pinhasovin ja Junton lopettaminen näkyi kentällä selvästi. Molemmat olivat aikanaan sarjan parhaita ja vetivät P17 Saipaa käytännössä yksinään. Ilman heitä Saipan pelissä ei ole enää mitään sellaista, mikä erottuisi muista keskikastin joukkueista. Tämä peli todistaa sen, mitä olen pitkään sanonut: ilman näitä pistetykkejä, Saipa on vain varjo entisestään.
Tässä joukkueessa sinun "pistetykki"-teoriasi toimii jotenkin. Ja olen siinä joten kuten samaa mieltä, että kärkikastin joukkueissa on aina vähintään yksi "pistetykki", joka saa lopulta pallon verkkoon. Joukkueen muut pelaajat jäävät kuitenkin usein "pistetykin" varjoon. Olen kuitenkin päätynyt siihen tulokseen, että Saipankin joukkueessa on edelleen taidokkaita yksilöitä. Peli oli viime kaudella ainakin P17-sarjassa rakennettu vastahyökkäysten varaan, jossa Pinhasov ja Juntto olivat suuressa osassa. Jos heidän osat voidaan korvata tai muuttaa pelitapaa, niin luulen Saipankin parantavan kauden mittaan. Onko eriäväisyyksiä mielipiteissä?

Samaa mieltä analyysiteron kanssa mm. siitä, että SaiPassa on edelleen osaavia pelaajia mukana. Myös pisteiden tekoa osaavia. Katsoin viime kauden P17-sarjan pistetilastoa SaiPan osalta. Juntto ja Pinhasov olivat joukkueessaan sijoilla 2 ja 6. Sijoilla 1, 3, 4 ja 5 olevat pelaajat ovat edelleen SaiPan sarjakokoonpanossa mukana. Ja hieman kummeksun, kun joukkuetta yhden pelatun pelin jälkeen jo sijoitellaan sarjan peräpäähän. Voihan tilanne lopulta näinkin olla, mutta vielä on hyvin aikaa heilläkin onnistua. :)

Tämä peli oli kyllä loistava esimerkki siitä, miten suuri ero voi olla sarjan keskikastin ja jumbon välillä. Saipan surkea suoritus ei yllätä minua pätkääkään – olenhan tuntenut heidän heikkoutensa jo pitkään. Tämän pelin perusteella Saipa näyttää olevan yksi sarjan heikoimmista joukkueista, ellei peliä saa parannettua radikaalisti.

-Takatolppa Markku
Lopettiko ne, vai lopettivatko junnussa ja pelaavat miesten kakkosta akatemiassa?
Sieltä on meinaan kohtuullisen lyhyt matka takaisin junnupeleihin, jos se kipinä löytyykin jostain uudestaan.

Ei varmasti olekkaan paukkuja joka seuralla isoja koulutuksia järjestää. Minun mielestä tämän pitäisi olla liiton tasolta järjestetty, vaikka sitten teamsin tai jonkin muun sovelluksen kautta. Sen verran pätäkkää liiton suuntaan menee että pitäisi kunnon koulutukset olla. Sekään ei riitä että liitto järjestää koulutuksen vaan tarvitaan myös ne toimitsijat sinne koulutukseen mukaan.
Tähän on kyllä sanottava, että näin IT:n ihmeaikana ja herran vuonna 2024 on jotenkin surullista, kun urheilumatsin tapahtumien kirjaaminen vaatii edelleen kouluttamista.

Hesari kertoi juuri tänään, että lääkäreille on kehitetty järjestelmä, joka tekee epikriisin lekurin ja potilaan juttelusta automaattisesti, mutta laukauksien kirjaaminen on kuin kuuraketilla ajamista.

Papas kaivoi toisella erätauolla tikkaat pukkarista ja teki pienen nousun.
Paljon tuli tänään maaleja muissakin peleissä, poislukien karhut vs ols.

Clasulla vielä ei mitään hätiä ku 06 parhaat ei olleet pelaamassa sen sijaa krp pelasi taas niin ylimielisesti kun voi
Tuskin koko kaudella tullaan näkemään classicin parhaimmistoa kentällä, koska ainoa mahdollisuus siihen olisi, että Classicin p22 ikäluokka tippuisi ja sitä myöden saisivat koko rosterin käyttöön.

Se oli viikon helpoin veikkaus.

@länsirannanjaan viesti siis poistettu yltä ja kirjoittaja lähtee kuukauden huilille juniorikeskustelun sääntöjen räikeästä rikkomisesta.

Ehkä toisiksi helpoin... Paljon oletettavampaa oli krp:n esitys viikonloppuna kahden häviön ja jäähyrikkaiden otteluiden merkeissä. Veikkaan Indiansin tahtotilasta riippuen heille olevan mahdollista voittaa alkusarjan jokainen ottelu, kun ols:kaan ei ole näyttänyt niin vahvalta.

Asiaton käytös.
Eilinen krp indians oli silkkaa paskaa tuomareitten osalta. Paljonkoha espoon (westendin) kunta oli maksanu tuomareille. Tavataan playoffeissa nii inkkarit jää ku purkka tukkaan. Halmela ja Virta herätyää puheenaihetta paljon näköjään. Oisko sen takia et niiltä löytyy niin hyvät taidot sählyssä että porukalla valahtaa paska lahkeeseen. Virta >heimo
Halmela>heimo

Huom! Juniorikeskustelun säännöt.
Mitä itse tuossa streemin välityksellä krp-indians peliä katseli, niin heräsi mieleen pari asiaa.

1. Nokian ihmiset ääliöitä
2. Pelissä liikaa tunteita ja tappelua, jonka tietenkin ymmärtää kun nokialla pelataan
3. Tiukka peli, kunnes krp pelaajat lopettivat pelaamisen täysin( Indians vaan alkoi pelaamaan normaalisti)
4. Katsomo täynnä ihmisiä, jotka eivät tajua salibandysta itse mitään, mutta suutaan tykkää soittaa
5. Parempi joukkue voitti

Eilinen krp indians oli silkkaa paskaa tuomareitten osalta. Paljonkoha espoon (westendin) kunta oli maksanu tuomareille. Tavataan playoffeissa nii inkkarit jää ku purkka tukkaan. Halmela ja Virta herätyää puheenaihetta paljon näköjään. Oisko sen takia et niiltä löytyy niin hyvät taidot sählyssä että porukalla valahtaa paska lahkeeseen. Virta >heimo
Halmela>heimo
Erotuomaripalkkio 78€ / ottelu + mahdolliset päivärahat sekä kilometrikorvaukset.
Katsomatta tilastoja, veikkaan että pelissä on KrP itse töhöillyt pelin oltuaan johdossa. Ylivoimatkin vielä KrP:lle, mutta niin vaan tuomarit otti ja teki pari tehopistettä mieheen Espoolle. Menikö oikein?

Ottais ja tuota tämäkin fani pillin oikeasti käteen ja kävisi viheltämässä, jollei muuta niin edes sellaisten 10-12 vuotiaiden pelin. Itku tulisi jo ennen ekaa erätaukoa. Ja tosiaan tuon ikäiset junnut eivät edes juurikaan kyseenalaista erotuomarin tekemisiä.

P.s. lue Timo Favorinin kirja Tuomari.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.