Pääkallo.fi

Palautetta ja keskustelua foorumista

Viestejä
7,837
Mää ymmärrän, että tämän Pääkallon pitäminen vaatii hermoja ja antaumusta. Mutta joelsiltasen aggresiiviset hyökkäykset asiasta kuin asiasta ovat todella huonoa mainosta tälle foorumille. Uskon, että välillä palaa käämi pahastikin, mutta ei sitä asennetta saa välittää tänne foorumille asti. Kaikki nämä asiat mitä olet tänne kirjoittanut, olisi voinut kirjoittaa paljon yhteistyösävyisempäänkin muotoon. Me kuitenkin ollaan sun asiakaita. Ilman meitä tämä Pääkallo olisi loppunut jo ajat sitten. Asiat voi sanoa hieman pehmeämminkin ja huumorilla. Ei tarvitse olla noin jyrkkä aina.

Minusta Joel hoiti tämän minun tapauksen ihan hyvin. Halusi vetää rajan johonkin ja ilmoitti sen selvästi.
 
Viestejä
96
Minusta Joel hoiti tämän minun tapauksen ihan hyvin. Halusi vetää rajan johonkin ja ilmoitti sen selvästi.
Ok, hyvä näin. Mutta mun avautuminen perustuu vähän pidempään ajanjaksoon. Olen katsonut näitä Pääkallon "avautumisia" jo jonkun ajan, ja en vaan pidä niiden asenteesta. Kaikki kommentit ja muut olisi voinut kirjoittaa paljon paremmin.
 
Viestejä
7,837
Ok, hyvä näin. Mutta mun avautuminen perustuu vähän pidempään ajanjaksoon. Olen katsonut näitä Pääkallon "avautumisia" jo jonkun ajan, ja en vaan pidä niiden asenteesta. Kaikki kommentit ja muut olisi voinut kirjoittaa paljon paremmin.

En ole huomannut samaa, vaikka olen muutaman keskustelun täällä nähnyt.
 

joelsiltanen

Ylläpidon jäsen
Viestejä
5,615
Vastailin Artolle aiheesta jo toisessa ketjussa. Mielestäni en ollut erityisen jyrkkä, vaan yritin selittää asian aika seikkaperäisesti alusta alkaen. Oletin, että jossain välissä Arto antaa asian olla.

Mitä tulee Artoon, niin olemme jutelleet livenä muutaman kerran, enkä koe, että meillä olisi huonot välit, vaikka jostain asiasta kiisteltäisiinkin. Yritin mielestäni nimenomaan palvella Artoa avaamalla Sipilän sopimustilannetta. Hermot mulla itselläni ei mennyt tähän keskusteluun, mutta johonkin se raja menee, kun kyse on pienestä jutusta. Sanoin, että voimme jatkaa privaatisti aiheesta.




Mää ymmärrän, että tämän Pääkallon pitäminen vaatii hermoja ja antaumusta. Mutta joelsiltasen aggresiiviset hyökkäykset asiasta kuin asiasta ovat todella huonoa mainosta tälle foorumille. Uskon, että välillä palaa käämi pahastikin, mutta ei sitä asennetta saa välittää tänne foorumille asti. Kaikki nämä asiat mitä olet tänne kirjoittanut, olisi voinut kirjoittaa paljon yhteistyösävyisempäänkin muotoon. Me kuitenkin ollaan sun asiakaita. Ilman meitä tämä Pääkallo olisi loppunut jo ajat sitten. Asiat voi sanoa hieman pehmeämminkin ja huumorilla. Ei tarvitse olla noin jyrkkä aina.


Minusta Joel hoiti tämän minun tapauksen ihan hyvin. Halusi vetää rajan johonkin ja ilmoitti sen selvästi.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
96
Ok. Ehkä tämä Pääkallon asenneongelma on vaan sitten vaivannut mua ja kaikkien muiden mielestä vastaukset keskusteluihin ovat olleet hyviä.
 
Viestejä
7,837
Ok. Ehkä tämä Pääkallon asenneongelma on vaan sitten vaivannut mua ja kaikkien muiden mielestä vastaukset keskusteluihin ovat olleet hyviä.

Ehkä tätä olisi selkein lähestyä jonkun esimerkin kautta?

Toki tämä ketju on siihen tarkoitukseen väärä paikka.
 
Viestejä
712
Minä aiemmin kerroin la iltana joskus jotain ollut keskustelijoilla. Nyt yksi viesti oli poistettu en ehtinyt näkemään mitä siinä ollut. Jotenkin minun aiempaan viestiin liittyi. Ehkä parempi näin. Ei liity ylläpitoon.
 
Viestejä
498
No mä olen kyllä Jabin kanssa vähän samoilla linjoilla jos rakentavaa palautetta saa antaa. Mikäli sitä ei haluta ottaa niin toki sekin on ookoo. Teidän hiekkalaatikkohan tämä on ja toimitte niin kuin haluatte.

Edit. Ja juuri tarkoitan tuota mihin Jabi viittasi että asiat voi sanoa niin monella tapaa. Muutaman vastauksen kohdalla on oma leuka hieman loksahtanut ja jos esimerkkiä pyydetään niin vaikka tuo edellisen sivun kommentti että ”en sitten kirjoita enää mitään”. Ei tarvitse niin jyrkkänä olla, etenkään ylläpitäjän roolissa, kun mun mielestä ihan asiallisessa sävyssä tuo palaute Jabin suunnalta tarjoiltiin.

Ehkä tämä kuuluisi tuonne palauteosioon, mutta saattehan te siirrettyä jos koette tarpeelliseksi.
 
Viimeksi muokattu:

joelsiltanen

Ylläpidon jäsen
Viestejä
5,615
Vastasin Jabille osin siksi noin, että hän antoi ymmärtää, että jokainen viesti on ollut töykeä. Mielestäni se ei pidä paikkaansa, ja osa on ollut liian suorasukaisia. Olen kuitenkin pahoillani niistä mitkä ovat olleet.

En selkeästi erota tätä eroa, koska en kokenut viestejä Artolle mitenkään törkeinä. Näissä keskusteluissa olen pyrkinyt vastaamaan asiallisesti, mutta jos tulee jankutusta samasta aiheesta, niin silloin yleensä vastaan suoremmin ja rumemmin.

Minä en varsinaisesti ole foorumin ylläpitäjä, kuten olen monesti jo todennut, joten pyrin jatkossa postailemaan juttulinkkejä, mikä on myös oikea työnkuvani.

Edit: Ja mitä tulee toiveeseen huumorista ja huumorintajusta, niin sitä toivoisi välillä myös toiseen suuntaan. Varsinkin kun olemme ns. markan pulju.


No mä olen kyllä Jabin kanssa vähän samoilla linjoilla jos rakentavaa palautetta saa antaa. Mikäli sitä ei haluta ottaa niin toki sekin on ookoo. Teidän hiekkalaatikkohan tämä on ja toimitte niin kuin haluatte.

Edit. Ja juuri tarkoitan tuota mihin Jabi viittasi että asiat voi sanoa niin monella tapaa. Muutaman vastauksen kohdalla on oma hieman leuka loksahtanut ja jos esimerkkiä pyydetään niin vaikka tuo edellisen sivun kommentti että ”en sitten kirjoita enää mitään”. Ei tarvitse niin jyrkkänä olla, etenkään ylläpitäjän roolissa, kun mun mielestä ihan asiallisessa sävyssä tuo palaute Jabin suunnalta tarjoiltiin.

Ehkä tämä kuuluisi tuonne palauteosioon, mutta saattehan te siirrettyä jos koette tarpeelliseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
712
Minäkään en edelleenkään kenellekään yhteyttä ylläpitoon painiketta painanut ja toivottavasti ei tarvitsekaan.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
543
Tämä keskustelu siirretty Huhumaasta tänne.
Minä en varsinaisesti ole foorumin ylläpitäjä, kuten olen monesti jo todennut, joten pyrin jatkossa postailemaan juttulinkkejä, mikä on myös oikea työnkuvani.

Edit: Ja mitä tulee toiveeseen huumorista ja huumorintajusta, niin sitä toivoisi välillä myös toiseen suuntaan. Varsinkin kun olemme ns. markan pulju.
Tosiaan varsinainen foorumin ylläpito sijaitsee tällä puolen - vaikka Joelin ja muun Pääkallon porukan kanssa tiivistä yhteistyötä teemmekin.

Ymmärrän kyllä palautteen, ja itsekin joudun useasti erikseen kiinnittämään huomiota vastausten sävyyn. Joskus keskustelijoilla olisi kovakin tarve keskustella / väitellä / vängätä erinäisistä ylläpitoon liittyvistä seikoista, kun taas itse haluamme tällaiset keskustelut saada maaliin pikaisesti, kun paljon muutakin duunia aina on (ja työtä tämä meille on).

Foorumin ylläpitäminen on kuitenkin valistunutta diktatuuria, ei demokratiaa. Ei tarkoita sitä, etteikö kaikki palaute luettaisi, otettaisi huomioon ja tarpeen mukaan reagoidaankin siihen, mutta liian syvälle emme halua sukeltaa tuollaisiin väittelyihin, kun niistä harvoin hirveästi positiivista seuraa.

- Matti
 
Viestejä
712
Tosiaan eilenkin kun yhdelle tuli palautetta ylläpidolta muutamat muut tuli puolustamaan sitä. Tämän saman huomasin kun joku ei minun kommenteista pitänyt yhtäkkiä ei moni muukaan niistä. Sillä hyvä olla ylläpitokin ja eilisen tavoinkin vaikka joskus tulla esiin. Muuten tälläinen porukka voi vaikka joukolla saada valtaa täällä. Kyllä itse huomannut että näistä ylläpidon keskusteluista voinut olla hyötyä varmaan moni enemmän miettii juttuja, vaikka riskejä edelleen voi olla.
 
Viestejä
712
Ehkä jos vertailisin tätä palstaa joukkue seuraan. Enemmän tykkäisin vaikka että peli-ajastani ylläpito päättäisi ja muidenkin ketkä sitä ansaitsee ja ylläpito sen seuran olisi perustanut kuin jos vaikka jotkut nimimerkit täältä perustaneet ja siinä pelaisin. Tietty ammattimaisuus ja luotto enemmän toisesta välittyy.
 
Viestejä
712
Kyllä aikuisillakin voi esiintyä auktoriteetti ongelmia vaikka järjestäjiä kohtaan. Minäkin kerran yhdellä kurssilla olin ja kun piti lopuksi arvioida sitä, moni ryhmästä minuunkin otti yhteyttä ja keskenään ettei saa antaa kuin ykkönen arvosanaksi kun kymppi oli paras. Tällä vielä oli sekin vaikutus että huono arvosana olisi voinut vaikeuttaa järjestetäänkö sitä jatkossa, josta monelle voisi olla hyötyä. Ehkä eilen tälläistäkin jotain samaa huomasin ylläpidon ja keskustelijoiden välillä.
 
Viestejä
302
Mielestäni virheellistä ”varmaa tietoa” huhumaahan jakaville nimimerkeille tulisi antaa jonkun ajan kestävää bannia. Kyseessä siis nämä kommentit ”varma sisäpiirin tieto, Pelaaja X siirtyy Seuraan Y” - jutut.

Eri asia jakaa huhuja - se on koko osion tarkoitus, itsekin jakanut pari siirtohuhua johonkin seuraan jotka ei ole toteutuneet, vaan pelaaja siirtyikin muualle, mutta olen nimenomaan korostanut että ovat huhuja.

Nämä varmana tietona julistettavat siirrot tai sopimukset jotka ovat virheellistä tietoa tai puhtaasti trollausta lähinnä ärsyttävät, ja niistä ei mitään hyötyä kenellekkään ole.

En tiedä onko vastaava politiikka jo käytössä jo täällä, mutta esimerkiksi Redditissä r/hockey subissa on väärästä tradesta postaaminen poikkeuksetta permabannit, nollatoleranssina.
 
Viestejä
712
Kummin vain kävisi minulle. Muistan joskus yhdellä seurallakin oli lehdessä aikanaan salibandyssa "iso kala" ja hyvältä näytti. Pitkään meni ennenkuin joku lopulta tuli. Eli ei se tuollakaan helppoa. Varmaan osassa paikkaa seurakulttuuri 90-luvulta ja ketkä täälläkin kirjoittaa ja osa modernin ajan. Siinä iso ero. Osalle joku juttu hyvää läppää vanhoista ajoista ja toiset voi suuttua.
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
543
Mielestäni virheellistä ”varmaa tietoa” huhumaahan jakaville nimimerkeille tulisi antaa jonkun ajan kestävää bannia. Kyseessä siis nämä kommentit ”varma sisäpiirin tieto, Pelaaja X siirtyy Seuraan Y” - jutut.

Nämä varmana tietona julistettavat siirrot tai sopimukset jotka ovat virheellistä tietoa tai puhtaasti trollausta lähinnä ärsyttävät, ja niistä ei mitään hyötyä kenellekkään ole.
Riippumatta käytetystä sanamuodosta ne ovat kaikki huhuja - varsinkin huhuketjussa. Jos mukana on linkki tai jokin medialähde tai tiedote, silloin se ei ole huhu.

Jos joku trollaa itse keksimiään juttuja, tähän puutumme. Näistä voi antaa tiedon raportoinnilla.

- Matti
 
Viestejä
712
Minulle tulee mieleen vertaus oikeaan elämään. Ei minultakaan kukaan kysynyt haluanko, että pelikuvioistani asuinalueellani puhutaan tai myöhemmin jossain. En tiedä miten tällä palstalla voiko vaikka samat sitten täällä vaatia toista ettei saisi olla avoin?
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
712
Tuo vertaus oikeaan elämään myös alkoi vaivaamaan eli jos joku taho levittänyt huhua eikö olisi reilua joskus tulla esiin. Täällä palstalla olen huomannut että joku toinen nimimerkki saa aika vapaasti jutella ennenkuin kukaan kommentoi vastaan ja jollain toisella toiset heti jotain outoa kommentoi. Yritän itse nyt vaikka lomalle ja jos kommentoin välttää tälläisiä tilanteita.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös