Mahoney
Niinku laitoin jo, kummasti silti paljon vaativampia hommia tehdään noilla muovinpaloilla...
Kaksteräinen miekka tämä aihe. Itse laseilla ja ilman laseja pelanneena tiedän hyvin, että lasit haittaavat pelaamista. Näköpiiri kaventuu, mikä ei ole hirveästi eduksi lajissa, missä tehdään lähes pelkästään nopeita päätöksiä. Lisäksi lasit saattavat huurtua ja liikkua helposti mikä haittaa myös.
Toisaalta turvallisuus edellä pitäisi aina mennä, joten ehkä lasien kehittelyssä olisi tarvetta parantaa. Myös se, että juniorit pitäisivät niitä ihan alusta lähtien, tekisi ne luonnolliseksi osaksi pelaamista. Jos aikuisiällä alkaa totutella laseihin, se harvoin jää tavaksi. Ainakaan pääsarjatasoilla.
Kainulaisella kyse ei ole tottumisesta kun on joutunut junnupelit (ja todennäköisesti myös treenit) vetämään aina lasit päässä. Lähinnä totuttelee pelaamaan ilman.Lisäksi, jos esimerkiksi Kainulaisella on vaikeuksia tottua pelaamaan lasien kanssa
Ensimmäiset lasit olivat Z-Leader Phoenix, mutta uusimmat on Wilson Vents.Löytyykö valmistajan nimeä tai muuta tarkentavaa tietoa?
En minä oikein ymmärrä näitäkään. Joo varmaan jotkut lasit tekee näin ja jotkut noin, mutta kuinka monet lasit kokeilit läpi ja mikä oli valmistajan vastaus, kun asiasta tietysti heidän kanssaan keskustelit? Sanoivatko, että eivät varmasti ikinä yritä tehdä asialle yhtään mitään?
Mikäli lasipakko ei tule kaikille niin sitten pelaajalla tulee olla oikeus 18v täytettyään päättää itse lasien käytöstä. Ei voi olla siten että osalle aikuispelaajista lasit ovat pakollisia.
Komppan Pääkallon juttua
"Tällä hetkellä ei vaikuta siltä, että lasipakko olisi tulossa kaikille pelaajille, vaan sääntönä säilyy se, että vuonna 1999 syntyneet ja nuoremmat ovat velvoitettuja käyttämään suojalaseja koko uransa aikana. Esimerkiksi miesten liigassa on vain muutamia pelaajia, jotka käyttävät suojalaseja niiden pelaajien lisäksi, joilta sitä sääntöjen puitteissa vaaditaan." Eli päätöksiä asian suhteen ei olla tehty