Pääkallo.fi

Salibandyn sääntömuutoksia testataan vuosina 2019-2021

Viestejä
507
Toi oli suora piikki Kilposelle, ei muille! Yleensä en edes lähde näihin, mutta kun satuin pari twitteriä näkemään kisojen aikaisesta kommentoinnista, niin ei ihan mene yksiin oman ajatuksen kanssa. Ja kun tollaisia heittää, niin voi olettaa että joskus roiskuu takaisinpäin :)

Lainasin viestiäsi muuten vaan kun "sopi teemaan", ei ollut vastaus sinulle vaan kaikille. :thumbs up:
 
Viestejä
7,838
Toi oli suora piikki Kilposelle, ei muille! Yleensä en edes lähde näihin, mutta kun satuin pari twitteriä näkemään kisojen aikaisesta kommentoinnista, niin ei ihan mene yksiin oman ajatuksen kanssa. Ja kun tollaisia heittää, niin voi olettaa että joskus roiskuu takaisinpäin :)

Kyllä KV-kehityksellä on väliä. Toki jos sinulle MM-kisat ja KV-pelit ovat täysin yksi yhteen, niin ymmärrän näkemyksesi.
 

Mahoney

Kyllä KV-kehityksellä on väliä. Toki jos sinulle MM-kisat ja KV-pelit ovat täysin yksi yhteen, niin ymmärrän näkemyksesi.
Hyvin pitkälti. Maajoukkue on Suomessa joka lajissa lippulaiva, jota suurinosa seuraa. Liigat taasen kiinnostaa vähemmän. Suomi on aina ykkönen ihan sama ketkä pelaa ja kuka ratkaisee, seurajoukkueet unohtuu kisojen ajaksi! Näin mä ajattelen, sama chämppäreissä, että suomalaisten puolella.
 
Viestejä
7,838
Hyvin pitkälti. Maajoukkue on Suomessa joka lajissa lippulaiva, jota suurinosa seuraa. Liigat taasen kiinnostaa vähemmän. Suomi on aina ykkönen ihan sama ketkä pelaa ja kuka ratkaisee, seurajoukkueet unohtuu kisojen ajaksi! Näin mä ajattelen, sama chämppäreissä, että suomalaisten puolella.

Minulle taas KV-kehityksessä ykkösasioita ovat mm. Venäjän, Kiinan ja USA:n salibandyn taso.
 

Mahoney

Muut jatkakoon, olen sanottavani sanonut. Ja niinku sanoin yleensä en näihin lähde mistä jo lähtiessä tietää ettei johda mihinkään. (Siis tarkoittaa piikkiäni, missä jostain syystä oli vaan pakko avautua :). Muuhun keskusteluun osallistun,ehkä)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Viestejä
1,585
Tasoerot on valtavat. MM-kisoissa neljän kärkijoukkueen jälkeen taso putoaa kuin lehmän häntä. Jos olisi edes näkyvissä että erot tasoittuu niin voitaisiin jatkaa nykymenolla, mutta kun semmoista ei ole näkyvissä niin jotain pitää tehdä. Mielestäni se että onko joukkueessa 17 vai 20 pelaajaa tuskin juurikaan tasapainottaa voimasuhteita. Peliajan lyhennys antaa paremmin mahdollisuuksia yllätyksiin, samoin 4vs4.
Latvia voitti Tsekin ja antoi myös hyvän vastuksen Sveitsille. Ja Norjan Sveitsi kaatoi vasta jatkoajalla, joka taas kaatui Ruotsille vasta rankkareilla.

Yleensäkin on vähän väärin puhua neljästä kärkijoukkueesta. Pitäisi oikeasti puhua melkein kahdesta kärkijoukkueesta. Sitten seuraavalla tasolla Tsekki ja Sveitsi. Sitten Latviat ja Norjat jne..

Nämä sirkustemput eivät ole mikään ratkaisu tasoeroihin. Kansainvälisessä liitossa pitäisi vain pyrkiä pitkäjänteisesti tukemaan näitä pienten maiden liittoja ja saamaan sinne lisää pelaajia ja sitä kautta tasoa ylöspäin. Tie on toki pitkä ja kivinen, mutta se on käytännössä ainoa keino.
Niin salibandyssa on tällä hetkellä se tilanne, että tasan kaksi kertaa MM-finaalin on päässyt joku kaksikon Suomi/Ruotsi ulkopuolelta, eli kyllä siellä minun mielestä automaattisesti nuo kaksi maata ovat finaalissa jo nyt. Olen valmis lyömään vetoa, että tuo kaksikko on finaalissa myös seuraavissa MM-kisoissa.
Itse olen valmis lyömään vetoa, että kaksikko ei ole finaalissa, jos kerroin on kohdallaan. Minkälaisilla kertoimia ajattelit, kun olet asiasta niin varma?
Minulle taas KV-kehityksessä ykkösasioita ovat mm. Venäjän, Kiinan ja USA:n salibandyn taso.
Ei kai sinua kiinnosta mikään muu kuin Oilers? Lajin kehityksellä tai lajilla muutenkaan ei ole mitään merkitystä. Nytkin aina hirveä itku, jos Liiga on MM-tauolla.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
7,838
Latvia voitti Tsekin ja antoi myös hyvän vastuksen Sveitsille. Ja Norjan Sveitsi kaatoi vasta jatkoajalla, joka taas kaatui Ruotsille vasta rankkareilla.

Yleensäkin on vähän väärin puhua neljästä kärkijoukkueesta. Pitäisi oikeasti puhua melkein kahdesta kärkijoukkueesta. Sitten seuraavalla tasolla Tsekki ja Sveitsi. Sitten Latviat ja Norjat jne..

Nämä sirkustemput eivät ole mikään ratkaisu tasoeroihin. Kansainvälisessä liitossa pitäisi vain pyrkiä pitkäjänteisesti tukemaan näitä pienten maiden liittoja ja saamaan sinne lisää pelaajia ja sitä kautta tasoa ylöspäin. Tie on toki pitkä ja kivinen, mutta se on käytännössä ainoa keino.

Itse olen valmis lyömään vetoa, että kaksikko ei ole finaalissa, jos kerroin on kohdallaan. Minkälaisilla kertoimia ajattelit, kun olet asiasta niin varma?

Ei kai sinua kiinnosta mikään muu kuin Oilers? Lajin kehityksellä tai lajilla muutenkaan ei ole mitään merkitystä. Nytkin aina hirveä itku, jos Liiga on MM-tauolla.

Tarjoa toki jotain kertoimeksi. Puhutaan kuitenkin tasan kahdesta joukkueesta.

Kyllä minua kiinnostaa kansainvälinen kehitys. En vain halua koko sarjaa tauolle kuukaudeksi.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös