Pääkallo.fi

SC Hawks 2025-26

Kuulostaisi kovin epäeettiseltä, jos eivät saisi muualla pelata kuin Urhealla. Urhea on kuitenkin aivan älyttömän kallis verrattuna mihin tahansa muuhun FLiiga -halliin. Kuitenkin näitä FLiiga hyväksyttyjä halleja löytyy helsinkiläisille ainakin neljä.
Et sinä varmaan tiedä todellista hintaa hallille mitä on sovittu. Ovh hinnat on mitä on. Aivan turha taxikuskin arvailla tai sitten laitat faktat tiskiin mitä haukkalaumalle halli maksaa

Et sinä varmaan tiedä todellista hintaa hallille mitä on sovittu. Ovh hinnat on mitä on. Aivan turha taxikuskin arvailla tai sitten laitat faktat tiskiin mitä haukkalaumalle halli maksaa
Ei tässä ole minusta muutenkaan tullut esille mitään sellaista, minkä perusteella Hawks ei saisi pelata muualla kuin Urhealla. Minä uskallan väittää, että Fliigalle on ihan ok, jos Hawks haluaa pelata kaikki pelinsä vaikka Hartwall Areenalla. Kunhan se on paikka, joka ainakin melkein täyttää vaatimukset. Joistain vaatimuksista on ihan ok vähän neuvotella, mutta mitään perseilyvaihtoehtoja tyyliin nykyinen Myllypuron AC ei varmasti hyväksytä.

Minusta tuo Urhea on esitetty vähän niinkuin oletusvaihtoehtona "menkää jonnekin, jos ette muuta löydä, niin sitten se on tuo Urhea".

Tuossa Hesarin jutussakin sanotaan, että
Urhea-hallin puolesta puhuu se, että F-liiga velvoittaa lisenssipäätöksessään Eräviikinkejä pelaamaan vähintään kaksi runkosarjan ottelua Urhea-hallissa. Loput kotiottelut Eräviikingit saa pelata 600 katsojaa vetävässä ahtaassa Mosahallissa.
Ja minä uskallan väittää, ettei tuo pidä paikkaansa. En usko, että Fliiga on missään vaiheessa sanonut ErVille, että "vittu tehän pelaatte Urhea-hallissa, piste". Sen sijaan niin sinne on voitu sanoa, että "teidän tulee pelata vähintään kaksi kotiotteluanne sellaisessa hallissa, joka täyttää huomattavasti Mosahallia paremmat olosuhteet". Uskallan lyödä vaikka vetoa, että jos ErViltä sanotaan, että "me ei pelata muuten ensimmäistäkään peliä Urhealla, mutta sen sijaan me pelataan FBC:tä ja Jymyä vastaan Helsingin jäähallissa", niin se sopii Fliigalle loistavasti.

Viimeksi muokattu:
Olet oikeassa, että en tiedä tarkkaa hintaa. Tosin usko, että Hawksille Urheaa kaupitellaan halvemmalla kuin muidenkaan lajien edustajille. Mutta muiden lajien kohdalla puhutaan n. 1500-2000€/tapahtuma (n. 3-4h). Siitä voi sit alkaa ynnäillä, että kuinka taloudellisesti kannattavaa on pelata pelejä Urhealla. Toki voi olla, että Hawks saa neuvoteltua jonkun selvästikin halvemman hinnan, mutta sekin on silti selvästi muita ”salibandyhalleja” kovempi kustannus.

mutta mitään perseilyvaihtoehtoja tyyliin nykyinen Myllypuron AC ei varmasti hyväksytä.
Mikä vika Myllypurossa on? Paitsi, ettei sinne mahdu 800 katsojaa? Muilta osinhan se ilmeisesti täyttää pääsarjojen vaatimukset, koska Hawks ei käsittääkseni ole pelannut pelejään siellä poikkeusluvalla.

Näihin kysymyksiin jäin odottamaan vastauksia, en tiedä saako niitä koskaan mutta mielelläni ne kuulisin
Liiton sivuilta ja historiikeista varmaan löytyy vastauksia. Ja olisihan se kovin kummallista, jos ErVi pyrkisi helpottamaan paikalliskilpailijansa toimintaa. Valitettavasti en voi ihmisten kahden välisiä keskusteluita tänne litteroida…

Mitäs jos nyt ihan itse kaivaisit ne tiedot ja kertoisit meille?
Eli ketä ErVi -taustaisia henkilöitä liitossa on tällä hetkellä?
En kaiva. Enkä varsinkaan ala tässä nimiä luetella. Siellähän on jopa ihan ErVissä valmentavia henkilöitä liitolla töissä, en toki sano että juuri tämä henkilö olisi se kapuloiden heittelijä. Otetaan sen verran maalitolppien siirtelyä (anteeksi tästä), että ”ErVi” -termin alle kuuluu tässä yhteydessä myös Erä ja Viikingit, jotka ovat vahvasti samaa organisaatioperimää, joskin ko. henkilöt eivät välttämättä ole koskaan olleet osana ”ErViä”. Kuten ei muuten taida olla yksikään Mosahallin kattoon jäädytetyistä pelaajistakaan 😂

Eli jälleen kerran näitä heittoja millä ei ole mitään perusteita, näin tässä vähän arvelinkin. Jos kerta heittelee kaikenlaisia niin vähintä on että jotenkin pystyisi perustelemaan. Aika heikkoja perusteluita nämä kaiva itse ja en ala kertomaan kahdenkeskisiä keskusteluja.

Eli jälleen kerran näitä heittoja millä ei ole mitään perusteita, näin tässä vähän arvelinkin. Jos kerta heittelee kaikenlaisia niin vähintä on että jotenkin pystyisi perustelemaan. Aika heikkoja perusteluita nämä kaiva itse ja en ala kertomaan kahdenkeskisiä keskusteluja.
Tämähän ei ole mitään tieteellistä tutkimusta, johon pitää olla viitteet ja hyvinkin tarkat perustelut. Tämä on viihdettä ja keskustelua, mielipiteiden vaihtoa, omien näkemysten kertomista, jos mulle riittää lähteeksi minä, niin se riittää mulle mun mielipiteiden vahvistukseksi. Sun ei tartte uskoa, moni muukin tietää puheeni tosiksi.

Tämähän ei ole mitään tieteellistä tutkimusta, johon pitää olla viitteet ja hyvinkin tarkat perustelut. Tämä on viihdettä ja keskustelua, mielipiteiden vaihtoa, omien näkemysten kertomista, jos mulle riittää lähteeksi minä, niin se riittää mulle mun mielipiteiden vahvistukseksi. Sun ei tartte uskoa, moni muukin tietää puheeni tosiksi.
Itse näen että perusteettomien väitteiden heittäminen ilmoille ei ole viihdettä eikä keskustelua. Olen myös itse keskustellut useiden ihmisten kanssa ja näissä keskusteluissa ei ole tullut esiin että ErVi olisi jotenkin heittänyt kapuloita Hawksin rattaisiin. Nämä olleet kahdenkeskisiä keskusteluita niin en ala niitä tänne litteroimaan :)

Itse näen että perusteettomien väitteiden heittäminen ilmoille ei ole viihdettä eikä keskustelua. Olen myös itse keskustellut useiden ihmisten kanssa ja näissä keskusteluissa ei ole tullut esiin että ErVi olisi jotenkin heittänyt kapuloita Hawksin rattaisiin. Nämä olleet kahdenkeskisiä keskusteluita niin en ala niitä tänne litteroimaan :)
Keskustelupalstalla perusteeksi kelpaa aivan hienosti myös mutu, siksi tämä on keskustelupalsta, nämä ovat mielipiteitä, eikä mitään tieteellisiä julkaisuja. Jos tämä fakta ei miellytä, niin sitten sun on syytä vaihtaa alustaa.

Nuo sun väitteet ja ajatukset on hyvin helppo uskoa, samoin mäkin olen käynyt useita satoja, jopa tuhansia keskusteluita, joissa ei ole yritetty vaikuttaa TPS:n, SPV:n tai vaikkapa Nibacoksen toimintaan mitenkään.

Naiivina ajatuksen taas pidän sitä, että sinisilmäisesti uskoo, että ErVin organisaatiossa mitenkään pyrittäisi hankaloittamaan reviirille tunkevaa uuden organisaation toimintaa mitenkään. On täysin luonnollista, että seurat pyrkivät vaikeuttamaan kilpailijoiden toimintaa, ErVin tapauksessa esim. rekrytoimalla kärkipelaajia (onnistumatta), uhkailemalla omia (”jos lähdet sinne, niin ikinä ei tarvitse enää tulla takaisin ErViin” - onnistumatta), tekemällä ”herrasmiessopimuksia” muiden pk-joukkueiden kanssa ottelukokoonpanoista (onnistumatta), yms.

esim. rekrytoimalla kärkipelaajia (onnistumatta), uhkailemalla omia (”jos lähdet sinne, niin ikinä ei tarvitse enää tulla takaisin ErViin” - onnistumatta), tekemällä ”herrasmiessopimuksia” muiden pk-joukkueiden kanssa ottelukokoonpanoista (onnistumatta), yms.
No niin ja lisää tulee, nämä varmaan taas "kahdenkeskeisissä keskusteluissa" esiin tulleita? Eli heitetään ilmoille mutta ei voida todistaa koska "kahdenkeskiset keskustelut" 😂 😂

No niin ja lisää tulee, nämä varmaan taas "kahdenkeskeisissä keskusteluissa" esiin tulleita? Eli heitetään ilmoille mutta ei voida todistaa koska "kahdenkeskiset keskustelut" 😂 😂
Hesarissako noita asioita tulisi käsitellä vai missä? Minkälainen todiste näistä sinulle kelpaa? Se, että pelaajat ja valmentajat näin itse kertovat ei ilmeisesti riitä. Sä saat olla sinisilmäinen ja uskotella, että ErVi on jotenkin hienompi tai puhdassieluinen seura, jos niin haluat.

Hesarissako noita asioita tulisi käsitellä vai missä? Minkälainen todiste näistä sinulle kelpaa? Se, että pelaajat ja valmentajat näin itse kertovat ei ilmeisesti riitä. Sä saat olla sinisilmäinen ja uskotella, että ErVi on jotenkin hienompi tai puhdassieluinen seura, jos niin haluat.
No. Tasapuolisuuden nimissä on hyvä myös muistaa myös tuo asetelma, missä Petteri lähti perustamaan seuraa nimenomaan vastavoimaksi ErVille ja toki asiakkaaksi edustamalleen firmalle. Muistaakseni ihan pääkallossakin oli joskus juttu, missä toivoi voivansa pudottaa nimenomaan ErVin, kun oli karsintavaiheessa.
Ja onhan koko Hawks-valmennus Erä-SSV-Ervi -taustaisia.

Tällaiset pienet seurojen keskeiset väännöt on hienoja urheiluun kuuluvia juttuja. Ja välttämättömiä moottoreita, jos halutaan, että joku päivä lajiin kasvaa fanikulttuuria. Fanius kun useimmiten edellyttää me/muut ajattelua.

No. Tasapuolisuuden nimissä on hyvä myös muistaa myös tuo asetelma, missä Petteri lähti perustamaan seuraa nimenomaan vastavoimaksi ErVille ja toki asiakkaaksi edustamalleen firmalle. Muistaakseni ihan pääkallossakin oli joskus juttu, missä toivoi voivansa pudottaa nimenomaan ErVin, kun oli karsintavaiheessa.
Ja onhan koko Hawks-valmennus Erä-SSV-Ervi -taustaisia.
Olet aivan oikeassa! Siksipä onkin ihmeellistä, suorastaan järjetöntä olettaa, ettei ErVi reagoisi asiaan mitenkään, vaan antaisi Hawksin rellestää täysin vapaasti.

Kyllä mä uskon jos valmentajat ja pelaajat sanoo, anonyymia nimimerkin takaa huutelijaa en.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.