Pääkallo.fi

Seinäjoen Peliveljet 2019-2020, mitäs sitten keksittäisiin?

Säbantteri

Näyttää siltä, että puhutte eri asiasta, määrä vs. laatu. Jos viikkorytmillä tarkoitetaan treenikertoja, niin käsittääkseni tässä ei ole juurikaan vaihtelua. Mutta varmasti vaihtelua löytyy treenien sisältä ja sisällöistä.

Vaikka on fyysisesti kuinka kovakuntoinen joukkue, niin kuin SPV on, voi kokonaisrasitus olla välillä liian suuri. Nämä eivät sulje pois toisiaan. Eikä kokonaisrasitusta voida miettiä pelkästään viikkotasolla, yksi peli tai kolme peliä viikossa. Kuorma voi kasvaa pitemmän ajan kuluessa.


Pitkästä aikaa joku kommentoija, joka edes haluaa ymmärtää mistä on kyse. En tietenkään tarkoita, että aina vedettäisiin samat treenit. Vaan treenien rytmitystä suhteessa peleihin jne.
 

Säbantteri

Ihan kuin tuo olisi kuultu aikaisemminkin 🤔 Ja ihan kuin se olisi joka kerta todistettu vääräksi.

Toive Koposen syrjäyttämisestä elää kaiken aikaa, ainakin vastustajien leirissä. Tommyn johdolla kun SPV tuppaa olemaan kärkikahinoissa vuodesta toiseen.
 
Viestejä
1,103
Pitkästä aikaa joku kommentoija, joka edes haluaa ymmärtää mistä on kyse. En tietenkään tarkoita, että aina vedettäisiin samat treenit. Vaan treenien rytmitystä suhteessa peleihin jne.
Itse asiassa sehän hommassa onkin vialla, että treenien sisältö ei muutu viikosta toiseen. Aina samalla kaavalla.
 
Viestejä
218
Joutuu olla täysin eri mieltä. Maailman väsynein juttu syyttää tällä tasolla "asennetta". Eiköhän Happee sytytä kenet tahansa.

Väsynyt ja ponneton esitys kielii enemmänkin huonosta valmistautumisesta. Liikaa treeniä? Tai jos ei liikaa, niin vääränlaista? Herkkä laji kuitenkin kyseessä.
Et oo tainnu itse pelata koskaan pelejä missä on kaksin kamppailua? Taidolla on tottakai merkityksetöntä, mutta loppupeleissä asenne ratkaisee! Kysypä joltain pelaajalta tai valmentajalta!!
 

Säbantteri

Et oo tainnu itse pelata koskaan pelejä missä on kaksin kamppailua? Taidolla on tottakai merkityksetöntä, mutta loppupeleissä asenne ratkaisee! Kysypä joltain pelaajalta tai valmentajalta!!

Täällä nyt kommentoidaan taas täysin ilman parempaa tietoa. Esimerkiksi tämä Happee-peli. Joukkueen sisältä pelaajat myöntää, että henkinen valmistautuminen peliin epäonnistui sekä keskittyminen ja sitä kautta oma pelisuunnitelma hajosi ottelussa. Lisäksi valmennus katsoo, että mitään poikkeavaa fyysistä rasitusta ei ole joukkueella taustalla. Siitä huolimatta täältä löytyy näitä "kosseja ja rambolleja", jotka vetää omia tulkintoja ja johtopäätöksiä ihan lonkalta. Tuskin toinen on edes ko. peliä livenä nähnyt....
 
Viestejä
139
Täällä nyt kommentoidaan taas täysin ilman parempaa tietoa. Esimerkiksi tämä Happee-peli. Joukkueen sisältä pelaajat myöntää, että henkinen valmistautuminen peliin epäonnistui sekä keskittyminen ja sitä kautta oma pelisuunnitelma hajosi ottelussa. Lisäksi valmennus katsoo, että mitään poikkeavaa fyysistä rasitusta ei ole joukkueella taustalla. Siitä huolimatta täältä löytyy näitä "kosseja ja rambolleja", jotka vetää omia tulkintoja ja johtopäätöksiä ihan lonkalta. Tuskin toinen on edes ko. peliä livenä nähnyt....

Alla oli poikkeavaa fyysistä rasitusta. Sitä ei varmaan haluttu mainita, että ei mene selittelyksi.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.853.20
F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
Näytä kaikki
>
Viestejä
1,103
Tosifanit luottaa edelleen. Arvostelua kuuluu Seinäjoella niistä piireistä, joilla omat motiivinsa toivoa SPV:lle ongelmia.
Kyllä tosifani nimenomaan arvostelee silloin, kun on sen paikka.

Tiedän suhteitteni kautta kohtuullisen tarkasti, mitä arjessa tapahtuu. Ja sen verran on kokemusta lajista, että luulen tietäväni jopa jotain. Spv:ssä on ollut hieman kadoksissa punainen lanka treenaamisessa, mutta en ole teilaamassa joukkuetta/valmennusta. Virheistä opitaan.

Harmi jos kritiikkini meni jollekin tosifanille tunteisiin ja aiheutin näin mielipahaa.
 
Viestejä
1,103
Et oo tainnu itse pelata koskaan pelejä missä on kaksin kamppailua? Taidolla on tottakai merkityksetöntä, mutta loppupeleissä asenne ratkaisee! Kysypä joltain pelaajalta tai valmentajalta!!
Ja kyllä olen pelannut aika paljonkin, itse asiassa pelaan edelleen. Taidolla/pelinluvulla on aika valtava merkitys näissä asioissa.
 

Säbantteri

Kyllä tosifani nimenomaan arvostelee silloin, kun on sen paikka.

Tiedän suhteitteni kautta kohtuullisen tarkasti, mitä arjessa tapahtuu. Ja sen verran on kokemusta lajista, että luulen tietäväni jopa jotain. Spv:ssä on ollut hieman kadoksissa punainen lanka treenaamisessa, mutta en ole teilaamassa joukkuetta/valmennusta. Virheistä opitaan.

Harmi jos kritiikkini meni jollekin tosifanille tunteisiin ja aiheutin näin mielipahaa.

Tosifani ei kritiikistä mielipahaa saa, kun itsekin asioista jotain tietää eikä pelkästään luule tietävänsä. Kuten sanoin, ihmisillä saattaa olla omia intressejä ja motiiveja levitellä "tietoja". Epäilen suuresti, että punainen lanka kadoksissa tyyliset kommentit eivät ole lähtöisin joukkueen sisältä vaan tuon on keksinyt joku "analyytikko" ihan itse.
 

Jep

Viestejä
76
Tosifani ei kritiikistä mielipahaa saa, kun itsekin asioista jotain tietää eikä pelkästään luule tietävänsä. Kuten sanoin, ihmisillä saattaa olla omia intressejä ja motiiveja levitellä "tietoja". Epäilen suuresti, että punainen lanka kadoksissa tyyliset kommentit eivät ole lähtöisin joukkueen sisältä vaan tuon on keksinyt joku "analyytikko" ihan itse.
Kyllä sielä on happee pelin jälkeen kopissa yritetty puhdistaa ilmaa ku asiat ei ole aivan kohdillaan.Vaikkakin aivan kohtuullista tulosta tullut.Mutta jokin mättää valmennuksen ja pelaajien välillä???????
 
Viestejä
1,005
Kyllä sielä on happee pelin jälkeen kopissa yritetty puhdistaa ilmaa ku asiat ei ole aivan kohdillaan.Vaikkakin aivan kohtuullista tulosta tullut.Mutta jokin mättää valmennuksen ja pelaajien välillä???????
Yhden huonon pelin jälkeen pelaaja-valmentaja-suhde heikoilla? En ole käynyt heidän treeneissään tai pukukopissa mutta vaikea uskoa että kyse olisi tuollaisesta.
 
Viimeksi muokattu:

Säbantteri

Kyllä sielä on happee pelin jälkeen kopissa yritetty puhdistaa ilmaa ku asiat ei ole aivan kohdillaan.Vaikkakin aivan kohtuullista tulosta tullut.Mutta jokin mättää valmennuksen ja pelaajien välillä???????

Tottakai tuollaisen mahalaskun jälkeen täytyykin puhdistaa ilmaa ja sekä pelaajien kuin valmennuksen kriittisesti tarkastella, mitä on tehty väärin ja mitä oikein. Mutta näitä juttuja aina kuulee tyyliin "Koponen ja Kohonen ovat riidoissa eivätkä ole puheväleissä". Kun tarkastellaan, mitä oikeasti on tapahtunut ja mitä on tapahtunut huhupuheiden mukaan, aika huonosti ne todellisuudessa vastaa toisiaan.
 
Viestejä
1,585
Näyttää siltä, että puhutte eri asiasta, määrä vs. laatu. Jos viikkorytmillä tarkoitetaan treenikertoja, niin käsittääkseni tässä ei ole juurikaan vaihtelua. Mutta varmasti vaihtelua löytyy treenien sisältä ja sisällöistä.

Vaikka on fyysisesti kuinka kovakuntoinen joukkue, niin kuin SPV on, voi kokonaisrasitus olla välillä liian suuri. Nämä eivät sulje pois toisiaan. Eikä kokonaisrasitusta voida miettiä pelkästään viikkotasolla, yksi peli tai kolme peliä viikossa. Kuorma voi kasvaa pitemmän ajan kuluessa.
Tätä minä juuri ajoin takaa.
Pitkästä aikaa joku kommentoija, joka edes haluaa ymmärtää mistä on kyse. En tietenkään tarkoita, että aina vedettäisiin samat treenit. Vaan treenien rytmitystä suhteessa peleihin jne.
Sinä olet täällä väittänyt, että SPV ei voinut olla väsynyt, koska alla ei ollut poikkeava treeniviikko ja SPV on vuosikausia kovaa treenannut kovakuntoinen joukkue. Ja tätä on sinulle yritetty perustella, kuten Tarrankin tuossa viestissään :)
Ja kyllä olen pelannut aika paljonkin, itse asiassa pelaan edelleen. Taidolla/pelinluvulla on aika valtava merkitys näissä asioissa.
Jep, itsekin voin sanoa lajia jonkun pelin pelanneeni ja edelleen mennään. Voi katsoa esim. Krister Savosen pelaamista. Kaveri vie kaikki kaksarit, vaikka ei todellakaan ole mikään fyysisesti ylivoimainen jääkaappipakastin. Kaksinkamppailuissa vaikuttaa toki myös taidon ja fysiikan lisäksi päivän fyysinen vireystila. Jos olet hiukan väsynyt, niin silloin pärjäät kaksareissa huonommin kuin palautuneena. Tämä sitten monesti muuttuu pelaajan tai valmentajan suussa lehdistötilaisuudessa perinteiseksi jargoniksi, että tänään ei ollut halua ja asennetta kaksareissa.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.853.20
F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös