Mun mielestä ei toi rosteri nyt niin ylivertainen ole, kuin yleisesti annetaan ymmärtää.
Pakko napata tästä kiinni, koska olen sanonut tätä samaa koko kauden. Jotkut edelleen nauraa väitteelle mutta siinähän nauraa. “Meidän” materiaali ei mielestäni ole NIIN hyvä kuin yleinen mielipide väittää. Eikä se ole mitään selittelyä sille että KrP hävisi tänään tai muutoinkaan, vaan se on vaan mun mielipide ja kaikki saa olla eri mieltä jos haluaa. Onhan KrP:llä siis todella hyviä pelaajia, mutta ei se materiaali kokonaisuudessaan mitään ylivoimaista ole. Varsinkaan sellaista että sillä leikitellään mestaruus kotiin.
Uskallan myös heittää sellaisen väitteen tähän että esim. Rantala, kaikesta hyvästä huolimatta, ei omalla pelityylillään tee joukkueesta parempaa. Päinvastoin tuntuu että vie “tehoja” muilta, enkä nyt välttämättä puhu tehopisteistä. Tämä fiilis mulla ollut varsinkin tällä kaudella, mutta myös aikaisemmilla kausilla. Eikä siis tarkoitus ole heittää häntä bussin alle eikä ole hänen vika että KrP tippui ja hän on mielestäni erittäin taitava ja hyvä pelaaja, mutta vaan tollasena yleisenä toteamuksena tuntuu että jollain tavalla syö joukkueen kokonaistehoa. Esim. paljon pallossa, ei liikuta silloin kun mielestäni pitäisi, liikuttaa usein oudoissa kohdissa jalalla kun voisi syöttää jne. Tosin noihin vaikuttaa toki myös joukkueen pelitapa ja heittäisinkin siltä osin pallon valmennuksen suuntaan.
Älkää muuten heti teilatko. Suosittelen mutustelemaan hetken ja miettimään että olisko kuitenkin jotain perää. Tuskin on sattumaa ettei ole ihan majuhommat lähteneet lentoon vaikka on jokavuotisen mestarisuosikin ykkösviisikon pelintekijä ja pistepörssin kärkisijoilla. Ja edelleen korostan, Rantala on erittäin hyvä pelaaja eikä todellakaan ole hänen vika että KrP hävis tänään tai aikaisemmin.
Juuri näin. Hyvän vastuksen Krp antoi, mutta koko kauden puhutut ongelmat olivat läsnä eikä pleijareiden alkaminen yllätys yllätys kääntänyt laivaa niiden suhteen. Kyllä kärjistäen yksilösählylläkin mestaruuksia voi voittaa, mutta pirun vaikeaa se on.
Tämäpä juuri. KrP:llä oli ongelmia koko kauden ja niitä sitten täällä foorumillakin vähäteltiin(?) tai ainakin seliteltiin sillä että runkosarjassa ei ole niin paljoa tärkeitä pelejä ja Suomen Cupin finaalissa sitä ja tätä ja pleijarit ku alkaa ni peli löytyy. No ei löytyny. Suurin ongelma mun mielestä KrP:n pelissä on ollut, silmiinpistävän ylimielisyyden lisäksi, pallollinen peli, joka ollut melkoisen mielikuvituksetonta ja tehotonta siihen nähden mitä ukkoja siellä on säbää pelaamassa. Ykkösviisikko majuäijiä täynnä ja mitään ei saada aikaiseksi (eikä pelkästään playoffeissa vaan ylipäätään) paitsi yksilösuorituksia silloin tällöin ja ajoittaisia hienoja syöttösommitelmia. Joku täällä kirjoittikin että liikaa taitelijoita, tämän allekirjoitan täysin. Eikä taiteiljoissa mitään vikaa ole, mutta vähän enemmän pitäisi löytää sitä tiikerinsilmää.
Summa summarum:
Classic oli juuri tuon 4-2 verran parempi eikä auta itkeä tai parkua tai selitellä.
Kaikkinensa KrP:ltä ylimielistä touhua koko kauden, josta tuloksena Suomen Cupin voitto ja ehkä pronssimitalit, jos sille päälle sattuu.
Johanssonille olisin mielelläni suonut mestaruuden, mutta KrP ei ansainnut mestaruutta tällä kaudella.
Olen pettynyt.
Edit. Nyt sitten toivotaan että Oilers menee jatkoon ettei tule ihan läpihuutofinaalit.