Ulkomaat

Superliigan salibandyvuosi alkoi ryminällä – Pixbon kotiottelussa 7285 katsojaa

05.01.
2015
3 Kommenttia
6
Ulkomaat
Martin Östholm nakutti eilen tehopisteet 2+1 AIK:n verkkoon. Östholm teki juuri myös kolmen vuoden jatkosopimuksen seuran kanssa. Kuva: perwiklund.se

Martin Östholm nakutti eilen tehopisteet 2+1 AIK:n verkkoon. Östholm teki juuri myös kolmen vuoden jatkosopimuksen seuran kanssa. Kuva: perwiklund.se

Ruotsin Superliigan vuoden 2015 pelit käynnistyivät ryminällä. Sunnuntain otteluissa neljällä eri paikkakunnalla oli kaikkiaan yli 16000 katsojaa.

Sarjaa johtava Pixbo Wallenstam pelasi kotiottelunsa AIK:ta vastaan MM-kisojen päänäyttämönä toimineella Scandinavium Arenalla ja sai kerättyä katsomoon kaikkiaan 7285 katsojaa. Pixbo voitti ottelun lukemin 7-3 ja vaikeutti tyvipäässä tarpovan AIK:n asemaa entisestään. Viime viikolla Storvretasta AIK:hon siirtynyt Rickie Hyvärinen ei esiintynyt vielä vieraiden paidassa.

Linköpingin kotiottelussa oli myös komea yleisömäärä Helsingborgia vastaan. Tasan 6000 katsojaa näki kuinka vierasjoukkue Helsingborg vei voiton lukemin 2-5. Asser Jääskeläinen ja Mika Moilanen tekivät maalin mieheen. Jani Kukkola syötti Jääskeläisen osuman. Ottelussa nähtiin myös tämä komea ilmaveivimaali.

Alkukaudesta yskähdellen esiintynyt Storvreta sai kokea tappion karvasta kalkkia kotikentällään, kun Warberg käväisi hakemassa pisteet Fyrisovilta maalein 3-5. Mika Kohonen syötti yhden osuman. Fyrisovilla oli kaikkiaan 2498 katsojaa.

Tulokset:
Granlo-Sirius 5-10
Storvreta-Warberg 3-5
Linköping-Helsingborg 2-5
Pixbo-AIK 7-3

Piditkö jutusta? Anna kallo!  
Joel Siltanen
Joel Siltanen
Pääkallo.fi:n päätoimittaja
Asemapaikka: Helsinki
Twitter: @joelsiltanen
S7
05/01/2015
Jepjep siitä vaan kurotaan etumatkaa kiinni myös katsomoissa, mitä kautta varmaan noilla seuroilla taskussa muutakin kuin kasa valituskirjeitä peliajasta vinkuvilta vanhemmilta...
ekonomi
06/01/2015
Näillä ja hiukan pienemmilläkin katsojamäärillä (3000-4000) firmani olisi valmis tekemään 100 000,- sponsoridiilin uudenlaisella yhteistyöllä esim. salibandy seuran kanssa mutta eipä taida toteutua ainakaan 15 vuoteen
johtaja
07/01/2015
Markkinointi ja kiinnostus ei vaan täällä oo samanlaista säbässä kuin Ruotsissa. Itse aikoinaan mainostin oman joukkueeni pelejä, ja yleensä oli lato täynnä. Aktiivisuutta seurat, aktiivisuutta! Itse en tehtävästä mitään korvausta ottanut, vaan rupesin tekemään sitä jo ennen kuin kukaan sitä kerkesi ajatella

Kommentoi

Uusi kommentti

Kommentointiohjeet:

Mieti ensin, kannattaisiko sittenkin vetää #posinkautta? Alatyyli on tiukasti pannassa. Moderointikirves heiluu herkästi ja bännilistalle pääsee helposti. Sitten ei muuta kuin anna palaa. Ole jotain mieltä, tsemppaa, kritisoi tai kehu. Sana on vapaa.