Morjesta kaikille!
Mulla on monta roolia sählyn puolella, mutta tähän ketjuun liittyen asiat koskee lähinnä Tepsin ottelulähetyksiä.
En tiedä olemmeko ainoa seura, joka lähettää pelit selostettuna ja minulla on se selostusrooli. Eli lähtökohtaisesti kaikki A-poikien ja BSM-poikien kotipelit tulevat selostettuna. Aina otan mielelläni palautetta vastaan. Mitään inside-juttuja en tule kenellekään avaamaan, joten toivon ettei niitä kyseltäisi.
Sitten pihvi vs hernerokka, maksullinen vs maksuton. Mitä itse ajattelen, niin on tosi hyvä että pikkuhiljaa siirrytään Suomessakin siihen, ettei kaikkea tarvitse jakaa hopealusikalla suoraan suuhun mahdollisen kiitoksen palkkiolla. Tepsissä ollaan päädytty maksulliseen tuotantoon. En ole sitä päätöstä ollut tekemässä ja puhun omasta näkökulmastani.
Näen maksullisen palvelun vain positiivisena asiana nimenomaan asiakkaan näkökulmasta. Samaan tapaan kuin vaikka mobiilipelien tai musiikkisuoratoiston kautta ilmainen tuote on usein huonompi tuote. Väleissä tulee ärsyttäviä mainoksia ja kolmansille osapuolille luovutetaan tietoja. Tuotteet voidaan tehdä vain voidakseen sanoa että on nähtävillä, laatu voi olla juuri sitä laatua. Maksullisuuden tulisi aina tarkoittaa laadukkaampaa toteuttamista. Meillä se tarkoittaa esimerkiksi sitä, että laitteet ovat ns. mintissä ja minulle henkilökohtaisesti sitä, että mikäli vierasjoukkue toimittaa ajoissa kokoonpanon, ehdin tutustumaan vierasjoukkueeseen ja tarjoamaan omalta osaltani paremman katsojakokemuksen. Voin taata, että perheellisenä valitsisin ilmaislähetyksessä toisin.
Ajattelen aina niin, että minun on maksettava jos haluan hyvän tuotteen. Uskon, että ainakin lähes jokainen palstan käyttäjistä käyttää rahojaan huonommin kuin maksamalla muutaman euron kuukaudessa. Se pakottaa kehittämään tuotetta juuri Sinua varten.
Onneksi SolidSportille saatiin sarjakanava.