Pääkallo.fi

C1-pojat SM-sarja 2020-2021

Viestejä
2
Tätä keskustelua aiemmin lukeneena, nyt ensimmäistä kertaa kommetoiden...
Olen vähän ihmetellyt miten vähälle keskustelulle itse pelit on jääneet.
Muutamaan viikkoon kommentoitu vain muita asioita kuin itse pelejä.
Tärkeitä asioita varmasti kaikki, mutta mukavampi olisi jos itse pelaaminen olisi keskiössä.
Itsekään en nyt toki pelejä kommentoinut...

Toivottavasti saataisiin korona kuriin ja pelit taas normaalisti käyntiin läpi Suomen!
 
Viestejä
780
Sanoin epätarkasti - niissä peleissä joissa itse olen ollut toimihenkilönä on näin toimittu. Poikkeuksetta.
Tuomarin vastuulla on katsoa että ympäristö on turvallinen - onneksi näihin jopa joskus puututaan.
Aika monta hallia ja aika monta matsia olen nähnyt, patjoja en muista nähneeni. Pöydät kiinni kaukalossa ovat erittäin yleinen näky. Liian lähellä kaukalon reunaa olevan pöydän ottelun erotuomari tunnistaa siitä, että voi kentällä seistessään tarkastaa pöydälle jätetyn pöytäkirjan.
 
Viestejä
780
Tätä keskustelua aiemmin lukeneena, nyt ensimmäistä kertaa kommetoiden...
Olen vähän ihmetellyt miten vähälle keskustelulle itse pelit on jääneet.
Muutamaan viikkoon kommentoitu vain muita asioita kuin itse pelejä.
Tärkeitä asioita varmasti kaikki, mutta mukavampi olisi jos itse pelaaminen olisi keskiössä.
Itsekään en nyt toki pelejä kommentoinut...

Toivottavasti saataisiin korona kuriin ja pelit taas normaalisti käyntiin läpi Suomen!
Nyt ei pitäisi olla pelejä kommentoitavana, mutta tunnustan, katsoin eilisen OLS-LASB/Heinola tai mikä lie netistä. Ihan ok säbää, vauhtia riitti, järkeä vähemmän. En nähnyt kumpaakaan joukkuetta toista parempana. Paljon puhuttu OLS on hyvä, muttei saamansa hypetyksen tasoinen. Tuolla pelillä ei ole mestari keväällä.
 
Viestejä
7,837
Minä en oikein koskaan ole ymmärtänyt, että miksi salibandyssa on ihan ok pelata jatkuvaa peliaikaa, 4vs4 peliä, 15 minuutin eriä jne. mutta kaukalon koko on ehdottoman pyhä, siihen ei jumalauta kosketa vaikka mikä olisi. Metriäkin kapeampi kaukalo auttaisi monessa pelipaikassa ratkaisevan paljon.
 
Viestejä
1,103
Minä en oikein koskaan ole ymmärtänyt, että miksi salibandyssa on ihan ok pelata jatkuvaa peliaikaa, 4vs4 peliä, 15 minuutin eriä jne. mutta kaukalon koko on ehdottoman pyhä, siihen ei jumalauta kosketa vaikka mikä olisi. Metriäkin kapeampi kaukalo auttaisi monessa pelipaikassa ratkaisevan paljon.
Kehitetään ja ostetaan uudet kaukalot?
 
Viestejä
1,345
Minä en oikein koskaan ole ymmärtänyt, että miksi salibandyssa on ihan ok pelata jatkuvaa peliaikaa, 4vs4 peliä, 15 minuutin eriä jne. mutta kaukalon koko on ehdottoman pyhä, siihen ei jumalauta kosketa vaikka mikä olisi. Metriäkin kapeampi kaukalo auttaisi monessa pelipaikassa ratkaisevan paljon.

Sepä se.
 
Viestejä
1,345
Ainakin meillä kaikki palat on parin metrin pituisia ja niitä ei oikein puoliksikaan saa. Kaksi metriä kapeampi kaukalo onkin jo aika eri peli.

Sitten pitää ostaa pari 1m pätkää jos kaukalo on liian suuri halliin. Eikös kilpailusäännöt vieläkin salli metrin kavennuksen ja parin metrin lyhennyksen tarvittaessa.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Viestejä
44
Sitten pitää ostaa pari 1m pätkää jos kaukalo on liian suuri halliin. Eikös kilpailusäännöt vieläkin salli metrin kavennuksen ja parin metrin lyhennyksen tarvittaessa.
Salibandyn pelisäännöt:

101 Kaukalon mitat
1) Kaukalon tulee olla kooltaan 40 x 20 metriä ja sen ympärillä on oltava laidat, jonka kulmat ovat pyöristetyt. Kaukalon laitojen on oltava Kansainvälisen Salibandyliiton (IFF) hyväksymät ja merkitsemät.
Kaukalon tulee olla suorakulmainen, mitat ovat pituus ja leveys. Pienin kaukalon sallittu koko on 36 x 18 metriä. Pienemmän kaukalon käyttämiseen vaaditaan Salibandyliiton erillislupa.
 
Viestejä
7,837
Salibandyn pelisäännöt:

101 Kaukalon mitat
1) Kaukalon tulee olla kooltaan 40 x 20 metriä ja sen ympärillä on oltava laidat, jonka kulmat ovat pyöristetyt. Kaukalon laitojen on oltava Kansainvälisen Salibandyliiton (IFF) hyväksymät ja merkitsemät.
Kaukalon tulee olla suorakulmainen, mitat ovat pituus ja leveys. Pienin kaukalon sallittu koko on 36 x 18 metriä. Pienemmän kaukalon käyttämiseen vaaditaan Salibandyliiton erillislupa.

Äkkiseltään veikkaisin, että esim. pelaajamäärän pienentämiseen tarvittaisiin myös jonkun sortin lupa ja sellainen näyttää järjestyneen. En tiedä monenko kymmenen vuoden taistelu se oli.
 
Viestejä
1,103
Äkkiseltään veikkaisin, että esim. pelaajamäärän pienentämiseen tarvittaisiin myös jonkun sortin lupa ja sellainen näyttää järjestyneen. En tiedä monenko kymmenen vuoden taistelu se oli.
Itse en kyllä ole 4v4-pelin kannalla. Lajin luonne muuttuisi ainakin itselleni epätoivottuun suuntaan.
 
Viestejä
7,837
Itse en kyllä ole 4v4-pelin kannalla. Lajin luonne muuttuisi ainakin itselleni epätoivottuun suuntaan.

Niin kyse onkin siitä, että kuinka kiveenhakattuja nämä säännöt ovat.
 
Viestejä
7,837
Eiköhän pelaajamäärä ole aika kiveenhakattu. En nyt ihan pääse kiinni tästä keskustelusta.

Jos se on kiveenhakattu, niin miten sitä ollaan sitten koko ajan veivaamassa edestakaisin?
 
Viestejä
7,837
Missä niin? Tarkennatko?

Eikös tässä ole olympialaiset "vaatinut" yhtä, liigaa pelattu toisella, Cupia pelattu taas toisella ja Cupin finaali pelattu taas toisella. Noin esimerkiksi.
 
Viestejä
1,103
Eikös tässä ole olympialaiset "vaatinut" yhtä, liigaa pelattu toisella, Cupia pelattu taas toisella ja Cupin finaali pelattu taas toisella. Noin esimerkiksi.
No joo, cup-höntsät unohdinkin. Testattiin ja todettiin että paskat. Samoin jatkoajan 4v4 oli aika tuhoon tuomittu räpellys. Eiköhän noista opittu.
 
Viestejä
7,837
No joo, cup-höntsät unohdinkin. Testattiin ja todettiin että paskat. Samoin jatkoajan 4v4 oli aika tuhoon tuomittu räpellys. Eiköhän noista opittu.

Mutta edelleen pointti on siis se, että minä väitän, että jos salibandyssa olisi tahtoa pienentää kaukaloa, vaikka metrin kapeammaksi, niin se olisi suht helppo homma toteuttaa. Joo, vaatisi ehkä sen kaksi palaa kaukaloa jonnekin, mutta tuskin nekään miljoonia maksavat.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös