Ihan mielenkiinnosta: missä jengissä on pidetty 1,5 kuukauden harjoittelutauko?
Menikö saivarteluksi?
Ei ole harjoiteltu lajiharjoittelua saleissa. Varmasti on kaikkea muuta oheista tehty ja lenkkipolkuja tallattu.
Onko missään ollut esillä sellaista vaihtoehtoa, että juniorit saisivat harjoitella lajia vaikka sarjat pysyisivät tauolla?
Tällöin ei seurojenkaan tarvitsisi maksaa yksityisille halleille tyhjästä.
Uskon, että seuroissa osataan kyllä toteuttaa lajiharjoituksia vastuullisesti ja olosuhteet huomioiden.
Pyöriväthän koulujenkin sisäliikuntatunnit rajoitusten aikana.
No kyllähän monin paikoin harjoitellsankin kokoajan salissa.
Ainakin Helsingissä suurimmat yksityiset toimijat (AC, Campo ja Tapanilan Urheilukeskus) ovat pitäneet ovensa ja salinsa auki koko ajan ja niissä pääosin treenaavat ja rajoituksia noudattavat seurat ovat maksaneet "tyhjästä" ja joutuneet treenaamaan vain ulkosalla.Olen ymmärtänyt että Turussa, Pk-seudulla, Oulussa, Tampereella ja ainakin Lahdessa ovat olleet salit kiinni viimeisen kuukauden. Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Juu, Oulussa on kunnalliset salit kiinni. Yksityiset hallit toki auki ja suurin osa joukkueista ei käytä vuorojaan.Olen ymmärtänyt että Turussa, Pk-seudulla, Oulussa, Tampereella ja ainakin Lahdessa ovat olleet salit kiinni viimeisen kuukauden. Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Sen sijaan korkeiden tartuntojen Jyväskylässä, Joensuussa ja Lappeenrannassa on treenaamaan päässeet alle 18-vuotiaat. En osaa sanoa miksi käytännöt niin kovasti vaihtelevat vaikka itse ilmaantuvuudet ovat aika lähellä noita sulkukaupunkejakin olleet näissä kolmessa.
Sitä parempi mitä nopeammin junnut pääsee pelille. Mitään parin viikon valmistavaa lajitreenijaksoa kukaan ei tässä tilanteessa tarvitse.Menikö saivarteluksi?
Ei ole harjoiteltu lajiharjoittelua saleissa. Varmasti on kaikkea muuta oheista tehty ja lenkkipolkuja tallattu.
Sitä parempi mitä nopeammin junnut pääsee pelille. Mitään parin viikon valmistavaa lajitreenijaksoa kukaan ei tässä tilanteessa tarvitse.
Reilua tai ei niin pelit on parasta lääkettä tähän tilanteeseen. Viime ja tämä kausi voidaan jo nyt huoletta mitätöidä SM-statuksen osalta. Kaikki SM-sarjajoukkueet ovat varmasti harjoitelleet tauon aikana ja osa varmaan käynyt kaukalossakin joko pienryhmissä tai pelaajat omatoimisesti. Ja voihan olla, että tällainen kesken kauden vedetty fysiikkapainotteinen jakso näkyisi vain positiivisesti kevään viimeisissä peleissä?Niin eihän tämä niin vakavaa ole. Epäilen vaan että SM-sarjoissa jollain tavalla tämä alueiden eri tilanne on huomioitava. Reiluahan ei elämä ole mutta onko sellaisissa matseissa järkeä jos toinen joukkue on treenannut käytännössä koko ajan ja toinen ollut pari kuukautta pururadalla tai lumihangessa 🙄
Itse näkisin että sitten pelit käyntiin kuin se on kaikkialla mahdollista. Siinä ei ole mitään mieltä että osa on pelannut maaliskuussa 16 peliä ja pk-seudun porukat alle puolet tuosta.
Pienemmillä junnuilla alueittain pelit toki heti käyntiin kun mahdollista. Turha Porissa on istua kotona sen takia että Helsingissä on epidemia päällä.
Käsitänkö oikein, että kannatat junioreille a) (valtakunnallisten) sarjojen jatkoa mahdollisimman nopeasti, b) SM-statuksen poistoa tämän kauden sarjoilta?Reilua tai ei niin pelit on parasta lääkettä tähän tilanteeseen. Viime ja tämä kausi voidaan jo nyt huoletta mitätöidä SM-statuksen osalta. Kaikki SM-sarjajoukkueet ovat varmasti harjoitelleet tauon aikana ja osa varmaan käynyt kaukalossakin joko pienryhmissä tai pelaajat omatoimisesti. Ja voihan olla, että tällainen kesken kauden vedetty fysiikkapainotteinen jakso näkyisi vain positiivisesti kevään viimeisissä peleissä?
Näin muotoiltuna vaihtoehto B kuulostaa hyvältä. Yhtään asiaan pidemmälle miettimättä: olisiko mahdollista muodostaa SM:stä ja divarista alueellisia lohkoja x pelimäärällä ja pelata sitten kesällä "kuplassa" final-six-tyylistä lopputurnausta? Tai ihan vaan perinteisiä paikallisia aluelopputurnauksia?Käsitänkö oikein, että kannatat junioreille a) (valtakunnallisten) sarjojen jatkoa mahdollisimman nopeasti, b) SM-statuksen poistoa tämän kauden sarjoilta?
Suomen eri alueitten koronastatuksen ollessa alueellisessa päätösvallassa, tulee pääseminen perustasolle kestämään kuukausia. Ennen perustasolle pääsyä on hyvin epätodennäköistä, että pelejä voidaan uudelleen käynnistää. Osa joukkueista kun on niillä alueilla, joille ei saa pelaaman mennä, tai joista ei pelaamaan tulla.
Siksi ajatuksesi SM-statuksista luopumisesta on mielenkiintoinen. Jos näin tehtäisiin, olisi luontevaa käynnistää alueelliset pelit jossain muodossa. Silloin saataisiin pelit ainakin osalla alueista pelit nopeammin käyntiin.
Junioreiden kohdalla pelit voi käynnistää vaikka ilman yksiäkään (laji)harkkoja. Ei Suomen säbäjunnujen SM-sarjoihin ole mitään syytä soveltaa ajatusta, että on joku pakollinen harjoittelujakso. Kyse ei ole huippu-urheilu siinä mittakaavassa kuin liigat, tai NBA:t. Suurin syy haluun saada harjoittelua alle on valmennuksen tulostavoitteet, ei pelaajalähtöinen loukkaantumisten ehkäisy tms. Ovathan pelaajat harjoitelleet fysiikkaa vaikka kuinka; todennäköisesti enemmän kuin ikinä kun lajille ei ole päässyt.
Näin muotoiltuna vaihtoehto B kuulostaa hyvältä. Yhtään asiaan pidemmälle miettimättä: olisiko mahdollista muodostaa SM:stä ja divarista alueellisia lohkoja x pelimäärällä ja pelata sitten kesällä "kuplassa" final-six-tyylistä lopputurnausta? Tai ihan vaan perinteisiä paikallisia aluelopputurnauksia?
Juuri näin, kyllä joku ratkaisu löytyisi.Näin muotoiltuna vaihtoehto B kuulostaa hyvältä. Yhtään asiaan pidemmälle miettimättä: olisiko mahdollista muodostaa SM:stä ja divarista alueellisia lohkoja x pelimäärällä ja pelata sitten kesällä "kuplassa" final-six-tyylistä lopputurnausta? Tai ihan vaan perinteisiä paikallisia aluelopputurnauksia?
Olen ymmärtänyt että Turussa, Pk-seudulla, Oulussa, Tampereella ja ainakin Lahdessa ovat olleet salit kiinni viimeisen kuukauden. Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Sen sijaan korkeiden tartuntojen Jyväskylässä, Joensuussa ja Lappeenrannassa on treenaamaan päässeet alle 18-vuotiaat. En osaa sanoa miksi käytännöt niin kovasti vaihtelevat vaikka itse ilmaantuvuudet ovat aika lähellä noita sulkukaupunkejakin olleet näissä kolmessa.