Pääkallo.fi

EräViikingit 2018-2019

Mahoney

Onhan noista jäädyttämisistä kieltäydytty. En tosin tiedä onko tämmöisestä syystä.

Sellainen tuli mieleen, että eipä toisaalta Jaakko Hintikka tai Mika Kavekarikaan ole pelin peliä Esport Oilersissa pelannut.
Elämässä käy välillä näin, että nimet muuttuu. Espoossa kun joku päätti pölliä rahaa ja ajaa koko seuran kuseen, touhu mitä ei voi kuin ihmetellä, kun kyseessä lasten harrastus miesten jengin lisäksi. Ja Helsingissä tais myös rahalla olla sanansa fuusiossa. Ison meren takana jengejä myydään jopa toisiin kaupungeihin...
 

Mahoney

Itse pelistä. Hienoa nähdä että Erän ehkä se isoin junnutähti, Eero Nuutinen alkaa pääsemään iskuun. Vaikeat vuodet toivottavasti vain muisto. Ervillä sinänsä pullat hyvin uunissa, ainakin jos katsoo pelaajien ikää. Toki sama homma Oilersilla.
 
Viestejä
419
Mitenköhän tuolla oli laskujen mukaan reilut 1200 katsojaa, kun katsomot olivat kuitenkin puolityhjinä? Baarissa ja seisomassa oli toki paljon porukkaa, mutta silti tuntuu tosi isolta tuo 1200 verrattuna vaikka hallissa näkemiini ErVin pleijaripeleihin.
 

Mahoney

Oli siellä väkeä hyvin. Halli vetää sen 3k, joten mun laskuopin mukaan tyhjää pitääkin olla. Maju pelin kävin kattoo silloin joskus, reilu 2k porukkaa ja oli silloinkin tyhjää. Odotan aikoja milloin sählyllä saisi ton mökin täyteen, voi olla että pitkä odotus edessä :)
 

Mahoney

Hyvä voitto tänäänkin. Meinasi mennä jännäksi, mutta loppu hyvin kaikki hyvin.

Akatemialla vähän samalla tavalla meni. Pakko nostaa Juho Niinikoski 5+3!
 
Viestejä
8,022
Mitenköhän tuolla oli laskujen mukaan reilut 1200 katsojaa, kun katsomot olivat kuitenkin puolityhjinä? Baarissa ja seisomassa oli toki paljon porukkaa, mutta silti tuntuu tosi isolta tuo 1200 verrattuna vaikka hallissa näkemiini ErVin pleijaripeleihin.

Mahoneyn kanssa samaa mieltä tästä. Kapasiteetti on 3500 (Wikipedian mukaan), eli jos ne oli puolityhjinä, niin silloin 1252 oli reilusti alakanttiin.

Joku sanoi siinä ottelun alla, että 1300 lippua oli myyty ennakkoon. Siihen nähtynä 1252 oli surkea tulos ts. ovelta olisi myyty siis -48 lippua eli esim. ennakkoon ostaneista 48 jätti tulematta ja lisäksi ovelta myytiin tasan nolla lippua. Tämä siis olettaen, että tuo 1300 ennakkoon myytyä piti paikkansa.
 

Mahoney

Mahoneyn kanssa samaa mieltä tästä. Kapasiteetti on 3500 (Wikipedian mukaan), eli jos ne oli puolityhjinä, niin silloin 1252 oli reilusti alakanttiin.

Joku sanoi siinä ottelun alla, että 1300 lippua oli myyty ennakkoon. Siihen nähtynä 1252 oli surkea tulos ts. ovelta olisi myyty siis -48 lippua eli esim. ennakkoon ostaneista 48 jätti tulematta ja lisäksi ovelta myytiin tasan nolla lippua. Tämä siis olettaen, että tuo 1300 ennakkoon myytyä piti paikkansa.
Mä en oleta, tai edes stressaa, ton verran pitäis olla minimissään joka matsissa, niin alettaisiin olemaan jo asian ytimessä. Jotain spesiaaleja juttuja lisää näihin paikallispeleihin, kummassakin kaupungissa nyt alkuun ois jees. Ei se matka sinne Tapiolaankaan ole niin hirveän pitkä!
 
Viestejä
8,022
Mä en oleta, tai edes stressaa, ton verran pitäis olla minimissään joka matsissa, niin alettaisiin olemaan jo asian ytimessä. Jotain spesiaaleja juttuja lisää näihin paikallispeleihin, kummassakin kaupungissa nyt alkuun ois jees. Ei se matka sinne Tapiolaankaan ole niin hirveän pitkä!

Olen aivan samaa mieltä. Tässä täytyy nyt muistaa, että tässä oli sekä Järven juhlapeli että paikallispeli (paikallispelillä tarkoitan nyt just tuota sanomaasi ja nimenomaan sitä kautta että vieraskannattajien oli helppo ja nopea saapua paikalle - aika monella varmaan jopa helpompi kuin Tapiolaan). Jos ajatellaan niinpäin, että Järvi olisi nostettu kattoon tänään eikä eilen, niin olisiko paikalla ollut
1) Eilen 1252
2) Tänään 356
3) Yhteensä 1608 (Enemmän? Vähemmän?)

Olen edelleen vahvasti sitä mieltä, että se mittari joilla näissä peleissä pitäisi ensisijaisesti mitata (kun johonkin halutaan verrata) ei ole yleisökeskiarvo vaan yleisömediaani.
 

Mahoney

Olen aivan samaa mieltä. Tässä täytyy nyt muistaa, että tässä oli sekä Järven juhlapeli että paikallispeli (paikallispelillä tarkoitan nyt just tuota sanomaasi ja nimenomaan sitä kautta että vieraskannattajien oli helppo ja nopea saapua paikalle - aika monella varmaan jopa helpompi kuin Tapiolaan). Jos ajatellaan niinpäin, että Järvi olisi nostettu kattoon tänään eikä eilen, niin olisiko paikalla ollut
1) Eilen 1252
2) Tänään 356
3) Yhteensä 1608 (Enemmän? Vähemmän?)

Olen edelleen vahvasti sitä mieltä, että se mittari joilla näissä peleissä pitäisi ensisijaisesti mitata (kun johonkin halutaan verrata) ei ole yleisökeskiarvo vaan yleisömediaani.
Tässä lajissa nämä kotituplat ei jotenkaan mene omaan päähäni! En tiedä mistä johtuu, että näin ollut? Pelejä muutenkin vähän. Ja kyllä ois lauantaina ollut peli saattanut vetää yksin tuon verran. Toki vain arvailua. Se nyt selvää, että liian vähän käy porukkaa peruspeleissä. Sinällään hyvä, jos joku ollut ekaa kertaa sählyä katsomassa eilisessä matsissa, kahden hyvän jengin tasainen vääntö. Jos jokainen liigamatsi olisikin tuollainen!

Mä toivoisin että saadaan plaijareihin paikallispelejä, mieluiten finaalit, tuon todennäköisyys tuskin suuri. No välierätkin kelpaa :)
 
Viestejä
8,022
Mä toivoisin että saadaan plaijareihin paikallispelejä, mieluiten finaalit, tuon todennäköisyys tuskin suuri. No välierätkin kelpaa :)

Itse aloin seuraamaan Oilersia 2012-13 playoffeissa (jota kautta Espoon Oilersista ei oikein mitään muistikuvaa). Sinä keväänä hävisivät SSV:lle 5. puolivälierän jatkoajalla, 13-14 hävisivät SSV:lle pronssipelissä, 14-15 hävisivät SSV:lle puolivälierissä 15-16 voittivat Erän puolivälierissä... eli tuo tuntui melkein automaattiselta, että pelataan paikallispelejä.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Classic
18.30
2.604.952.00
Näytä kaikki
>

Mahoney

Itse aloin seuraamaan Oilersia 2012-13 playoffeissa (jota kautta Espoon Oilersista ei oikein mitään muistikuvaa). Sinä keväänä hävisivät SSV:lle 5. puolivälierän jatkoajalla, 13-14 hävisivät SSV:lle pronssipelissä, 14-15 hävisivät SSV:lle puolivälierissä 15-16 voittivat Erän puolivälierissä... eli tuo tuntui melkein automaattiselta, että pelataan paikallispelejä.
Ssv-oilers sarja oli hieno sarja, mistä ei tunnetta puuttunut. Hyvin muistan. Silloin odotin, että tulevaisuudessa tuo oilers olisi tehnyt suuria. Nuori ja nälkäinen jengi. Niinkuin on tämän vuotinenkin. Toivottavasti plaijareissa paikallispelejen huumaa!
 
Viestejä
8,022
Ssv-oilers sarja oli hieno sarja, mistä ei tunnetta puuttunut. Hyvin muistan. Silloin odotin, että tulevaisuudessa tuo oilers olisi tehnyt suuria. Nuori ja nälkäinen jengi. Niinkuin on tämän vuotinenkin. Toivottavasti plaijareissa paikallispelejen huumaa!

On siinä sekin mukava puoli, ettei tarvise ajaa Seinäjoele tai Jyväskylään ja takaisin joka toinen päivä :D
 
Viestejä
498
Onko muuten niin että Oilers on onnistunut voittamaan ErVin tasan yhden kerran ja oliko sekin jatkoajalla? En nyt nopeasti muista mistä löytyy kausitilastot, mutta tämä on oma muistikuvani.
 
Viestejä
498
Ei kun löytyihän ne tuolta tutusta paikasta. Eli vastaus on että Oilers ei ole IKINÄ voittanut ErViä. Eli Kilposmaiseen tyyliin voi sanoa että yllättävän hyvinhän se Oilers rimpuili kyydissä perjantaina ylivoimaista vastustajaa vastaan😀
 
Viestejä
8,022
Siis viikon otteluissa (14.12. - 21.12.) keskimäärin alle 600 katsojaa. Tässä sisällä Happee-peli, Cupin puolivälierä, Oilers-peli, Järven paidanjäädytyspeli, maailmanmestareiden palkitsemispeli, pari perjantaipeliä ja MM-pokaalin vierailupeli.
 
Viestejä
712
Olisi kiva tietää miltä fuusio nyt näyttää, kun aikaa kulunut. Minä ainakin kun Eräläisiä enemmän ehkä kallistuisin nyt sille, että omana seurana olisi kannattanut pysyä. Jos vaikka olisin pelaaja siellä jo valmennus aika paljolti Viikingejä, niin se jo voisi olla hankalaa ja tietenkin Viikingejä voi olla myös organisaatiossa, jotka määrittävät kuka saisi sopimuksen ym. Tietenkin aluksi fuusio toi hyvän ryhmän, mutta sekin heikentyi nopeasti. Millaisia muiden mietteet?
 
Viestejä
8,022
Yksi johtopäätös mikä tuosta eilisestä voidaan suoraan vetää, on se, että ei EräViikinkien kannattajille ole oikeasti minkäännäköistä merkitystä missä ne pelit pelataan. Eilen siihen oli hyvä mittari ja vastaus on se, että jos vastassa on Happee eikä OLS ja peli on Mosalla eikä Energia Areenalla, niin katsojia on puolet vähemmän.
 

Mahoney

Ja yksi, että suomen cupin pelien arvostus muutenkin vähän niin ja näin. Itse taisin tasan perjantaina huomata tämmöisen pelin olemassa olosta :). Kannatuskulttuuri laahaa isojen lajien jaloissa, katotaan joskus tulevaisuudessa josko alkaisi jengiä kiinnostamaan. Muitakin kuin lajiniiloja :).

Joku mainitsi oliko porukka jo lomilla, ehkäpä. Ainakin ervin peli näytti olevan tasolla lomaa odotellessa. Terävyys omissa maalipaikoissa umpisurkeaa. Ekassa erässä oli paikat ottaa peli haltuun, mutta ei maistunut. Loppu sitten pelailua. Heikko suoritus! Liikaa heittää taso, jos vaikka vertaa oilers matsiin, missä jengi oli alun jälkeen kunnolla pelillä. Kevättä ajatellen tasaisuus pitää löytää.
 
Viestejä
8,022
Itse taisin tasan perjantaina huomata tämmöisen pelin olemassa olosta :).

No, ErVin markkinointi on päättänyt hoitaa asian varmasti parhaansa mukaan, joten eiköhän siitä ole isot mainokset ollut vähän joka puolella, että nyt on mahdollisuus nähdä huippuottelu Mosalla.

Eipä sillä, että itsekään muistaisin mitään mainintaa nähneeni missään.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Classic
18.30
2.604.952.00
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös