- Viestejä
- 1,501
… eli treenipelit näkyisivät rajoitetun ajan eli kesän liigan sivuilla markkinointimielessä
Kyllähän nuo ottelutapahtumatkin jonkun freesauksen tarpeessa ovat. Itse ajattelisin esim. seuraavanlaisia juttuja F-liiga pelien markkinointiin.
Kunnon ennakot kaikkiin joukkueen somekanaviin: Kokoonpanojen ennakointi; merkittävimmät poissaolot, keitä pelaajia kannattaa erityisesti seurata, varsinkin vastustajan leiristä, pelitapaerot, 5 viimeisen ottelun kuntopuntari/edelliset keskinäiset pelit. Kotiotteluiden ennakoissa pieni videopätkä viimeistelytreenistä, sisältäen esim. otteluisäntäyrityksen kummipelaajan haastattelun sekä tietoiskun otteluisännän toiminnasta.
Vierasotteluissa voisi kuvata joukkueen tunnelmia bussista, alkulämmöistä, pelaajan tai valmennuksen ajatuksia ennen peliä, erätauoilla ja ottelun jälkeen sekä tunnelmia pukuhuoneesta ja paluumatkalta. Lisäksi kaikista otteluista live-tilanneseuranta+maalintekijät someen.
Kotipeleissä yleisöä voisi aktivoida pienillä kilpailuilla/arvonnoilla sekä itse pelitapahtuman aikana että jo ennakkoon. Pari päivää kotiottelun alla, voitaisiin arvuutella somessa kotijoukkueen maalimäärää, avausmaalintekijää, yleisömäärää jne. Lähimmäksi arvanneiden kesken arvottaisiin esim. vapaalippu otteluun tms. Lapsia voitaisiin kilpailuttaa laukaisututkakilpailussa, pallon tarkkuusheitossa jne. Joukkueiden lähipiiristä löytyy varmasti "bändejä, artisteja, tanssijoita, akrobaatteja ja taikureita", jotka sopuhinnalla voisivat käydä erätauolla vetämässä pienen liveshown, ihan oman tunnettuutensa lisäämiseksi ja tuotantonsa esittelemiseksi.
Nyt erätauko-ohjelma on lähinnä junnujen pallottelua. Jos ensimmäisellä erätauolla junnut pelaa ja heittää palloa, toisella erätauolla voisi kyseisten junnujen vanhemmat pelata vaikka otteluisännän kasaamaan höntsäjoukkuetta vastaan minipelin tai rankkuskaban. Samalla pieni otteluisännän tietoisku/haastattelu toisi hauskalla tavalla firman toimintaa ja henkilöstöä tutuksi. Näitä kaikkia tehdään, mutta säännönmukainen konsepti puuttuu.
Ymmärrän toki, että tauko-ohjelma ei saa olla niin kiinnostavaa, että se tappaa oheistuotemyynnin.
Tulihan pitkä pohdiskelu ja varmasti off-topic, mutta liittyen kuitenkin edellisiin kommentteihin.
Niinpä. Miksi ei ole resursseja? No kun ei tule rahaa sisään. Miksi ei tule rahaa? No kun ei ole resursseja ja/tai osaamista luoda niitä rahavirtoja. Tietty ihan ensin pitäisi olla seuratasollakin joku visio, strategia, suunnitelma ja tavoitteet (muutkin kuin urheilulliset). Ehkä joillain onkin.Tämä kaatuu siihen, ettei seuroilla ole tämmöiseen resursseja. Joku Classic tässä voisi onnistua. Siihenpä se sitten jääkin.
Niinpä. Miksi ei ole resursseja? No kun ei tule rahaa sisään. Miksi ei tule rahaa? No kun ei ole resursseja ja/tai osaamista luoda niitä rahavirtoja. Tietty ihan ensin pitäisi olla seuratasollakin joku visio, strategia, suunnitelma ja tavoitteet (muutkin kuin urheilulliset). Ehkä joillain onkin.
Tämä kaatuu siihen, ettei seuroilla ole tämmöiseen resursseja. Joku Classic tässä voisi onnistua. Siihenpä se sitten jääkin.
Tämä kaatuu siihen, ettei seuroilla ole tämmöiseen resursseja. Joku Classic tässä voisi onnistua. Siihenpä se sitten jääkin.
Taitaa olla aika monella talkootunnit tapissa (ainakin allekirjoittaneella) ja tuskin seuroilla on varaa ylettömästi palkata palkollista väkeä. Nyt täytyy keksiä uusia kustannustehokkaita ideoita ja yrittää hyödyntää suhteita ja kontakteja. Mutta kiitos Pirkka sinulle tosi hyvästä ideasta joka ratkaisee kaikki ongelmat. Tyhjensit pajatson kerralla.Täällä on niin kovia asiantuntijoita, että kannattaisi hakeutua sen oman seuran johtotehtäviin tai palkolliseksi, niin Classicin dynastia olisi kohta murrettu.
Taitaa olla aika monella talkootunnit tapissa (ainakin allekirjoittaneella) ja tuskin seuroilla on varaa ylettömästi palkata palkollista väkeä. Nyt täytyy keksiä uusia kustannustehokkaita ideoita.
Ei ole kovin ammattimaista toimintaa, jos koko seuran henkilöstö on yhtä aikaa lomalla. Eihän niin toimita muissakaan firmoissa. Jos näin on, osoittaa se vain sen, kuinka harrastelijoiden puuhastelua tämä F-liiga seurojen tekeminen on.
Hienon esimerkillistä toimintaa on tuo, että Krp:n tiedottaja on tällä foorumilla omalla nimimerkillä mukana, päivittelee joukkueen tärkeimpiä kuulumisia tänne suoraan hardcore-fanien nähtäväksi. Seurathan voisivat rekisteröityä tännekin ns. Official-nimimerkeillä somevastaaviensa toimesta. Vaikkeivat nyt päivittäiseen Juupas-eipäs väittelyyn osallistuisikaan, niin voisivat julkaista/linkata tänne joukkueen tärkeimmät kuulumiset.
Voisi kuvitella, että seuroilla löytyisi joku, joka voisi julkaista listan otteluista. Siihen vaaditaan
- Oikeudet (siis tunnukset) tehdä julkaisu.
- Esimerkiksi puoli tuntia viikottaista aikaa.
- Osaaminen käyttää seuran käyttämää kotisivueditoria (sille tasolle, että voi lisätä sinne tekstiä - varsinainen tekijähän voi tehdä jopa sen sivun valmiiksi, jossa lukee, että "ottelut ilmestyvät tänne sitä mukaa kun tietoa niistä saadaan").
- Keskusteluyhteys seurassa otteluita sopivaan tahoon.
Uskon, että vaikkapa joku seuratyötä sivutoimisena tekevä pelaaja täyttäisi nuo vaatimukset.
Taitaa olla aika monella talkootunnit tapissa (ainakin allekirjoittaneella) ja tuskin seuroilla on varaa ylettömästi palkata palkollista väkeä. Nyt täytyy keksiä uusia kustannustehokkaita ideoita ja yrittää hyödyntää suhteita ja kontakteja. Mutta kiitos Pirkka sinulle tosi hyvästä ideasta joka ratkaisee kaikki ongelmat. Tyhjensit pajatson kerralla.
Tämä kaatuu siihen, ettei seuroilla ole tämmöiseen resursseja. Joku Classic tässä voisi onnistua. Siihenpä se sitten jääkin.
Tapahtumat tehdään monin paikoin talkoilla kymmenien talkoolaisten voimin (esim jos ei omaa salia -> kaikki rakennetaan "nollista" joka peiin).
Kivoja ideoita mutta käytännössä monin paikoin kaukana reaalimaailmasta.
Ei vaan sen pitää tuottaa. Ei ole mitään järkeä käyttää aikaa ja resursseja jos tavoite on vain kustantaa itsensä.Kai kustannustehokas idea itsensä kustantaa?
Itsellä toki ajatuksena kun noita ajatuksia heittelin oli se, että ne tekijät, jotka rakentaa salin, on eri (talkoolaisia) kuin ne, jotka vastaavat somesisällöistä. Jos jää samojen tekijöiden vastuulle, on päivänselvää, että jotain jää tekemättä ja silloin priorisoidaan.