Pääkallo.fi

Huhumaa: Miesten Salibandyliigan siirtohuhut ja vahvistetut siirrot kaudelle 2020-21

Viestejä
239
Osaiskohan ylläpito vaihtaa tämän keskustelun otsikon oikeaksi?
Miehet ei pelaa Salibandyliigaa enää tulevalla kaudella.
Sama tietenkin tuolla toisella puolella fliigaa.

🤮
 
Viestejä
7,836
Lisäksi nämä voisi tietysti myös yhdistää, kun nykyään miesten ja naisten sarjoja ei erotella. Onko tietoa, että pelaavatko jatkossa enää miehet vain miehiä vastaan, vai onko osa peleistä naisia vastaan? Mestareita ei varmastikaan ratkota kuin yksi kaudella.
 

Säbantteri

SPV ja Happee eivät kuulu tähän ryhmään.

Mahtaako sinulla olla kuinkakin timanttista tietoa väitteesi tueksi? Se, että nämä joukkueet sattuivat viime kaudella jäämään sijoilla 7-8 muutaman pisteen erolla seuraaviin ei oikein riitä vielä perusteluksi.
 
Viestejä
25
Mahtaako sinulla olla kuinkakin timanttista tietoa väitteesi tueksi? Se, että nämä joukkueet sattuivat viime kaudella jäämään sijoilla 7-8 muutaman pisteen erolla seuraaviin ei oikein riitä vielä perusteluksi.

Jos rosteri koostuu junnuista ja parista papparaisesta ei se riitä tuon parempaan. Ihan sama onko byyrissä herr Eepi vai ei omissa tulee kolisemaan ensi kaudella ja rumasti.
 

Säbantteri

Jos rosteri koostuu junnuista ja parista papparaisesta ei se riitä tuon parempaan. Ihan sama onko byyrissä herr Eepi vai ei omissa tulee kolisemaan ensi kaudella ja rumasti.

Huomaa, että olet liikkeellä vain provosoidaksesi tai sitten et tiedä asioista riittävästi.
 
Viestejä
7,836
Ei sillä absoluuttisella päästettyjen maalien määrällä ole mitään väliä. Minulle on ihan ok, että joukkueeni päästää 25 maalia joka pelissä, kunhan nyt itse tekevät aina sen vähintään 26. Vastaavasti minulle ei ole ok, jos joukkueeni päästää yhden maalin joka pelissä, jos itse eivät koskaan tee maalin maalia.

Eli ei se mitään kerro, että SPV:n päässä kolisee rumasti.
 

Säbantteri

Eli ei se mitään kerro, että SPV:n päässä kolisee rumasti.

Voiko sanoa, että salibandypelissä kolisee rumasti omassa päässä, jos vastustaja tekee ottelussa max. 5 maalia? Esim. SPV pelasi viime kauden runkosarjassa 11 ottelua, joissa vastustaja jäi viiteen maaliin tai sen alle. Eli kyllä SPV:kin halutessaan osaa myös puolustaa. Olen samaa mieltä, että ratkaisevaa on se, että tekee vähintään yhden maalin enemmän kuin vastustaja. SPV ei voittanut noita kaikkia 11 peliä, koska ei onnistunut maalinteossa riittävästi. Mutta esim. Oilers ja Krp kaatuivat noissa vähämaalisissa väännöissä. Toisaalta puolen tusinaa voittoa tuli peleistä, joissa vastustaja teki 6-9 maalia.
 
Viestejä
687
Voiko sanoa, että salibandypelissä kolisee rumasti omassa päässä, jos vastustaja tekee ottelussa max. 5 maalia? Esim. SPV pelasi viime kauden runkosarjassa 11 ottelua, joissa vastustaja jäi viiteen maaliin tai sen alle. Eli kyllä SPV:kin halutessaan osaa myös puolustaa. Olen samaa mieltä, että ratkaisevaa on se, että tekee vähintään yhden maalin enemmän kuin vastustaja. SPV ei voittanut noita kaikkia 11 peliä, koska ei onnistunut maalinteossa riittävästi. Mutta esim. Oilers ja Krp kaatuivat noissa vähämaalisissa väännöissä. Toisaalta puolen tusinaa voittoa tuli peleistä, joissa vastustaja teki 6-9 maalia.

Ei jumalauta. Vieläkö te jaksatte jauhaa SPV:n pelitavasta ja päästetyistä maaleista vs tehdyt maalit? Jumalauta jotain rajaa nyt. Vaikka olisitkin joukkueen huoltaja, niin lopeta nyt saatana.

Eikö nämä SPV lätinät voisi siirtää SPV:n omaan ketjuun, niin näitä lukisi ja kommentoisi ne joita asia kiinnostaa? Tässä pitäisi olla pelaaja siirtohuhut ja vahvistetut siirrot. Ainakin otsikko antaa niin ymmärtää. Vaikka nämä siirrettäisiin sinne minne pitää niin sivuilla kommenttien määrä ei vähene joten turha väittää että keskustelu tyrehtyisi.
 
Viimeksi muokattu:

Säbantteri

Ei jumalauta. Vieläkö te jaksatte jauhaa SPV:n pelitavasta ja päästetyistä maaleista vs tehdyt maalit? Jumalauta jotain rajaa nyt. Vaikka olisitkin joukkueen huoltaja, niin lopeta nyt saatana.

Eikö nämä SPV lätinät voisi siirtää SPV:n omaan ketjuun, niin näitä lukisi ja kommentoisi ne joita asia kiinnostaa? Tässä pitäisi olla pelaaja siirtohuhut ja vahvistetut siirrot. Ainakin otsikko antaa niin ymmärtää. Vaikka nämä siirrettäisiin sinne minne pitää niin sivuilla kommenttien määrä ei vähene joten turha väittää että keskustelu tyrehtyisi.

En puhunut tuossa pelitavasta mitään vaan siitä, milloin voidaan sanoa että omassa päässä kolisee rumasti ja mikä on päästettyjen vs. tehtyjen maalien merkitys sarjassa pärjäämisessä? Tämä koskee kaikkia muitakin joukkueita kuin SPV:tä
 

Säbantteri

Kertoopas. Riippumatta kuinka maalia itse tekee, niin se että omassa päässä kolisee rumasti tarkoittaa että puolustapelaamisen pitäisi petrata.

Kumpi on joukkueen kannalta parempi tilanne pelin lopussa? Se, että joukkue on onnistunut puolustamaan niin hyvin, että vastustaja ei ole saanut tehtyä kuin 1-2 maalia, mutta itse ei ole tehnyt yhtään. Vai se että omassa päässä on kolissut 10 kertaa, mutta itse on tehty 11 maalia?
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>

Säbantteri

Tuossa on olettamuksena se, että joukkue voi ikään kuin absoluuttisesti valita "kummalla tavalla voittaa". Tämä ajatteluhan ei voi olla lähtökohtana, kun puhutaan urheilusta.

Ei tietenkään voikaan. Nämä on täysin hypoteettisia olettamuksia kaikki. Mutta jos ajatellaan sellaista kuvitteellista tilannetta, että joukkue voittaisi kaikki ottelunsa 1-0 tai vastaavasti voittaisi 11-10. Kumpi tapa olisi ns. se oikea tapa voittaa?
 

Säbantteri

Riippuu täysin keneltä kysytään.

Jos joukkueet päätyvät tasapisteisiin ja maaliero on tasan ( kuten tässä esimerkkitapauksessa), seuraavaksi keskinäisen järjestyksen ratkaisevat tehdyt maalit. Eli tuo 11-10 vaihtoehto on joukkueen kannalta parempi. Ja joo, ennenkuin joku alkaa viisastelemaan, kyseinen tilanne ei ole todellisuudessa sikälikään mahdollinen, että joukkueet pelaavat myös kaksi keskinäistä ottelua, joita tässä ei nyt ole huomioitu lainkaan. Mutta tämähän olikin vain kuvitteellinen tapaus osoittamaan tehtyjen ja päästettyjen maalien merkitystä.
 
Viestejä
507
Kirjoitan yhden viestin OT vielä minäkin,

Ei sillä absoluuttisella päästettyjen maalien määrällä ole mitään väliä. Minulle on ihan ok, että joukkueeni päästää 25 maalia joka pelissä, kunhan nyt itse tekevät aina sen vähintään 26. Vastaavasti minulle ei ole ok, jos joukkueeni päästää yhden maalin joka pelissä, jos itse eivät koskaan tee maalin maalia.

Eli ei se mitään kerro, että SPV:n päässä kolisee rumasti.

Sinulle ehkä ei, mutta kertoo se monille ihan absoluuttisella tasolla sen miten suuri todennäköisyys pelaajalla (tietystä joukkueesta) on päästä maajoukkueeseen. Väittäisi, että ainakin Nykyn (ja hänen seuraajan?) aikana on melko epätodennäköistä päästä kokeilua pidemmällä pelitavalla jossa ladotaan maaleja kilvan molempiin päihin. Vaikka sitten itse tekisi yhden enemmän kuin vastustaja niin ei sillä päästä huipulle.
Pitää oppia kiinteä viisikkopuolustuspelaaminen sekä urheilullisuus, kaikkea muuta katsotaan sitten sen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Säbantteri

Tämän myötä jymyn rosteri alkaa olla nousijajoukkueelle ihan kohtalainen.

Kukot, Hakala, Härkönen, Rautio. Kaikki pelanneet liigaa SPV:ssä, mutta kaikkien kohtalona on ollut jäädä soittamaan kakkosviulua, kun isommat starat on paistatelleet parrasvaloissa. Nyt on näytön paikka nousijajoukkueen riveissä. Kun mukana on lisäksi koko joukko nuoria talentteja, voi suoraa säilymistä sarjassa pitää ihan realistisena tavoitteena.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös