Pääkallo.fi

Huhut kauden 2022-23 sopimuksista

Viestejä
582
Vaikeaa nähdä että Suomessa Jalo muualla pelaisi joten veikataan että Sveitsiin on käymässä tie.

Tuosta ajatuksesta en ihan saa kiinni että seuran pelaajamäärä olisi verrannollinen potentiaaliseen sponsorirahaan. Mihin tällainen ajatus perustuu? Harvalla pelaajalla on automaattisesti edes kiinnostusta seurata seuransa edustusjoukkueen pelejä. Itse on kiva pelata mutta ei se kaikille ole kiinnostavaa muiden pelejä katsoa.
Enemmän pelaajia, enemmän pelaajien vanhempia, enemmän kontakteja ja sidosryhmäyrityksiä sitä kautta.
Junnujen vanhempien maksamat rahat menee tietysti junnuille, mutta osa junnuja sponssaavista vanhempien työpaikoista tai yrittäjistä saadaan homma fiksusti tekemällä puhuttua mukaan myös edustuksen yhteistyökumppaneiksi ja tukijoiksi.
 
Viestejä
191
Enemmän pelaajia, enemmän pelaajien vanhempia, enemmän kontakteja ja sidosryhmäyrityksiä sitä kautta.
Junnujen vanhempien maksamat rahat menee tietysti junnuille, mutta osa junnuja sponssaavista vanhempien työpaikoista tai yrittäjistä saadaan homma fiksusti tekemällä puhuttua mukaan myös edustuksen yhteistyökumppaneiksi ja tukijoiksi.

Joskus varmasti näinkin mutta en näe että tuo on mikään automaatio tai edes olettamus. Jos poika pelaa vaikka D-junnuissa niin loogisemmin vanhemman yritys tukee sitä pojan joukkuetta kuin seuran edustusjoukkuetta? Ja jos pelaajamäärästä tulee iso osa vaikka alasarjojen aikuispelaajista niin todella vaikeaa nähdä näiden hyödyntävän kovin usein edustusjoukkueen varainkerjuuta.
 
Viestejä
582
Joskus varmasti näinkin mutta en näe että tuo on mikään automaatio tai edes olettamus. Jos poika pelaa vaikka D-junnuissa niin loogisemmin vanhemman yritys tukee sitä pojan joukkuetta kuin seuran edustusjoukkuetta? Ja jos pelaajamäärästä tulee iso osa vaikka alasarjojen aikuispelaajista niin todella vaikeaa nähdä näiden hyödyntävän kovin usein edustusjoukkueen varainkerjuuta.
Se riippuu ihan seurasta miten nämä on hoidettu. Joissain seuroissa ei juuri mitenkään, joissain seuroissa jokainen uusi potentiaalisesti isompi tukija on ”lead” myös edustukselle seuraavan kauden kumppaneita rakennettaessa.
Mutta kuten yleensäkin, vain pieni osa leadeista generoi myyntiä ja vielä pienempi osa merkittävämpää ja pidempää kumppanuutta.
 
Viestejä
304
Jalo lähtee Sveitsiin siihen jengiin missä Viitakoskikin joskus pelaili.
Meneeköhän ErVi ensi kauden jenkeistä tutulla "tankkauksella" ja sitten kun oikeasti on pelaajia markkinoilla ja omat junnut valmiita, isketään? Toisaalta ei Kukkolalla, Kapasella, Moilasella ja Rosendahlilla ole aikaa tankkauksia odotella.
 

joelsiltanen

Ylläpidon jäsen
Viestejä
5,613

CWE

Viestejä
74
Aaro Astala myönsi, että siirto Oilersiin oli yksi uran vaikeimmista päätöksistä:

Mielenkiintoinen pointti tuo, että Indians laittoi lopulta enemmän rahaa pöydälle, kuin Oilers. Yleinen käsitys kun on tainnut olla se, että Otaniemessä ei pystytä rahalla kilpailemaan, varsinkaan isoa ja "rikasta" isoveljeä vastaan. Nyt pystyi (vaikkakin summat pieniä), mutta ei lopulta riittänyt.
 
Viestejä
442
Mielenkiintoinen pointti tuo, että Indians laittoi lopulta enemmän rahaa pöydälle, kuin Oilers. Yleinen käsitys kun on tainnut olla se, että Otaniemessä ei pystytä rahalla kilpailemaan, varsinkaan isoa ja "rikasta" isoveljeä vastaan. Nyt pystyi (vaikkakin summat pieniä), mutta ei lopulta riittänyt.

Indiansilla on aliarvostettu rahatilanne. Olen itsekin pitkään luullut Indiansilla olevan "verkkaripalkat", mutta oikeastaan tämän vuoden puolella kuullut, että Otaniemessä pystytään kilpailemaan taloudellisestikin.
 
Viestejä
1,585
Indiansilla on aliarvostettu rahatilanne. Olen itsekin pitkään luullut Indiansilla olevan "verkkaripalkat", mutta oikeastaan tämän vuoden puolella kuullut, että Otaniemessä pystytään kilpailemaan taloudellisestikin.
Itse olen aika varmasta lähteestä kuullut, että Astalan nykyinen soppari on ollut pelaajan tasoon nähden todella alhainen. Voi sanoa suorastaan naurettava, kun puhutaan maajoukkuetason kaverista. Ilmeisesti sitten maksettu tähän asti pienempiä palkkoja, koska seurauskolliset avainpelaajat jääneet halvemmallakin joukkueeseen. Nyt sitten lyöty enemmän rahaa pöydälle, kun avainpelaajat ovat olleet lähtöaikeissa.
 
Viestejä
442
Itse olen aika varmasta lähteestä kuullut, että Astalan nykyinen soppari on ollut pelaajan tasoon nähden todella alhainen. Voi sanoa suorastaan naurettava, kun puhutaan maajoukkuetason kaverista. Ilmeisesti sitten maksettu tähän asti pienempiä palkkoja, koska seurauskolliset avainpelaajat jääneet halvemmallakin joukkueeseen. Nyt sitten lyöty enemmän rahaa pöydälle, kun avainpelaajat ovat olleet lähtöaikeissa.

Kyllä, juurikin näin. Jostain sitä rahaa on tänä keväänä alkanut löytymään.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Viestejä
982
Minä olen puolestani ymmärtänyt, että ei nämä ~maju tason kaverit oikeastaan maksa seuralle lainausmerkeissä "mitään", koska ("palkan") maksaja on kuitenkin käytännössä suurelta osin joku yksittäinen yhteistyökumppani. Tai tällaista näkökulmaa ainakin muistan joskus täällä kuulleeni, kun ihmeteltiin vaikkapa Kososen Steelers diiliä tai että miten Happeella oli varaa Kohoseen, kun seuran tilikirjat näytti jo valmiiksi punaista.

Mutta mistä näistä tietää, riippunee kuitenkin aina keissistä, pelaajasta ja seurasta.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös