Pääkallo.fi

KalloCast

Kyllä ylijohtavankin toimesta salbandya on tehty tutuksi jo useat vuodet ja varmasti "nolla" tuloilla. Ymmärrys miksi jostain olisi hyvä maksaakin vähän euroja on hämärtynyt monien toimesta juuri tuon ilmaitteeksi löytyvän ajattelun vuoksi.
Jos nyt ei sekoiteta keskustelua Ruudusta yms niin palataakseni asiaan: Juu toki jokainen meistä tekee erinäisiä kuluttajavalintoja ja jos haluaa sijoittaa ylijohtaviin "koska salibandy" tai että on muuten vaan kiva jätkä niin siitä vaan. Aikahan näyttää miten suosittu ko palvelu sitten on mutta itse en ainakaan tule sijoittamaan vähäisiä ropojani siihen, koska mielestäni hinta ja laatu eivät yksinkertaisesti kohtaa. Tämä on taas minun oikeus.
 
Viestejä
672
Kyllä ylijohtavankin toimesta salbandya on tehty tutuksi jo useat vuodet ja varmasti "nolla" tuloilla. Ymmärrys miksi jostain olisi hyvä maksaakin vähän euroja on hämärtynyt monien toimesta juuri tuon ilmaitteeksi löytyvän ajattelun vuoksi.
Päinvastoin. Lödehän on koko ajan saanut tulonsa salibandysta, tosin pääosin päivätyönsä kautta.

Ja mulla ei siis oo mitään häntä vastaan, päinvastoin. Mainio tarinaniskijä ja seuramies myös ”siviilissä”.
Se on vaan niin, että kuluttajalle erilaisista suoratoistoista kertyy helposti kuukausitasolla yhteensä iso kustannus, ja ainakin nämä podcastit on sieltä turhemmasta ja eniten kilpaillusta päästä: eri medioilla kun toimittajien ja asiantuntijoiden podcastit tuppaa olemaan ilmainen myynninedistämistuote.
Mulle on ihan ok, jos Lötjönen saa tästä muutaman roposen lisää. Mun roposia ne ei kuitenkaan tule olemaan. Jonkun mainoksen olisin vielä voinut olla valmis kuuntelemaan.

Ruudusta on valitettavasti pakko maksaa jos pelejä ylipäätään haluaa nähdä muuallakin kuin hallilla. Seurat, liitto tai FLiiga ei siitä tosin saa minkäännäköistä tuloutusta. Toivottavasti salibandy-tv saadaan siihen kuntoon, että sopimusta Sanoman kanssa ei tarvitse jatkossa enää uusia, vaan saadaan kanavoitua Fliiga lähetyksetkin jatkossa sitä kautta. Niin kenties saadaan seuroihin ja liittoonkin päin jonkinlaista rahavirtaa aikaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
236
Päinvastoin. Lödehän on koko ajan saanut tulonsa salibandysta, tosin pääosin päivätyönsä kautta.

Ja mulla ei siis oo mitään häntä vastaan, päinvastoin. Mainio tarinaniskijä ja seuramies myös ”siviilissä”.
Se on vaan niin, että kuluttajalle erilaisista suoratoistoista kertyy helposti kuukausitasolla yhteensä iso kustannus, ja ainakin nämä podcastit on sieltä turhemmasta ja eniten kilpaillusta päästä: eri medioilla kun toimittajien ja asiantuntijoiden podcastit tuppaa olemaan ilmainen myynninedistämistuote.
Mulle on ihan ok, jos Lötjönen saa tästä muutaman roposen lisää. Mun roposia ne ei kuitenkaan tule olemaan. Jonkun mainoksen olisin vielä voinut olla valmis kuuntelemaan.

Ruudusta on valitettavasti pakko maksaa jos pelejä ylipäätään haluaa nähdä muuallakin kuin hallilla. Seurat, liitto tai FLiiga ei siitä tosin saa minkäännäköistä tuloutusta. Toivottavasti salibandy-tv saadaan siihen kuntoon, että sopimusta Sanoman kanssa ei tarvitse jatkossa enää uusia, vaan saadaan kanavoitua Fliiga lähetyksetkin jatkossa sitä kautta. Niin kenties saadaan seuroihin ja liittoonkin päin jonkinlaista rahavirtaa aikaiseksi.
Ruudusta ja salibandy puuhateeveestä ei valitettavasti voi puhua samana päivänäkään vielä, mutta hyvä on kuinka junioreiden pelit saadaan samalle alustalle näkyviin:) tosin laatu vielä aikas heikkoa.

Onko @Jönssi tietoa sanoman ja F-liigan sopimuksesta?

noin 20 peliä salibandy teeveestä ostaneena voi todeta tämän, mutta annan mahdollisuuden ja ostan varmasti lisää pelejä.

Toivottavasti tulisi joku kk maksu millä saisi tietyn määrän pelejä ja tuloutus niille joukkueille isoiten kenen pelejä katsottu. Tällöin laadukkaat lähetykset ja totta kait suositut joukkueet saisivat maksajia enemmän.
 
Viestejä
236
Jos nyt ei sekoiteta keskustelua Ruudusta yms niin palataakseni asiaan: Juu toki jokainen meistä tekee erinäisiä kuluttajavalintoja ja jos haluaa sijoittaa ylijohtaviin "koska salibandy" tai että on muuten vaan kiva jätkä niin siitä vaan. Aikahan näyttää miten suosittu ko palvelu sitten on mutta itse en ainakaan tule sijoittamaan vähäisiä ropojani siihen, koska mielestäni hinta ja laatu eivät yksinkertaisesti kohtaa. Tämä on taas minun oikeus.
Ehkä tällä kallocastin keskustelupalstalla voi olla näiden herrojen tekeleistä tykkääviäkin.

Laatu riittää 0 euroon mutta ei 6.
 
Viestejä
432
En tiedä oliko muutos kauhean fiksu Kallocastille itselleen, mutta itse en pidä ongelmana maksaa tuota 6 €/kk kahdesta podcastista. Käytännössä 1,50 € per jakso kun ilmestyvät vuoroviikoin. Asia olisi toki eri, jos kilpailevia miesten sähly-podcasteja olisi ilmaiseksikin, mutta eipä ole näkynyt.
 
Viestejä
193
Mielenkiintoinen kokeilu laittaa podi maksulliseksi. Laadukasta lajisisältöä ei todellakaan salibandyssa ole liikaa, itse ahmin kaiken mahdollisen tarjolla olevan mutta verrattuna moneen muuhun lajiin, kulutettavaa on oikeasti todella vähän suhteessa vaikka harrastamäärään.
 
Viestejä
38
Pitäisin maksullista (pod)sisältöä aika luonnollisena asiana, pitemmän päälle "ilmainen" ehkä jopa vähän hassua/ outoa. Tyypit laittaa kuitenkin oman kiinnostavuutensa peliin, ja kaikki saa sitten valita...

Maksuista - jos harnittaa- niin ainakin hullutpaivat.com näytti tarjoavan kolmeksi kuukaudeksi ruutu plus puoleen hintaan 7.99eur /kk, uusille tilaajille [ 4.10- 8.10].. säästyneillä rahoilla voi ostaa vaikka muutan podin 😊...
 
Viestejä
193
Pitäisin maksullista (pod)sisältöä aika luonnollisena asiana, pitemmän päälle "ilmainen" ehkä jopa vähän hassua/ outoa. Tyypit laittaa kuitenkin oman kiinnostavuutensa peliin, ja kaikki saa sitten valita...

Maksuista - jos harnittaa- niin ainakin hullutpaivat.com näytti tarjoavan kolmeksi kuukaudeksi ruutu plus puoleen hintaan 7.99eur /kk, uusille tilaajille [ 4.10- 8.10].. säästyneillä rahoilla voi ostaa vaikka muutan podin 😊...
Hyvä tarjous jos Urheilu tässä mukana?
 
Viestejä
323
Toistaiseksi jätän Kallocastin ostamatta. Hinta on vaan liian korkea. Jos Kallocast jaksoja tulisi vaikka kaksi viikossa, niin ehkä tuo hinta olisi sopiva. Nythän niitä luvattiin kaksi kuukaudessa. Toisaalta jos hinta olisi euron kuukaudessa, niin sen maksaisin myös ihan kannatusmielessä.
 

joelsiltanen

Ylläpidon jäsen
Viestejä
5,773
KalloCastissa tällä viikolla bonusjakso, jossa erikoisfokus miesten liigan alkukaudessa.

Kaikki aktiiviset kuuntelijat voi nyt laittaa kysymyksiä tulemaan. Ellei mahdu tähän jaksoon, niin mahdollisesti seuraavaan, joka sekin julkaistaan ensi viikolla normaalilla kokoonpanolla.
 
Viestejä
3
Mitkä joukkueet ovat muuttaneet eniten pelitapaansa viime kauteen verrattuna?

Mitkä näistä isoja pelitavallisia muutoksia tehneistä joukkueista ovat onnistuneet parhaiten muutoksen toteuttamisessa?
 
Viestejä
74
Kenen uskotte joutuvan karsimaan ja kuinka todennäköisenä pidätte mahdollista putoamista?


Toinen pohdinta/kysymys, koskee olosuhteita. (Voi olla mahdollisesti liian pitkä aihe)

Mitä mieltä olette salibandyn pääsarjatason olosuhteiden kehityksestä viimeisten vuosikymmenten aikana?

Jos verrataan nykyisten liiga joukkueiden halleja vaikkapa 15 vuoden takaiseen salibandyliigaan niin kehitys on ollut varsin marginaalista. Ainoastaan Turkuun ollaan saatu pystytettyä laadukas areena, mutta taas vastapainoksi Tampereelta ollaan purettu laadukas areena.

Mitä ollaan tehty huonosti ja mitä pitäisi tehdä toisin, että seuraavan 15 vuoden aikana saavutetaan parempia tuloksia uusien hallien ja areenoiden suhteen?

Pitäisikö paikallisten palloseurojen (yli lajirajojen) tehdä tiivimpää yhteistyötä hankkeiden kanssa? Parempaa lobbaamista ja vaikuttamista? Vai pitäisikö antaa kovempaa painetta päättäjille ja kunnille, kuten Kouvot tänään? ”Kouvot Basket ei aio hakea Korisliiga-lisenssiä kaudelle 2025–2026, elleivät peliolosuhteet parane”
Kouvot saattaa jättää Korisliigan – syynä kotihallin huonot olosuhteet
Vai jotain muuta?
 

joelsiltanen

Ylläpidon jäsen
Viestejä
5,773
KalloCastin viikon jaksossa F-liigakatsaus:

- Case Niemelä
- Väittämissä: Indians ottaa kotiedun
- Jymyn vire ei kanna pudotuspeleihin
- SPV ei pärjää heikon valmennuksen vuoksi
- KrP heikko kausi on vienyt jo runkosarjan voiton

- Kuuntelijoiden Q & A

 
Viestejä
1,149
Alkujärkytyksen jälkeen suostuin maksamaan ja olen ollut tyytyväinen. Hyviä jaksoja, jossa ei ole mitään BB-paskaa vaan nimenomaan hyvää ja analyyttista keskustelua salibandysta! Tällä linjalla kun pysytään, niin pysyn varmasti tilaajana jatkossakin.
 
Viestejä
35
Alkujärkytyksen jälkeen suostuin maksamaan ja olen ollut tyytyväinen. Hyviä jaksoja, jossa ei ole mitään BB-paskaa vaan nimenomaan hyvää ja analyyttista keskustelua salibandysta! Tällä linjalla kun pysytään, niin pysyn varmasti tilaajana jatkossakin.

Ja siellä on vielä tämän viikon ajan erittäin viihdyttäväksi haukuttu Marko Salmelan vierailu Ylijohtavan aitiossa ILMAISESSA kuuntelussa.
💸



📻
SPOTIFY
👉
https://spotify.link/oxhuCn1sTCb

📻
PATREON
👉
http://patreon.com/kallocast

phonto 5.PNG
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös