Pääkallo.fi

Kuinka miesten Salibandyliigassa käy kaudella 2019-2020?

Säbantteri

Entistä enemmän näyttää siltä, että jos TPS haluaa saada runkosarjassa jonkunnäköistä sijoitusta, niin näistä kolmesta seuraavasta pelistä on tultava ihan minimissään yhdeksän pistettä. SPV-Classic-Happee peleistä ilman Kailialaa ei ole ihan hirveän montaa pistettä luvassa.


Ennenkuin Kailiala palaa, runkosarjasta on jo kolmasosa takana. Ja missä kunnossa palaa, on ihan toinen kysymys. Jotta TPS:llä on saumoja selvitä TOP-8, täytyy nopeasti oppia pelaaman ilman Miklua. Käytännössä toiveet kotiedusta voi kai heittää jo samantien?
 
Viestejä
7,834
Ennenkuin Kailiala palaa, runkosarjasta on jo kolmasosa takana. Ja missä kunnossa palaa, on ihan toinen kysymys. Jotta TPS:llä on saumoja selvitä TOP-8, täytyy nopeasti oppia pelaaman ilman Miklua. Käytännössä toiveet kotiedusta voi kai heittää jo samantien?

Paperilla toki TPS on ilman Kailialaakin täysin eri kaliiberin joukkue kuin åiffit ja olssit, mutta vastaavasti nämä heikommat joukkueet luultavasti haistavat veren ja tietävät, että nyt on mahdollisuus lyödä todella nimekäs joukkue. Se olisi markkinointimielessäkin aika kova juttu päästä sanomaan, että "hakattiin just hallitseva hopeamitalisti".
 
Viestejä
1,585
Viimeiset pari vuotta jo olen arvellut, että TPS:n nousu jää tähden lennoksi. Jotenkin heidän hyökkäystekeminen on niin kaavaista ja tylsää, että tuolla tavalla ei vaan voi pärjätä määräänsä enempää. Saas nähdä oliko mennyt kausi se menestyksen helmi.
Kainulainen on nimenomaan valmentaja, joka tuli kehittämään TPS:n pallollista peliä. Se taas ei tapahdu nappia painamalla. Helpompi tulla pistämään puolustus ns. tukkoon.

Kainulaisen vaativampi pelitapa + Luukkosen lopettaminen on sellainen yhdistelmä, että tuolla otteluohjelmalla TPS:n kolmen ottelun tappioputki ei ole mikään yllätys. Mutta TPS tulee parantamaan kauden edetessä.
 
Viestejä
780
Viimeiset pari vuotta jo olen arvellut, että TPS:n nousu jää tähden lennoksi. Jotenkin heidän hyökkäystekeminen on niin kaavaista ja tylsää, että tuolla tavalla ei vaan voi pärjätä määräänsä enempää. Saas nähdä oliko mennyt kausi se menestyksen helmi.

Enpä usko. Seuralla on lähes parikymmentä U-maajoukkuepelaajaa, jotka ovat tulossa aikuisikään tulevina vuosina. Jos niitä ei kaikkia menetetä opiskelemaan Helsinkiin, niin tulevaisuus on valoisa ottaen huomioon myös maan parhaat olosuhteet. Viime vuosien nouseva menestyskäyrä on perustunut vankkaan puolustamiseen, joka kieltämättä saattaa näyttää kaavamaiselta ja tylsältä. Nyt alkukautena puolustaminen ei ole ollut ihan samassa formussa, koska uusi valmennus on tarttunut muihin kehityskohteisiin. Keväällä sitten nähdään miten nykyinen valmennus on onnistunut. Mitään syytä paniikkinappulan painamiseen ei toistaiseksi ole. Ei ole syytä olla huolissaan maalivahdeistakaan, sillä vain vastuuta saamalla voi kasvaa Luukkosen isoihin housuihin. Keväällä tilanne lienee tältä osin toinen.

Laajemmassa kuvassa seura on jo usean vuoden ajan tiedostanut maalintekijöiden pulan. Junioreista on pystytty kasvattavaan kelpo puolustajia liigaan, mutta hohdokkaita maalintekijöitä ei niinkään. Siten junioripuolella on viime vuosina panostettu voimakkaasti taito-ominaisuuksiin, jotta seura pystyisi tulevaisuudessa kasvattamaan arvaamattomia scoraajia ja pelinrakentajia.

Hetkellisiä notkahduksia saattaa tulla mille joukkueelle tahansa, mutta tähdenlennoksi? Tuskin.
 

Mahoney

3 peliä vasta takana. Tepsillä nyt ilman Kailialaakin täydet mahikset voittaa niin Spv kuin Happee, todennäköisesti toisen ainakin voittaakin. Jos vertaa krp:n, hävisivät viime kaudella 4putkeen, vastustajina mm. steelers ja welhot. Ja valinnoissa sijalle 8 jääneen seuran uskalsi vasta sijalla 3 ollut tps valita :)
 
Viestejä
7,834
Happee ja TPS yhteensä kuuteen otteluun nolla kolmen pisteen voittoa.
 

Säbantteri

Happee ja TPS yhteensä kuuteen otteluun nolla kolmen pisteen voittoa.

Kaikille näille otteluille yhteisenä piirteenä se, että näennäisesti tasaista vääntöä, mutta ottelun voittajasta ei ole ollut epäilystä kuin ehkä ekassa erässä.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
Näytä kaikki
>

Mahoney

Happee ja TPS yhteensä kuuteen otteluun nolla kolmen pisteen voittoa.
Happee oli tietäjien mukaan vahvistunut ja kai sitten oli? Nämä Liposet yms oli vaan myös isoja menetyksiä, kuten näkyy että ihan ykkösketjun äijä. Luulen heidän vaikeuksien jatkuvan, ei ole johtajuutta. Kehuttu Rautiainen tylsistyy kolmosketjussa, jos ei saa näyttöpaikkaa ylempänä, ja jotenkin luulen ettei saa. Tepsin veikkaan parantavan.
 
Viestejä
507
Happeella toisaalta ollut vastassa kaksi TOP5 joukkueista. SPV:llekin teki useita maaleja, että en nyt näkisi että aivan niin paska kauden alku on mitä yllä postaillaan. Pessimisti voisi jopa sanoa etukäteen, että "todennäköisesti jääkin vähille pisteille SPV ja KrP kanssa". Osasivat kumminkin kotiin vierashalleilta, puolivoittoa sekin ;) kohti uutta nousua vaan.

Mutta totta on, että Mihun pitää pysyä esimerkkinä muille ja Peterin pitää oppia kurinalaiseen peliin. Sekoilupelaaminen tuskin tekee hänelle hyvää henkisellä puolella, ainakin minä näkisin hänet ennemmin elävän onnistumisista kuin nousevan kiukulla huonojen hetkien jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
7,834
Happee oli tietäjien mukaan vahvistunut ja kai sitten oli? Nämä Liposet yms oli vaan myös isoja menetyksiä, kuten näkyy että ihan ykkösketjun äijä. Luulen heidän vaikeuksien jatkuvan, ei ole johtajuutta. Kehuttu Rautiainen tylsistyy kolmosketjussa, jos ei saa näyttöpaikkaa ylempänä, ja jotenkin luulen ettei saa. Tepsin veikkaan parantavan.

Esimerkiksi eräs henkilö VeikkausTV ennakossa oli sitä mieltä, että kolmosesta kellään ei riitä ykköseen ja jos Rautiainen lasketaan kolmosketjun pelaajaksi, niin sitten tämä koskee myös häntä.
 
Viestejä
7,834
Jännä tuo otteluohjelma. TPS, KrP ja OLS ehtivät pelaamaan viidennen pelinsä ennenkuin SPV pelaa kolmattaan.
 
Viestejä
275
Taitaa Happeen palikat olla vähän hakusessa vielä ketjuvaihteluiden perusteella. Mielenkiintoista myös, että mitä roolia Samuli Grönforsille on tuossa orkesterissa kaavailtu.
 

Säbantteri

Happee oli tietäjien mukaan vahvistunut ja kai sitten oli? Nämä Liposet yms oli vaan myös isoja menetyksiä, kuten näkyy että ihan ykkösketjun äijä. Luulen heidän vaikeuksien jatkuvan, ei ole johtajuutta. Kehuttu Rautiainen tylsistyy kolmosketjussa, jos ei saa näyttöpaikkaa ylempänä, ja jotenkin luulen ettei saa. Tepsin veikkaan parantavan.

Jotain hyvääkin kuitenkin Happeen pelissä. Eilen kuitenkin voittivat 5 vs 5 tasakentällisin. Welhot peli meni 7-7. SPV oli huono av:lla ja siinä Jyväskyläläiset pääsivät kaunistelemaan numeroita omalta kannaltaan 5 maalin verran. Krp puolestaan hyödynsi hyvin erikoistilanteet ja vei sillä pisteet.
 

Säbantteri

Jännä tuo otteluohjelma. TPS, KrP ja OLS ehtivät pelaamaan viidennen pelinsä ennenkuin SPV pelaa kolmattaan.

Samaa ihmettelin. Kuinka voi olla niin vaikeaa tehdä ohjelma, jossa kaikilla on joka viikko esim. aina sunnuntai-iltaan mennessä yhtä paljon pelejä pelattuna? Olisi vähän helpompi vertailla sarjataulukkoa.
 
Viestejä
498
Happee oli tietäjien mukaan vahvistunut ja kai sitten oli? Nämä Liposet yms oli vaan myös isoja menetyksiä, kuten näkyy että ihan ykkösketjun äijä. Luulen heidän vaikeuksien jatkuvan, ei ole johtajuutta. Kehuttu Rautiainen tylsistyy kolmosketjussa, jos ei saa näyttöpaikkaa ylempänä, ja jotenkin luulen ettei saa. Tepsin veikkaan parantavan.

Tämä juurikin niin. En oikein ymmärrä miten Happee voidaan mieltää mitaliehdokkaaksi, kun joukkueesta poistui ne kulmakivet, joita se eniten tarvitsisi. Joo käsiä ja taitoja tuli lisää, mutta jos ei löydy kurinalaisuutta ja tiivistä puolustamista, niin ei toimi. Mun veikkaus taisi olla Happeelle viides sija, siihen toki mahdollisuudet on olemassa.
 
Viestejä
196
Maalikoosteen perusteella näyttäisi Happeen pelaaminen samalta kuten viime vuonna,
+/- tilastoihin ei voi näköjään luottaa, ainakin kyseisen ottelun tilastot suosii Happeen konkareita.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös