Pääkallo.fi

Maahockey-keskustelu

Viestejä
41
Nyt ylläpito voisi jo rajoittaa keskustelua jos näin heikoksi menee keskustelun taso. Tämä ehdotus on häpäisy maahockeylle.
Omasta mielestäni sananvapauden rajoittaminen ei ole ratkaisu kuin vasta siinä kun palstan sääntöjä on rikottu. Toisaalta en ole moderaattori joten eiköhän jätetä päätäntävalta tietysti heille ;)
 
Vaikka ollaankin salibandypalstalla ja olemme säbäukkoja, niin rehellisyyden nimissä salibandy vie jopa liikaa urheilullisia menestymismahdollisuuksia nuorilta, valitettavasti.
Tähän pakko tarttua, mutta itse en lähtisi siitä että laji X syö lajilta Y. Lähtökohtaisesti jokaisen lajin pitää itse tehdä asiansa niin hyvin, että sitä kiinnostusta, seksikkyyttä ja kauppallisuutta olisi riittävästi.

Samaa tarinaa käytiin aikoinaan jääpallon suhteen ja sittemmin kaukalopallon kanssa.
 
Viestejä
786
Jos maahockey ei ole elinkelpoinen, se saa mennä.
Jos urheilusta halutaan vain ja ainoastaan menestystä, pitäisi etsiä niitä kansainvälisessä kilpailussa pienimpiä mahdollisia lajeja. Ei suurimpia ja levinneimpiä.

Mutta me suomalaisethan ollaan hevosurheilukansaa. Pitäisikö yhdistää salibandy ja hevospoolo. Ei kun kaukalo maneesiin ja maalit päätyyn. Ja kun kenttä olisi pienempi, niin ratsuna voisi toimia vaikka Islannin- tai shetlanninponi. Rahoitus tototuotoista. ;)
Aivan pimeä ehdotus, mutta ihan yhtä realistinen kuin maahockeyhin panostaminen.
 
Viestejä
7
Lisää joukkueita pitäisi ehdottomasti saada suomeen toisaalta pelaajiahan se lisää myös tarvitsisi. Kehitys on ollut valitettavaa kun muutama vuosi sitten lahdestakin käsitykseni mukaan joukkue lakkautetuttiin.
hyvä vaan että lahdessa joukkue lopetettiin lahti on niin järkyttävä kaupunki, ettei sinne kannata näin kaunista lajia mennä pilaamaan
 
Viestejä
11
Pyytäisin, että keskustelu pyrittäisiin pitämään asiallisena ja aikuismaisena, jotta parhaat ideat ja näkemykset saadaan kuuluviin ja eri näkemyksiä pystytään täällä järkevästi perustelemaan. Kiitos.
Juuri näin ville ja säbäukko hyviä näkiksiä lajin tulevaisuuden kehityksen kannalta
 
Viestejä
41
Pyytäisin, että keskustelu pyrittäisiin pitämään asiallisena ja aikuismaisena, jotta parhaat ideat ja näkemykset saadaan kuuluviin ja eri näkemyksiä pystytään täällä järkevästi perustelemaan. Kiitos.
Keskustelun perustamisen tarkoitus oli itsellä saada juurikin rakentavaa keskustelua aikaan kuten itsellä oli @Palloreikä kanssa, kiitokset sitä!

Omasta mielestäni maahockeyn tilanne on hyvin mielenkiintoinen ja olen valmis kyllä puhumaan siitä kovasti.
 
Viestejä
102
Tähän pakko tarttua, mutta itse en lähtisi siitä että laji X syö lajilta Y. Lähtökohtaisesti jokaisen lajin pitää itse tehdä asiansa niin hyvin, että sitä kiinnostusta, seksikkyyttä ja kauppallisuutta olisi riittävästi.

Samaa tarinaa käytiin aikoinaan jääpallon suhteen ja sittemmin kaukalopallon kanssa.
Suomessa nuoria on sen verran vähän, etenkin syntyvyyden ollessa kovassa laskussa ja väestön ikääntyessä, niin nuoria harrastajia ei joka lajiin riitä. Siksi olen villen kanssa hyvin samoilla linjoilla, että maahockey voisi tulla salibandyn ja jääkiekon rinnalle ja nuoret sitten valitsevat, mitä haluavat näistä jatkaa. Itse uskon maahockeyn vetovoimaan ja siihen että lajin tietoisuuden kasvaessa nuoret valitsisivat sen ohi muiden lajien. Tai ainakin osa heistä ja sekin olisi jo ensimmäisenä askeleena loistava. Ensimmäinen kosketus kylmään veteen on vaikea ottaa, mutta kun sinne on kerran hypännyt, se on jo helpompaa.
 
Viestejä
41
Tähän pakko tarttua, mutta itse en lähtisi siitä että laji X syö lajilta Y. Lähtökohtaisesti jokaisen lajin pitää itse tehdä asiansa niin hyvin, että sitä kiinnostusta, seksikkyyttä ja kauppallisuutta olisi riittävästi.

Samaa tarinaa käytiin aikoinaan jääpallon suhteen ja sittemmin kaukalopallon kanssa.
Joo voi olla yksittäisinä viesteinä tekstini hieman epäselvää, mutta suosittelen lukemaan aiemmat viestini ykkössivulta alkaen niin saat ehkä pointistani kiinni.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Classic - Oilers
9.10 18.30
2.304.702.34
Nokian KrP - Jymy
11.10 18.30
1.168.5010.50
SPV - Indians
12.10 17.00
2.644.202.18
F-liiga N
1X2
1X2
O2-Jyväskylä - Welhot
11.10 18.30
1.604.804.15
ÅIF - EräViikingit
11.10 18.30
5.705.301.41
SB-Pro - SaiPa
12.10 17.00
2.063.903.00
Divari
1X2
1X2
Tiikerit - M-Team
10.10 19.00
1.714.703.45
Rangers - SB Vantaa
11.10 19.00
1.306.306.10
O2-Jyväskylä - SaiPa
12.10 14.00
1.894.502.98
Josba - SalBa
12.10 17.00
2.024.352.76
LNM - SBS Wirmo
12.10 17.00
1.445.604.70
ÅIF - Koovee
12.10 18.00
7.757.001.23
Karhut - Hawks
13.10 16.00
2.384.302.30
Näytä kaikki
>
Joo voi olla yksittäisinä viesteinä tekstini hieman epäselvää, mutta suosittelen lukemaan aiemmat viestini ykkössivulta alkaen niin saat ehkä pointistani kiinni.
Juu kyllä minä ne viestit luin on olen yhä sitä mieltä - filosofisesti - ettei ole rakentavaa luoda "lajikateutta" sillä, että "joku laji syö toiselta pois". Pitää uskoa siihen omaan juttuunsa ja tehdä se mahdollisimman hyvin että tulee kiinnostavuutta.

Koska loppujen lopuksi kaikki lajit ovat puutarhan hoidosta pois joka on maailman tärkein asia.
 
Viestejä
7
Jos maahockey ei ole elinkelpoinen, se saa mennä.
Jos urheilusta halutaan vain ja ainoastaan menestystä, pitäisi etsiä niitä kansainvälisessä kilpailussa pienimpiä mahdollisia lajeja. Ei suurimpia ja levinneimpiä.

Mutta me suomalaisethan ollaan hevosurheilukansaa. Pitäisikö yhdistää salibandy ja hevospoolo. Ei kun kaukalo maneesiin ja maalit päätyyn. Ja kun kenttä olisi pienempi, niin ratsuna voisi toimia vaikka Islannin- tai shetlanninponi. Rahoitus
Aivan pimeä ehdotus, mutta ihan yhtä realistinen kuin maahockeyhin panostaminen.
suomalaiset on tilastollisesti kovia myös uimaan eli yhdistetäänkö tähän vielä vesipallo tai uinti. eli heitetään ne hevoset sinne veteen ja pelataan salibandyä siellä, saatas samalla hevosten mukana työperästä maahanmuuttoa ja suomi nousuu häviävän joukkueen hevosista vois sit tehä ruokaa.
normal_hevonen_2.jpg
 
Viestejä
102
Toistan mitä aiemmin sanoin. Toivoisin, että lapset kertoisivat vanhemmilleen pikku kakkosen ääressä täysin toteuttamiskelvottomat ideansa ja tämä keskustelu pysyisi täten myös asiallisena. Toivottavasti kaikki ymmärtävät tämän nyt.
 
Viestejä
41
Oliko teillä Hockeyliitossa minkälainen budjetti laitettu tähän markkinointiin? :)
Itse en ainakaan kuulu mihinkään maahockeyliittoon taikka seuraan :D. Näköjään ajatukseni saivat vaan aikaan positiivisen vastaanoton, ehkä osuin kultasuoneen ja sain tällä avauksella taakseni suuren määrän liiton miehiä!
 
Viestejä
102
En itsekkään liittoon kuulu, mutta seuraan todella paljon ulkomaan sarjojen maahockeyta ja näen tässä hyvinkin kauniissa taiteentoteuttamismuodossa mahdollisuuden monipuolistaa suomalaista urheilua ja myös nousta sinne euroopan ja maailman kärkipäähän, kun monella juniorilla se maila on kädessä ollut pikkupojasta asti.
 
Viestejä
41
Juu kyllä minä ne viestit luin on olen yhä sitä mieltä - filosofisesti - ettei ole rakentavaa luoda "lajikateutta" sillä, että "joku laji syö toiselta pois". Pitää uskoa siihen omaan juttuunsa ja tehdä se mahdollisimman hyvin että tulee kiinnostavuutta.

Koska loppujen lopuksi kaikki lajit ovat puutarhan hoidosta pois joka on maailman tärkein asia.
Eihän tässä mistään lajikateudesta puhuta. Olen puhunut lähinnä siitä, että suuret lajit vievät markkinoinnillaan ja monopoliasemallaan vallan Suomessa pienemmiltä lajeilta, jotka eivät saa mahdollisuutta kerätä vastaavaa kannattajakuntaa kuin suositut lajit. Mielestäni se on aika epäreilu tilanne. Maahockeyn tulisi saada enemmän näkyvyyttä mediassa jne. ja olenkin kertonut tapoja miten niin saisi tehtyä.
 
Eihän tässä mistään lajikateudesta puhuta. Olen puhunut lähinnä siitä, että suuret lajit vievät markkinoinnillaan ja monopoliasemallaan vallan Suomessa pienemmiltä lajeilta, jotka eivät saa mahdollisuutta kerätä vastaavaa kannattajakuntaa kuin suositut lajit. Mielestäni se on aika epäreilu tilanne. Maahockeyn tulisi saada enemmän näkyvyyttä mediassa jne. ja olenkin kertonut tapoja miten niin saisi tehtyä.
Ei ole tarkoitus vängätä vastaan, koska on ollut hyvää keskustelua mutta tummennan avainkohdat.
 
Viestejä
11
Keskustelu pääkallossa on toki positiivista vaihtelua mutta kyllä lajin profiilia saisi nostettua kunnon pääsarjalla jossa on oikeat joukkueet eli nyt kaikki perustamaan omalle paikka kunnalle omaa seuraa ja lajin pariin mukaan
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös