Pääkallo.fi

Miesten F-liigan ottelut viikolla 47 (16.11.-22.11.)

Viestejä
703
Mun mielestä Indians on pahasti yliarvioitu, kun esim. Urheilulehti kertoi heidän olevan liigan paras (pl. toki Classic). Se ei vaan riitä, että aina joskus silloin tällöin onnistutaan voittamaan joku hyvä joukkue. Kun puhutaan sarjakakkosesta, silloin ei pidä laskea voittoja vaan tappioita. Niitä saa tulla aina joskus silloin tällöin, esim. parin kuukauden välein.

Urheilulehden arvioon ei pidä takertua liikaa. Se on vaan yhden arvio. Yhden joka ei todellisuudessa ymmärrä mistään muusta kuin jalkapallosta. Paska aviisi. Indians on materiaaliltaan selkeästi Top-4 joukkue kun Classic jätetään listauksesta ylivoimastaan johtuen pois. Jos sijalle kaksi pitäisi joku nimetä olisi se Oilers. Materiaaliltaan. Indiansia vaivaa espoontauti, eli joukkue on tällähetkellä vähemmän kuin osiensa summa. Tauti on vaivannut Oilersia vuosia ja on nyt uudestaan tarttunut Indiansiin. Edellisen kerran tauti raivosi Otahallilla divarissa kunnes Kuula tuli ja paransi taudin. Nyt on Kuula pois ja tauti alkaa taas ottamaan jalansijaa. Kukaan ei voi kieltää että muutamana viimekautena Indians on ylisuorittanut suhteessa materiaaliin. Nyt alisuoritetaan. Jos mietitään pelkästään yksittäistä pelaajaa joka on ennenkin ollut nykyisessä tilanteessa niin löytyy selkeästi yksi jota yliarvostetaan, mutta pelaajan joukkue alisuorittaa. Ei voi olla sattumaa, että niin käy joukkueesta toiseen. Syökö yksilo energiaa ja vaikuttaako ilmapiiriin negatiiivisesti. Pro Stick on oikeassa että Indians ei ilmeisesti pysty käsittelemään nykytilannetta jossa se on ennakkosuosikin asemassa useissa otteluissa.
 

Mahoney

Urheilulehden arvioon ei pidä takertua liikaa. Se on vaan yhden arvio. Yhden joka ei todellisuudessa ymmärrä mistään muusta kuin jalkapallosta. Paska aviisi. Indians on materiaaliltaan selkeästi Top-4 joukkue kun Classic jätetään listauksesta ylivoimastaan johtuen pois. Jos sijalle kaksi pitäisi joku nimetä olisi se Oilers. Materiaaliltaan. Indiansia vaivaa espoontauti, eli joukkue on tällähetkellä vähemmän kuin osiensa summa. Tauti on vaivannut Oilersia vuosia ja on nyt uudestaan tarttunut Indiansiin. Edellisen kerran tauti raivosi Otahallilla divarissa kunnes Kuula tuli ja paransi taudin. Nyt on Kuula pois ja tauti alkaa taas ottamaan jalansijaa. Kukaan ei voi kieltää että muutamana viimekautena Indians on ylisuorittanut suhteessa materiaaliin. Nyt alisuoritetaan. Jos mietitään pelkästään yksittäistä pelaajaa joka on ennenkin ollut nykyisessä tilanteessa niin löytyy selkeästi yksi jota yliarvostetaan, mutta pelaajan joukkue alisuorittaa. Ei voi olla sattumaa, että niin käy joukkueesta toiseen. Syökö yksilo energiaa ja vaikuttaako ilmapiiriin negatiiivisesti. Pro Stick on oikeassa että Indians ei ilmeisesti pysty käsittelemään nykytilannetta jossa se on ennakkosuosikin asemassa useissa otteluissa.
Ei ole top4(Eiku en huomannut tuota jätetään classic pois), eli joo menee top5 jengiksi! Classic, TPS, Oilers ja KrP ovat parempia materiaalilta, ainakin jos multa kysytään.
 
Viestejä
703
Ei ole top4(Eiku en huomannut tuota jätetään classic pois), eli joo menee top5 jengiksi! Classic, TPS, Oilers ja KrP ovat parempia materiaalilta, ainakin jos multa kysytään.
TPS, Oilers, KRP ja Indians. Siinähän se on. LaSb on tämän kauden Indians eli semipaskalla rosterilla pelaa yllättävän hyvin, mutta tohon top-listaan ei vaan riitä. SPV ja Erä (Viikingeistä ei ole mitään jäljellä joten olkoon taas Erä) onkin sitten vain nimiä vanhoissa kausijulkaisuissa.
 
Viestejä
1,149
Pakko edelleen ääneen hämmästellä ja ylistää tuota Steelersin suoritusta. Tässä kohtaa kolme pistettä playoff-viivasta, kuka olis uskonut? Olin varma, että hyvä vire katkeaa viimeistään alkukauden tehomiehen Kinnusen loukkaantumiseen. Mitä vielä, Happee kaatuu vieraissa, varsinaisella peliajalla. Happee nyt toki on ailahteleva luonteeltaan, mutta silti.

Eero Kosonen on nostanut mun silmissäni osakkeita entisestään. Hän antaa Steelersille mahdollisuuden taistella voitosta kaikkia, paitsi ihan kärkipään joukkueita vastaan. Maalivahti on silti tietysti vain yksi palanen voitoissa, pelaajat suorittaa kovalla tasolla ja henki on korkealla.

Nostan fiktiivistä hattua tämän kauden suorituksesta, vaikka Steelers häviäis kaikki loput pelinsä 100-0.
 
Viestejä
8,043
Indiansilla on toki se, että osaavat voittaa silloin kun otteluissa on panosta, toisin kuin eräs nimeltä mainitsematon joukkue. Noin esimerkiksi, tälläkin kaudella ovat edelleen Cupissa mukana ja viime kaudella ottivat playoffeissa parikin voittoa jatkoajalla.
 

Jussi Koivunen

TPS, Oilers, KRP ja Indians. Siinähän se on.

Jep. Aikalailla nämä neljä tällä hetkellä laskisin siihen joukkoon melko tasavertaisina jotka taistelevat paikasta häviämään Classicille finaaleissa.

EDIT: Inkkareita aika turha alkaa dissaamaan yhden yllätystappion myötä. Niin KrP:kin onnistui kotona perseilemään ÅIF:ia vastaan viime kaudella ja silti oli kotietu (jolla lopulta ei ollut mitään merkitystä). Samaten tuo Arton jatkuva Oilers-dissaus on aika turhaa, koska ihan kaikki tiedämme, että jengi taistelee siitä finaalipaikasta. Yksi tappio nyt KrP:lle sattui tulemaan juuri Suomen Cupissa, mutta kaksi aivan helvetin tasaista matsia viikon sisään joten ei tuo nyt ihan maailmanloppu ollut, jos toisessa KrP oli parempi. Okei se, oli kai sitten ns. "tärkeämpi" peli, mutta ei se nyt Oilerssista paskaa tee.
 
Viestejä
1,149
Aikalailla nämä neljä tällä hetkellä laskisin siihen joukkoon melko tasavertaisina jotka taistelevat paikasta häviämään Classicille finaaleissa.
Täytyy sanoa, etten millään pysty laittamaan näitä neljää jengiä samaan koriin. Näkisin itse, että Oilers-TPS on se ykköskori, jo nyt riittävän kovia haastamaan goljat. KrP ja Indians toisessa korissa voi haastaa Classicin JOS peli kehittyy kauden edetessä vielä huomattavasti ja JOS tähdet osuvat oikeaan asentoon itse peleissä.

Sillä nyt ei toki ole hel*****iäkään merkitystä mitä mieltä minä olen. :D Itse KrP on kyllä hienolla tiellä tällä hetkellä, toivottavasti kurssi jatkuu pitkään.
 
Viestejä
8,043
Täytyy sanoa, etten millään pysty laittamaan näitä neljää jengiä samaan koriin. Näkisin itse, että Oilers-TPS on se ykköskori, jo nyt riittävän kovia haastamaan goljat. KrP ja Indians toisessa korissa voi haastaa Classicin JOS peli kehittyy kauden edetessä vielä huomattavasti ja JOS tähdet osuvat oikeaan asentoon itse peleissä.

Sillä nyt ei toki ole hel*****iäkään merkitystä mitä mieltä minä olen. :D Itse KrP on kyllä hienolla tiellä tällä hetkellä, toivottavasti kurssi jatkuu pitkään.

Itse näkisin TPS:n samassa korissa KrP:n ja Indiansin kanssa taistelussa finaalipaikasta. Sitten SPV ja Happee ensimmäisinä kärkkymässä välieräpaikkaa. Näillä viidellä on edes jotain näyttöjä siitä, että osataan pelaamalla voittaa tärkeitä otteluita.
 
Viestejä
1,149
KrP:n ja Classicin harkkamatsi kauden alla oli aikamoista dominointia mestarin toimesta. Luulen (ja tietysti toivon), että näädät pääsee tänään jos nyt ei ohi, niin lähemmäs.
 
Viestejä
425
Indiansin ongelma on myös jälleen kerran sama kuin aina. Joukkue on täysin Astalan ja Kainulaisen varassa, muilta tulee tukea tosi nihkeästi. Tämän kauden uudet hankinnat Puska, Alaluusua ja Huppunen tehneet yhteensä 10 pistettä tähän mennessä. Näyttää olevan hieman eri asia tehoilla divarissa kuin liigassa, ja hyvä niin.
 
Viestejä
1,149
Itse näkisin TPS:n samassa korissa KrP:n ja Indiansin kanssa taistelussa finaalipaikasta. Sitten SPV ja Happee ensimmäisinä kärkkymässä välieräpaikkaa. Näillä viidellä on edes jotain näyttöjä siitä, että osataan pelaamalla voittaa tärkeitä otteluita.
Pitkään kuvittelin sinun Arto olevan Oilers fani. Pikkuhiljaa ymmärrys on laajentunut, olet päivänselvästi Oilers kriitikko. Ei sillä, ei siinä mitään vikaa ole!
 
Viestejä
1,017
Pitkään kuvittelin sinun Arto olevan Oilers fani. Pikkuhiljaa ymmärrys on laajentunut, olet päivänselvästi Oilers kriitikko. Ei sillä, ei siinä mitään vikaa ole!
Se on hyvä että fanitus ei ole pelkästään sokeaa joukkueen ylistämistä vaan osataan antaa kritiikkiäkin mutta tuo nyt on mennyt aika reilusti yli :D
 

Jussi Koivunen

Täytyy sanoa, etten millään pysty laittamaan näitä neljää jengiä samaan koriin. Näkisin itse, että Oilers-TPS on se ykköskori, jo nyt riittävän kovia haastamaan goljat. KrP ja Indians toisessa korissa voi haastaa Classicin JOS peli kehittyy kauden edetessä vielä huomattavasti ja JOS tähdet osuvat oikeaan asentoon itse peleissä.

Sillä nyt ei toki ole hel*****iäkään merkitystä mitä mieltä minä olen. :D Itse KrP on kyllä hienolla tiellä tällä hetkellä, toivottavasti kurssi jatkuu pitkään.

Tavallaan samaa mieltä. KrP:n peli on viime aikoina näyttänyt todella hyvältä verrattuna alkukauteen. Mutta jos neljä joukkuetta tuosta finaalipaikasta tulevat taistelemaan, niin olen samaa mieltä ja "koreissa" jakaisin ne seuraavasti 1) TPS ja Oilers 2) KrP ja Indians.

Tämä sitten riippuu taas hyvin pitkälti siitä millä asetuksilla lähdetään playoffeihin, joten kaukana ollaan niistä hetkistä.

Tällä hetkellä kuitenkin:

Classic
TPS/Oilers
KrP/Indians

Ja tämän jälkeen kukaan ei sitten tiedäkkään, minkä yllärin Spevet/Happeet/Lasbit/muut saavat aikaan.

Eikä vielä tarvikkaan tietää.

Kohta tsekataan mihin Näätä pystyy. Hyvä meno on jengillä tällä hetkellä joka tapauksessa.
 
Viestejä
8,043
Jep. Aikalailla nämä neljä tällä hetkellä laskisin siihen joukkoon melko tasavertaisina jotka taistelevat paikasta häviämään Classicille finaaleissa.

EDIT: Inkkareita aika turha alkaa dissaamaan yhden yllätystappion myötä. Niin KrP:kin onnistui kotona perseilemään ÅIF:ia vastaan viime kaudella ja silti oli kotietu (jolla lopulta ei ollut mitään merkitystä). Samaten tuo Arton jatkuva Oilers-dissaus on aika turhaa, koska ihan kaikki tiedämme, että jengi taistelee siitä finaalipaikasta. Yksi tappio nyt KrP:lle sattui tulemaan juuri Suomen Cupissa, mutta kaksi aivan helvetin tasaista matsia viikon sisään joten ei tuo nyt ihan maailmanloppu ollut, jos toisessa KrP oli parempi. Okei se, oli kai sitten ns. "tärkeämpi" peli, mutta ei se nyt Oilerssista paskaa tee.

Siis ongelma on siinä, että heti kun laitetaan edes jotain panosta otteluun, joukkueen taso romahtaa ihan totaalisesti. Räikeimpänä esimerkkinä tästä; kun oli edellinen mahdollisuus ottaa mitalit, niin välittömästi 7-0 turpaan. Tällä kaudella voitettiin siihen mennessä joka ainut peli, mutta heti kun alettiin pelaamaan jostain panoksesta, tuli välittömästi turpaan. Nyt sitten taas läpsytellään runkosarja läpi ja saatetaan olla ihan hyvin vaikka sarjakakkonen, mutta siihen se sitten taas tulee jäämään. Varsinkin jos sieltä tulee joku SPV vastaan, niin homma on selvä ennenkuin edes ensimmäistä peliä pelataan. Toisilla joukkueilla, kuten esim. SPV:llä, on kykyä voittaa silloin kun sillä on merkitystä. Toiset joukkueet, kuten Oilers, romahtavat siinä vaiheessa totaalisesti.
 
Viestejä
8,043
Pitkään kuvittelin sinun Arto olevan Oilers fani. Pikkuhiljaa ymmärrys on laajentunut, olet päivänselvästi Oilers kriitikko. Ei sillä, ei siinä mitään vikaa ole!

Kyllä minä kritisoin tuota miesten edustusjoukkueen toimintaa vahvasti, mutta mielestäni vain sitä. Omasta mielestäni olen ollut ihan kohtuullisen hyvin tukemassa muita SM-sarjajoukkueita tällä kaudella, joskin aina on varmasti parantamisen varaa. Väitän, että täältä löytyy kohtuullisen vähän esim. niitä, jotka ovat olleet seuran PASM-joukkuetta kannustamassa _jokaisessa_ SM-sarjan pelissä tällä kaudella. Siis ei ainoastaan kotiotteluissa vaan ihan systemaattisesti kaikissa.
 
Viestejä
1,149
Piti oikein jälkitallenteena katsoa millä avuilla Steelers kairas tuostakin pelistä täyden pistesaaliin. Oliko selviytymistä ja Kosos-magiaa vai ottiko itse homman haltuun.

Uhrautuvaa puolustusta, mutta ei toi varsinaisesti sumputukselta näyttänyt. Steelersin pallollinen peli on mielestäni ihan eri tasolla kuin koskaan aiemmin joukkueen lyhyessä historiassa. Joukkue uskaltaa ja osaa pysyä pallossa, sekä ylipäätään liikuttaa pelivälinettä riittävän nopeasti. Aiempina vuosina joukkueen pelitapa nojasi vahvasti vastahyökkäyspelaamiseen, nykyään variaatiota löytyy.
 
Viestejä
1,149
Kyllä minä kritisoin tuota miesten edustusjoukkueen toimintaa vahvasti, mutta mielestäni vain sitä. Omasta mielestäni olen ollut ihan kohtuullisen hyvin tukemassa muita SM-sarjajoukkueita tällä kaudella, joskin aina on varmasti parantamisen varaa. Väitän, että täältä löytyy kohtuullisen vähän esim. niitä, jotka ovat olleet seuran PASM-joukkuetta kannustamassa _jokaisessa_ SM-sarjan pelissä tällä kaudella. Siis ei ainoastaan kotiotteluissa vaan ihan systemaattisesti kaikissa.
Uskon. Don’t get me wrong, fanituksesi on todella hienoa. Miesten edustuksen kritiikistä vaan menee kaikilla maku. Tai ei se tunnu kritiikiltä, ehkä ennemmin tylytykseltä.

Omia voi ja pitääkin osata kritisoida. Mutta tarvitseeko jokaisesta konvehdistakin tehdä väkisin paskaa?

Anyway, täällä vallitsee sananvapaus. Me mennään eteenpäin seuraamaan jännityksellä päivän kärkimatsia. Hyvää viikonloppua!
 
Viestejä
8,043
Uskon. Don’t get me wrong, fanituksesi on todella hienoa. Miesten edustuksen kritiikistä vaan menee kaikilla maku. Tai ei se tunnu kritiikiltä, ehkä ennemmin tylytykseltä.

Omia voi ja pitääkin osata kritisoida. Mutta tarvitseeko jokaisesta konvehdistakin tehdä väkisin paskaa?

Siis kyllä minä voin ihan rehellisesti sanoa, että 2019 Happeen pudottaminen puolivälierissä suoraan 0-4 oli komea suoritus. Samoin Latvian avointen voitosta 2018 ilman muuta iso hatunnosto. Sen sijaan tähän mennessä minun seuraamiseni aikana kaudet 2012-13, 2014-15, 2016-17, 2017-18 ja 2019-20 ovat menneet kauniisti sanottuna aivan päin persettä. Niin ja toki tämä kausi tähän mennessä myös.

edit. Niin joo, tällä kaudella on TPS pudotettu (otteluohjelman sopimisella) Cupissa. On se Oilersin edustusjoukkueen ylivoimaisesti suurin saavutus viimeiseen puoleentoista vuoteen. Että siinä mielessä tämä kausi on osaltaan plusmerkkinen.
 
Viimeksi muokattu:
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös