Pääkallo.fi

Miesten F-liigan puolivälieräsarja TPS – SPV

Välieriin etenee...


  • Äänestäjiä
    88
Viestejä
1,149
Täällähän jo playoff- henkinen sanailu käynnissä
Kyllä! 😂 Foorumi syttyy mustan ja punaisen kohtaamisesta. Jos nyt vertaa muita "kuumia" pareja, niin niissä on kommentteja 0-2. Täällä 20 ja pelit alkaa vasta ylihuomenna...

Tärkeintä on, että pelit saatais tänä vuonna vietyä loppuun, ja se kyllä onnistunee. Viime kevään pettymys oli paljon tappiotakin suurempi.
 

Säbantteri

Kyllä! 😂 Foorumi syttyy mustan ja punaisen kohtaamisesta. Jos nyt vertaa muita "kuumia" pareja, niin niissä on kommentteja 0-2. Täällä 20 ja pelit alkaa vasta ylihuomenna...

Tärkeintä on, että pelit saatais tänä vuonna vietyä loppuun, ja se kyllä onnistunee. Viime kevään pettymys oli paljon tappiotakin suurempi.

Koponen teki tempun...taas ja herätti foorumin eloon jo ennen ensimmäistäkään ottelua.
 
Viestejä
1,103
Tähän kaikkeen liittyy myös se, että eiköhän Tommy itsekin tiedä TPS:n olevan hieman edellä lähes joka pelin osa-alueella. Maalitahtipeli voi olla tasainen, riippuen saako Hasu pidettyä pienet ailahtelevaisuudet poissa. Materiaalia riittää molemmilla jengeillä kolmeen kenttään, mutta TPS:n kärki on rahtusen kovempi Kailialan ja Hautaniemen muodossa, unohtamatta tietenkään Stenforsia.
Valmennuspuolella kohtaa vanha ja uusi. Kainulainen kuitenkin on valmentanut jo ikäisekseen aika paljon. Vaikka säbantteri kuinka yrittää kääntää tilannetta, niin fakta kuitenkin on, että Koposen pelillinen puoli on hyvin vanhaa perua, eikä voida pitää mitenkään mukautuvana tai monipuolisena. Vahvuutena taas kuitenkin nämä isojen pelien kokemukset, ja osaa nypätä oikeasta narusta, mitä tulee pelaajien mentaalipuoleen tiukoissa paikoissa. Odotan tiukkaa sarjaa.
 

Säbantteri

Tähän kaikkeen liittyy myös se, että eiköhän Tommy itsekin tiedä TPS:n olevan hieman edellä lähes joka pelin osa-alueella. Maalitahtipeli voi olla tasainen, riippuen saako Hasu pidettyä pienet ailahtelevaisuudet poissa. Materiaalia riittää molemmilla jengeillä kolmeen kenttään, mutta TPS:n kärki on rahtusen kovempi Kailialan ja Hautaniemen muodossa, unohtamatta tietenkään Stenforsia.
Valmennuspuolella kohtaa vanha ja uusi. Kainulainen kuitenkin on valmentanut jo ikäisekseen aika paljon. Vaikka säbantteri kuinka yrittää kääntää tilannetta, niin fakta kuitenkin on, että Koposen pelillinen puoli on hyvin vanhaa perua, eikä voida pitää mitenkään mukautuvana tai monipuolisena. Vahvuutena taas kuitenkin nämä isojen pelien kokemukset, ja osaa nypätä oikeasta narusta, mitä tulee pelaajien mentaalipuoleen tiukoissa paikoissa. Odotan tiukkaa sarjaa.

Ihan mielenkiinnosta? Mitä tilannetta olen nyt yrittänyt kääntää ja mihin? Jaan ylläolevan tekstisi lähes sanasta sanaan, sillä erotuksella, että en odota tiukkaa sarjaa vaan oletan TPS:n menevän jatkoon aika helposti, materiaaliero on merkittävä.
 
Viestejä
1,103
Ihan mielenkiinnosta? Mitä tilannetta olen nyt yrittänyt kääntää ja mihin? Jaan ylläolevan tekstisi lähes sanasta sanaan, sillä erotuksella, että en odota tiukkaa sarjaa vaan oletan TPS:n menevän jatkoon aika helposti, materiaaliero on merkittävä.
Aika usein olet täällä naureskellut, jos joku on tuonut esiin Koposen taktisen köyhyyden.

Tps:ää vastaan materiaaliero ei edes ole niin merkittävä. Pieni ero on, mutta ei merkittävä. Itse odotan ja toivon tiukkaa sarjaa.
 

Säbantteri

Aika usein olet täällä naureskellut, jos joku on tuonut esiin Koposen taktisen köyhyyden.

Tps:ää vastaan materiaaliero ei edes ole niin merkittävä. Pieni ero on, mutta ei merkittävä. Itse odotan ja toivon tiukkaa sarjaa.

Taktista köyhyyttä tai ei, tuloksia kovissa paikoissa on näyttänyt tulevan. Viimeisin näyttö siitä parin viikon takaa. Nykyään vaan näyttää olevan niin, että edes tulokset ja voitot ei riitä vaan ne pitää tulla tietynlaisen pelitavan ja tietynlaisten taktisten ratkaisujen tuloksena. Koposen tapa hakea tuloksia ei selkeästikään ole se mitä salibandypiireissä arvostetaan.
 
Viestejä
1,103
Taktista köyhyyttä tai ei, tuloksia kovissa paikoissa on näyttänyt tulevan. Viimeisin näyttö siitä parin viikon takaa. Nykyään vaan näyttää olevan niin, että edes tulokset ja voitot ei riitä vaan ne pitää tulla tietynlaisen pelitavan ja tietynlaisten taktisten ratkaisujen tuloksena. Koposen tapa hakea tuloksia ei selkeästikään ole se mitä salibandypiireissä arvostetaan.
Tarkoitan sitä, että tuosta porukasta voisi saada tuloksellisesti enemmänkin. Nythän he pärjäävät hyvin juuri venymiskyvyn ja pääkopan vuoksi. Siihen kun lisäisi monipuolisuutta, niin mikä estäisi paremmatkin tulokset?
 

Säbantteri

Tarkoitan sitä, että tuosta porukasta voisi saada tuloksellisesti enemmänkin. Nythän he pärjäävät hyvin juuri venymiskyvyn ja pääkopan vuoksi. Siihen kun lisäisi monipuolisuutta, niin mikä estäisi paremmatkin tulokset?

Tässä olen täsmälleen samaa mieltä. Koko kauden on tuntunut siltä, että SPV on joukkueena parempi kuin mitä tulokset kertoo. Yhden maalin tappioita on tullut tällä kaudella varmaan enemmän kuin yhdelläkään kaudella seuran historiassa (ei vahvistettu tieto vaan mutu). Tuo venymiskykykin tulee esiin vain oikeasti tiukoissa paikoissa kuten cupin välierässä ja finaalissa. Liigapelit Krp:tä ja Erviä kohtaan osoittivat, että potentiaalia joukkueesta löytyy, kun sen hengen saavat päälle. Ervi-pelin 55min. taas oli osoitus siitä, miten vaikeaa joukkueella on, kun yritys ja tsemppi jää puuttumaan.

Meni lähes vuodenvaihteen yli ennenkuin SPV sai ensimmäiset pisteensä pudotuspelijoukkueelta ja koko kauden ajan korostettiin sitä, kuinka SPV:llä on vaikeuksia pudotuspelijengejä vastaan. Loppujen lopuksi melkein kaikki pisteensä, mitä SPV sai runkosarjassa ylempänä olevilta, tuli kotietujoukkueilta (ja päälle vielä voitot Krp:stä ja Inkkareista cupissa). Tämä kertoo nimenomaan siitä potentiaalista ja venymiskyvystä isoissa peleissä ja ns. suuria vastaan. Loukkeja on kaikilla, mutta kyllähän sillä puolellakin SPV:tä on koeteltu tällä kaudella sietämättömän paljon; Hasu ja Hakanen sivussa puolet kaudesta, Honkonen koko kauden. Pitkä loukki myös Myllymäellä ja Hakosella. Repaleinen kausi myös Siepillä ja ennenkaikkea Hankkiolla...taas. Paineetta voi joukkue lähteä pleijareihin. Kukaan ei odota mitään. Jokainen saavutettu täplä tästä eteenpäin on plussaa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Viestejä
1,103
SPV lähtee haastamaan TPS:aa.

Noh, kaaripalloja on viljelty vuodenvaihteen jälkeen aika reilusti vähemmän ja hyökkäyspelimallejakin löytyy, mikäli vain jaksaa seurata tarkemmalla silmällä. On toki myös kenttäkohtaista. Esimerkiksi Aution kenttä pelaa vahvasti Kosken kautta, ja usein hyökkäysalueella on selkeitä kaavoja.
Muuten ennakosta samaa mieltä, mutta suosittelen seuraamaan kunnolla pelejä, eikä vain kirjoiteta sitä, mitä SPV:stä perinteisesti tulee mieleen.

Oma veikkaus on, että todennäköisyys on TPS:n puolella, 4-1 tai 4-2. Silti sydän sanoo SPV:n venyvän ja voittavan sarjan seitsemännessä pelissä.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>

Mahoney

Koponen teki tempun...taas ja herätti foorumin eloon jo ennen ensimmäistäkään ottelua.
Seinäjoen fanit tuntien, ois se lähtenyt ilmankin😁👍. Arvostan!

Noh, kaaripalloja on viljelty vuodenvaihteen jälkeen aika reilusti vähemmän ja hyökkäyspelimallejakin löytyy, mikäli vain jaksaa seurata tarkemmalla silmällä. On toki myös kenttäkohtaista. Esimerkiksi Aution kenttä pelaa vahvasti Kosken kautta, ja usein hyökkäysalueella on selkeitä kaavoja.
Muuten ennakosta samaa mieltä, mutta suosittelen seuraamaan kunnolla pelejä, eikä vain kirjoiteta sitä, mitä SPV:stä perinteisesti tulee mieleen.

Oma veikkaus on, että todennäköisyys on TPS:n puolella, 4-1 tai 4-2. Silti sydän sanoo SPV:n venyvän ja voittavan sarjan seitsemännessä pelissä.
Jep. Itse aika monta SPV:n peliä katsonut. Oma huomio on että on kyllä yritys kehittää peliä muuhunkin suuntaan. Etenkin nämä nuoret äijät(etenkin puolustajat) on ihan eri tyylin kavereita pallon kanssa. Sitten on näitä vanhan liiton ukkoja mukana, joilla ei ehkä ole ihan yhtä hyvät kädet ja pelinäkemys(muutama pakki) 😁. Ainakin itse näen että prosessi on ihan hyvin puskuttamassa lakeuksilla! Tältä osin toimitus olisi munkin mielestä voinut läksyt tehdä paremmin.

YV ollut luvattoman heikkoa SPV:llä. Mun järkeen ei mene sitten ollenkaan, miksi viivassa ollut nro. 93?
 

joelsiltanen

Ylläpidon jäsen
Viestejä
5,615

Säbantteri

YV ollut luvattoman heikkoa SPV:llä. Mun järkeen ei mene sitten ollenkaan, miksi viivassa ollut nro. 93?

Suurin syy lienee se, että nyt kun Holopainen ei ole siihen kohtaan käytettävissä, siihen ei oikeastaan ole rooliin luontevasti sopivaa pelaajaa. Paikalle on kokeiltu Urmasta, Hakosta, Mustosta ja Keskistä. Pelto-Arvo on täyttänyt paikkansa siinä ihan kohtuullisesti. Suurin syy siihen, että SPV sössi 5 min. yv:n Ervi pelissä oli, että nuo viimeistelijät Jumalan armosta eli Hankkio ja Sieppi puuttuivat. Tämän vuoden puolella yv on joissain peleissä toiminut jo kohtuullisesti, kun Hankkion ja Siepin lapa on ollut kuumana.
 

Mahoney

Suurin syy lienee se, että nyt kun Holopainen ei ole siihen kohtaan käytettävissä, siihen ei oikeastaan ole rooliin luontevasti sopivaa pelaajaa. Paikalle on kokeiltu Urmasta, Hakosta, Mustosta ja Keskistä. Pelto-Arvo on täyttänyt paikkansa siinä ihan kohtuullisesti. Suurin syy siihen, että SPV sössi 5 min. yv:n Ervi pelissä oli, että nuo viimeistelijät Jumalan armosta eli Hankkio ja Sieppi puuttuivat. Tämän vuoden puolella yv on joissain peleissä toiminut jo kohtuullisesti, kun Hankkion ja Siepin lapa on ollut kuumana.
Täysin eri mieltä, ei ole mun mielestä sujunut kohtuullisesti! Siellä on esim pallovarma Jeri Heikkilä, joka mun mielestä luonnostaan osaa tuon roolin. Vähän tulee väkisin Amufiilikset, ettei junnua nyt mitenkään voi laittaa yv:lle
 

Säbantteri

Täysin eri mieltä, ei ole mun mielestä sujunut kohtuullisesti! Siellä on esim pallovarma Jeri Heikkilä, joka mun mielestä luonnostaan osaa tuon roolin. Vähän tulee väkisin Amufiilikset, ettei junnua nyt mitenkään voi laittaa yv:lle

Saattaa näinkin olla eli että Jeri pärjäisi siinä hyvin. Jukkikselle haetaan varmasti hyvin laajaa yleispelaajan roolia erikoistilannevastuineen. Hän kuitenkin on se tulevaisuuden pelillinen selkäranka SPV:ssä. Sopparia on jäljellä kuitenkin vielä se kuusi vuotta.
 
Viestejä
329
Täysin eri mieltä, ei ole mun mielestä sujunut kohtuullisesti! Siellä on esim pallovarma Jeri Heikkilä, joka mun mielestä luonnostaan osaa tuon roolin. Vähän tulee väkisin Amufiilikset, ettei junnua nyt mitenkään voi laittaa yv:lle
Jeriä minäkin olen kaivannut siihen, en muista onko yksittäisen vaihdon pelannut kauden aikana mutta ei käytännössä lainkaan kuitenkaan. Hänen laukauksensa olisi myös oikein sopiva lisä ylivoimaan.
 

Säbantteri

Totuuden nimissä, eihän se väärin olis ollu, jos TPS olis vieny ekan täplän. Parempia Turkulaiset olivat, mutta SPV:n puolustustaistelu oli timanttinen. Pari erää Hasu piti Peliveljiä pystyssä ja kolmannessa SPV:n pelirohkeus nousi niin, että uskalsivat jo hyökätäkin. Jatkoajalla taas passivoiduttiin, mutta onneksi Hankkio pääsi rankkarille. TPS on edelleen tämän sarjan suosikki, mutta ainakin porukka voi olla tyytyväisiä siitä, että Koponen oli väärässä. Sehän tässä oli se tärkein anti.
 
Viestejä
1,149
Onnea SPV! 🙏 Hieno sarjan avaus, futislukemilla. Tää oli aika 50/50 peli, molemmilla vahvoja hetkiä. Ehkä TPS oli hiukan enemmän niskanpäällä, mutta SPV:n vahva viisikkopuolustus piti mustat pois parhailta sektoreilta. Veskarit molemmissa päissä hyvässä tikissä.

Meiltä aika vaikea peli, Jalon ja Toni Salmisen poissaolot näkyi odotetun paljon 1 ja 2 kentissä. Nyt tässä on päivä aikaa parannella miehiä kuntoon ja/tai hioa peliä tuuraajien kanssa. Eero Kuutsalta kova sisääntulo, huom. ensimmäinen liigapeli! Nimi mieleen.

Sunnuntaina jatketaan :cool:
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös