Pääkallo.fi

Miesten finaalisarja Classic-Nokian KrP

Suomen mestaruuden voittaa?

  • Classic

  • Nokian KrP


Results are only viewable after voting.
Viestejä
51
Nyt useampi päivä kulunut finaaleista ja täytyy sanoa, että kyllä niistä hieman erikoinen fiilis jäi.

Kentällä pelasi tämän kauden kaksi parasta joukkuetta ja itse peli oli laadukkainta seuratason salibandya, mitä itse olen koskaan nähnyt. Pelien laatu ja intesiteetti yllätti minutkin. Tästä huolimatta itse peli ei oikeen ollut missään kohtaa keskiössä mediassa tai somessa vaan siellä oli kaukalon ulkopuoliset asiat, kuten areenat, yleisömäärät, kurinpito, Basson kommentit, etc…

Itse areenoista haluan sanoa sen verran, että tulevaisuudessa liigan hallimääräyksissä täytyy olla jonkinlainen vaade otteluiden kuvaamiselle. Jos laji joskus haluaa kasvaa isommaksi niin kyllähän se vaatii sen että halleista pystyy lähettämään laadukasta kuvaa ja sen, että saataisiin kauden tärkeimmät pelit ilmaiskanaville (yle/mtv).

Tietyt nimimerkit ovat täällä kitisseet siitä, että ei ole mitään merkitystä seuroille millaista kuvaa lähetetään halleista, kun ruutu ei mitään kuitenkaan maksa seuroille. Sehän on totta, mutta joskus täytyy ajatella isompaa kuvaa ja lajin parasta. Se ei ole minkään seuran etu, että valtakunnallisessa tv:ssä näytetään black boksin tai raholan lähetyksiä. Näillä lähetyksillä ei saada yhtä ainutta uutta seuraajaa lajille vaan ne antaa ainoastaan puuhastelun vaikutelman. Oli hieno nähdä, että krp tajusi tämän ja vei pelit pois Raholasta. Jäähallista sai huomattavasti parempaa kuvaa. Toivotaan, että ensikaudella C:ssä tiedostetaan sama.


Jostain luin, että finaalien yleisömäärät olivat pienimmät yli 20 vuoteen. Jos tämä oli totta niin aika surullista, sillä pelien taso ja otteluiden tunnelma oli kuitenkin erinomaisella tasolla.

Eniten jäin kuitenkin ihmettelemään Classicin heikkoja yleisömääriä. Krp:n yleisömäärät ovat olleet liigan pienimpiä miesmuistiin, kun taas Classicin yleisömäärät ovat olleet liigan suurimpia vuosikausia. Classicilla on ollut useampana vuonna runkosarjan yleisökeskiarvo yli 1000 ihmisen luokkaa.

Näissä finaaleissa kuitenkin Krp:n peleissä kävi enemmän katsojia, kuin classicin. Jos tehdään, ns matchuppeja otteluiden yleisömäärien välille niin krp voitti jokaisen.

Game 1, (712) VS Game 2, (777)
Game 3, (957) VS Game 4, (1026)
Game 5, (1121) VS Game 6, (1377)

Tällähän ei ole yhtään mitään merkitystä, mutta tämä on kuitenkin erikoinen nyanssi, kun tietää paljon seurat ovat aikaisemmin vetäneet jengiä hallille.

Ennen kautta pohdittiin, että saako classic yhtä hyvin yleisöä blackboksiin, kuin tampere areenalle. Nyt voidaan varmaan todeta, että ei saa. Kaudella 2018-19 Classicin runkosarjan yleisö KA oli 1141 ja 19-20 kauden KA oli 1028. Eli aikaisempina vuosina classicin runkosarjan otteluissa kävi enemmän yleisöä, kuin tämän vuoden finaaleissa.


Sitten pelaajiin. Classicin ykkönen oli tuttuun tapaan murhaava ja tuo kenttähän pystyy olemaan halutessaa maailman paras. Krp ykkönen pelasi heitä vastaan oikein mallikkaasti ja kun ikä akselia katsoo niin tuolla Rantalan johtamalla kentällä on mahdollisuus nousta tulevaisuudessa jopa samalle tasolle, ehkä jopa paremmaksikin.

Tuoreessa maajoukkue listassa, oli 12 classicin pelaajaa ja 4 krp:n pelaajaa enkä nyt halua ottaa liikaa kantaa valintoihin, mutta oli aika mielenkiintoista nähdä kuinka Classicin 2-kenttä oli ihan täysi vastaantulija Krpn 2-kenttää vastaan lähes jokaisessa ottelussa. Otetaan nyt kuitenkin huomioon, että classicin 2-kenttä on pelkkiä maajoukkue miehiä täynnä! Eli suomeksi EI maju miehet dominoivat maju miehiä🤔. Itse toivon, että Nykky heräisi ruususen unestaan ja tajuaisi, että Sikkinen, Heikkilä ja kumppanit eivät todellakaan kuulu maajoukkueeseen ja parempiakin vaihtoehtoja olisi tarjolla. Toki ei mitään pois Sikkisiltä ja Heikkilöiltä, hyviä pelaajia he ovat, mutta…..

Toriseva vs Tuomala. Kahtena viimeisenä pudotuspelikeväänä Tuomala ollut omasta mielestäni sarjan paras maalivahti. Vaikka Tuomalan joukkue hävisi nyt niin omaan silmään Tuomala kuitenkin pelasi hieman paremman sarjan. Ylä limiitti molemmilla veskareilla oli aikalailla samaa luokkaa, mutta huonoja otteluita sattui enemmän Torisevalle. Toivon todella, että Tuomala on joulukuun kisoissa mukana, koska näillä otteilla hän olisi ainakin paikan ansainnut.

Tuli nyt hieman oksennettua omia ajatatuksia finaaleista ja toivottavasti joku sai jotain selvääkin.

Nokialla parempi halli, paremmat kuvakulmat, enemmän yleisöä, parempi 2-kenttä, parempi maalivahti ja Moroooooo Nykkyä parempi valmentaja, kun täällä neuvoja antaa. Tältä se näyttää Nokialla!o_O Harmittavasti vaan tuo kaikin puolin huonompi voitti TAAS Mestaruuden!:LOL:
 
Viestejä
163
Nokialla parempi halli, paremmat kuvakulmat, enemmän yleisöä, parempi 2-kenttä, parempi maalivahti ja Moroooooo Nykkyä parempi valmentaja, kun täällä neuvoja antaa. Tältä se näyttää Nokialla!o_O Harmittavasti vaan tuo kaikin puolin huonompi voitti TAAS Mestaruuden!:LOL:
Missään kohtaahan en sanonut, että huonompi voitti, mutta hienoa että ollaan muista asioista samaa mieltä👍.
 
Viestejä
51
Missään kohtaahan en sanonut, että huonompi voitti, mutta hienoa että ollaan muista asioista samaa mieltä👍.
Luetun ymmärtäminen voi näköjään olla vaikeaa, Nokialla näyttää tuolta ja itse en (onneksi) ole Nokialta. Nykky muuten kyseli, ketä tulisi ottaa hyllyttämiesi pelaajien tilalle. Itse ei keksinyt
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Classic
19.4 18.30
2.604.952.00
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös