Pääkallo.fi

Miesten liigaottelut 12.-18.2.

Viestejä
433
En ainakaan itse lähtisi vielä tässä vaiheessa nostamaan etenkään top3 jengeistä ketään hirveästi toistensa edelle, vaikka hieman erilaisia suorituksia on kauden aikana nähty. Classic on ollut vakuuttava, mutta kosmetiikkavirheenä mm. Tappio ErVille, Oilers on ollut kova, eikä nyt ulkomuistista kosmetiikkavirheitäkään ole, mutta Clasua vastaan Jyrän alle. KrP:llä kosmetiikkavirhettä esim. Jymyä vastaan, voittanut Clasun mutta toisessa pelissä jyrän alle, ja Oilersia vastaan telineissä kaksi peliä.

Väitän että Classicin rutiinitaso väkevöityy playoffeihin, KrP:n nälkä herää henkiin, ja Oilers jatkaa samaa vakuuttavaa tekemistä, ja joukkueen henkisestä tilasta pitkälti on kiinni. Siinä vaiheessa kun näiden jengien kohtaamisia rupeaa napsumaan vastaan, niin ekat pari peliä voi antaa suuntaa (joskaan ei välttis sillonkaan). Jännittävin seurattava lienee, että mikä porukka on neljäs välieräjoukkue, ja uskon että se on Indians, jonka pelitapa sopii Classicia ja Öljyä vastaan, kuten on nähty tällä kaudella paikoin, joskin taas Näätien kanssa Inkkarit olleet vähän ongelmissa. Joten eiköhän tässä nyt kannata vielä itse kultakin taholta pistää ne mestaruuslippikset kaappiin pariks kuukaudeksi ja kaivella sitten kun vika finaali on loppusummerinsa huutanut.
 
Viestejä
1,149
Ketään top-3:sta ei toki voi laskea mestaruustaistosta pois, mutta kyllä tuo Classicin rutiinitaso on miellyttänyt omaa silmään koko kauden. Iso-C on ehdottomasti mestarisuosikki omasta mielestäni. Sitten taas kärkikolmikon ulkopuolelta ainoastaan Tepsillä ja Indiansilla voi olla jotain saumaa haastaa uskottavasti isompiaan, mutta se vaatii jo paljon venymistä ja lähes täydellistä onnistumista.

Tänään tärkeä TPS - Indians vääntö. Taistelu kotiedusta. Harmillisesti edelleen Aleksi Ahokas ykköskentästä pois ja tämän lisäksi Fälden. Alex Eklund istutettiin ykkösen laitaan Ahokasta paikkaamaan jo Jymyä vastaan ja kyllä hän siinä roolissaan pärjäsi paljon paremmin kuin Aatu Koivisto. Toki sitten on lisäksi vielä Pyry Kauppinen sairastuvalla, jolla menee sivuun koko loppukausi.
 
Viestejä
469
Tässäpäs ystävänpäivän kunniaksi jälleen tymäkkä tilastoextra, jossa tottakai mukana jälleen mm. kattavat ja todelliset maalivahtitilastot. PDF-löytyy siis ohesta, mutta voi linkata myös osoitteella bit.ly/fextra4
Tilastot päivitetty 13.2.2024
Hienoa työtä jälleen @Arge ! Olemme saaneet nauttia Oulussa jo muutaman vuoden kattavalla datalla olevista otteluohjelmista, en ole muualla törmännyt vastaavaan. Kasaatko vieläkin tilastot tarkistamalla nauhalta pelit läpi vai luotatko jo liiton kirjanpitoon ?
 
Viestejä
35
Hienoa työtä jälleen @Arge ! Olemme saaneet nauttia Oulussa jo muutaman vuoden kattavalla datalla olevista otteluohjelmista, en ole muualla törmännyt vastaavaan. Kasaatko vieläkin tilastot tarkistamalla nauhalta pelit läpi vai luotatko jo liiton kirjanpitoon ?
Kiitos. Myönnettäköön että onhan nuo ottelujulkaisut välillä vähän lähtenyt lapasesta, mutta menköön nyt vielä...
Videoilta tulee tarkisteltua oikeaataan vain maalivahtien mahdolliset vaihdot ja toteutunut peliaika sekä sen myötä toki joukkueiden pelaamat ajat ilman maalivahtia.
Torjuntoja tulee tarkistettua oikeastaan vain jos niitä ei ole tilastoitu mitenkään.
Muutoin data on kerätty fliigan sivuilta, ottelupöytäkirjoista ja nhlfinns-sivulta.
Mitään suoraa näkyymäähän esimerkiksi koostettuihin erätilastoihin noilla sivuilla ole, joten esim. tuota ja montaa muutakin tilastoa varten joutuu ihan ottelu ja eräkohtaisesti tilastoja kaivamaan niputtamaan.
Isoilta osin kaikki joukkue ja pelaajatilastot on linjassa virallisten tilastojen kanssa, mutta maalivahtitilastoissa ainoa tilasto joka on lähelläkään virallista dataa on torjuntamäärät, joskin niissäkin on pieniä eroja. Päästettyjen maalien osalta viralliset tilastot on mitä sattuu, joten ne pohjautuu puhtaasti noihin omiin tarkistuksiin. Sitten kun tosiaan maaliskuu vahtien peliajat on kellotettu, niin noissa kolmessa tilastossa onkin jo sen verran tietoa että varsin kattavan tilastokoonnin saa sarjan veskareista tehtyä.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
310
Itse omasta mielestä myös Family ottaa mestaruuden, ei sillä että, olisi ylivoimainen kuin viime vuosina. Pelaavat vain aivan helvetin hyvää salibandyä tällä hetkellä!
 
Viestejä
365
Happeella kohtuullisen rapsakka viikko menossa.

Classicin kaverit sai tänään aika monta puttailla sisään lähietäisyydeltä kun Happeen jätkät katseli vierestä.
 
Viestejä
68
Kyllä sai happee tänää isän kädestä, oli kyllä ihan vastaantulija, en muista että hetkeen ois noin pahasti classicilta pataan ottanut. Tiedä sitten miten pelaajiin nää rahahuolet vaikuttanu.
 

Näätärokkaaja

Kyllä sai happee tänää isän kädestä, oli kyllä ihan vastaantulija, en muista että hetkeen ois noin pahasti classicilta pataan ottanut. Tiedä sitten miten pelaajiin nää rahahuolet vaikuttanu.
Ei ihme ettet muista, koska ei ole ottanut. Ennen tätä Clasun isoin voitto Happeesta oli 10-2 kotivoitto 29.11.2017.

Classic on kyllä pelottavan kova tällä hetkellä.
 
Viestejä
8,081
Ei ihme ettet muista, koska ei ole ottanut. Ennen tätä Clasun isoin voitto Happeesta oli 10-2 kotivoitto 29.11.2017.

Classic on kyllä pelottavan kova tällä hetkellä.
Tätä sanoin jo tuossa viime keväänä, että ihan turha vielä puhua mistään dynastian päättymisestä. Ei sitä mestaruutta ihan joka vuosi tarvitse voittaa ollakseen edelleen se dynastia. Esimerkiksi, jos Classic voittaa 2024, 2026, 2027 ja 2030 mestaruudet, niin kyllä minä sen silti samaksi dynastiaksi lasken.
 
Viestejä
789
Classic on iskussa, mutta ei kyllä ollut noin paljon edellä eikä kautta linjan tasapainoinen esitys eilen. Salinin ja Salon kokemusta ja älykästä kahden suunnan pelaamista tarvitaan jos halutaan ehjiä pelejä. Aika kovaa rytkettä oli välillä, mutta Toriseva otti isoja tortuntoja. Toisaalta esim Junkkarinen katsoi montaa maalia metrin päästä maalin edessä.
 
Viestejä
649
Sanoisin vaan, että jos takaraivossa jyskyttää ajatus; onkohan tätä seuraa ens vuonna olemassa, ei pelistä tuu kerrassaan mitään.
Myös jos valmennuksen ja pelaajien korvaukset laahaa paljon perässä, pyörii takaraivossa myös sellaiset ”pikkuasiat” kuin ruoka, asunnon vuokranmaksu ja muut laskut. Pelaa siinä sitten vielä a-luokan sabaa.
 
Viestejä
789
Onhan se noinkin, mutta huonohan tilanne on ollut jo pitkään. Kyllä ammattilaisen/puoliammattilaisen tai liigapelaajan pitää pystyä sulkemaan aika lailla pelin ulkopuoliset asiat. Mutta kuten Petri Manninen lähetyksessä ihmetteli, Happee ei pyrkinyt muuttamaan mitään. Pelissä ei muutettu mitään, ei aikalisää, ei mitään tavallisesta poikkeavaa penkillä.
 
Viestejä
286
En ainakaan itse lähtisi vielä tässä vaiheessa nostamaan etenkään top3 jengeistä ketään hirveästi toistensa edelle, vaikka hieman erilaisia suorituksia on kauden aikana nähty. Classic on ollut vakuuttava, mutta kosmetiikkavirheenä mm. Tappio ErVille, Oilers on ollut kova, eikä nyt ulkomuistista kosmetiikkavirheitäkään ole, mutta Clasua vastaan Jyrän alle. KrP:llä kosmetiikkavirhettä esim. Jymyä vastaan, voittanut Clasun mutta toisessa pelissä jyrän alle, ja Oilersia vastaan telineissä kaksi peliä.

Väitän että Classicin rutiinitaso väkevöityy playoffeihin, KrP:n nälkä herää henkiin, ja Oilers jatkaa samaa vakuuttavaa tekemistä, ja joukkueen henkisestä tilasta pitkälti on kiinni. Siinä vaiheessa kun näiden jengien kohtaamisia rupeaa napsumaan vastaan, niin ekat pari peliä voi antaa suuntaa (joskaan ei välttis sillonkaan). Jännittävin seurattava lienee, että mikä porukka on neljäs välieräjoukkue, ja uskon että se on Indians, jonka pelitapa sopii Classicia ja Öljyä vastaan, kuten on nähty tällä kaudella paikoin, joskin taas Näätien kanssa Inkkarit olleet vähän ongelmissa. Joten eiköhän tässä nyt kannata vielä itse kultakin taholta pistää ne mestaruuslippikset kaappiin pariks kuukaudeksi ja kaivella sitten kun vika finaali on loppusummerinsa huutanut.

Itse lähtisin ja lähdinkin. 😀 KrP:n kannattaja olen mutta silti olen sitä mieltä että sillä pelillä, mitä tähän asti tällä kaudella esitetty, ei liigan mestaruutta voiteta. Toki pleijarit on oma maailmansa ja voi tapahtua lähes mitä vaan. KrP:n käyrä nyt kuitenkin (minun mielestä) valitettavasti alaspäin ja niiden huhujen mitä itse kuullut ja jo vahvistettujen siirtojen perusteella ensi kaudella(kaan) ei mestaruutta Nokialla juhlita. Peliä tekeviä pakkeja ei ole kohta nimeksikään ja joudutaanko sitten siirtämään hyökkääjiä puolustajiksi? Nokian materiaali ei tälläkään kaudella ole niin "kova" kuin mitä yleinen mielipide vaikuttaa olevan. Tästä saa tietysti olla eri mieltä, kuten kaikesta muustakin mitä kirjoitan. :)

Koska asun sen verran kaukana Nokialta niin en juurikaan käy heidän pelejä katsomassa paikan päällä mutta sen sijaan olen käynyt lähes kaikissa Oilersin kotiotteluissa tällä kaudella ja en edelleenkään ymmärrä miten vastustajilla on vaikeuksia Oilersin näennäisen korkean karvauksen/jatkokarvauksen kanssa. Joko kukaan ei ole tehnyt kotiläksyjään tai sitten jätetään "yllätykset" pleijareihin. Sen verran heikkoa tekemistä on että jos vaan joku joukkue (avaa silmät ja) tajuaa miten Oilersin paineesta pääsee ohi niin espoolaisilla alkaa soimaan omissa ja pahasti. Jos näin käy niin löytyykö sitten Oilersilla kykyä muuntautua ja alkaa pelaamaan eri tavalla, jää nähtäväksi, mutta epäilen että ei. Pallollinen pelihän Oilersilla on sen sijaan parempaa kuin KrP:llä, ainakin sen perusteella mitä itse nähnyt.

Classicin kokonaisvaltaiset esitykset olleet vakuuttaviä tällä kaudella, varsinkin verrattuna viime kauteen, ja se onkin ollut tasaisin joukkue kaikista, mikä myös näkyy sarjataulukossa. Uskoisin että SPV tai Indians ainoat noista 4-8 joukkueista joka voi Classicin kaataa, mutta neljä kertaa, en usko. Lisäksi siitäkin huolimatta että "haukuin" KrP:tä niin uskon että finaalisarjassa Classicilla olisi vaikeampaa KrP:n kanssa kuin Oilersin.

Noni, saa lytätä. 😀
 
Viestejä
141
Itse lähtisin ja lähdinkin. 😀 KrP:n kannattaja olen mutta silti olen sitä mieltä että sillä pelillä, mitä tähän asti tällä kaudella esitetty, ei liigan mestaruutta voiteta. Toki pleijarit on oma maailmansa ja voi tapahtua lähes mitä vaan. KrP:n käyrä nyt kuitenkin (minun mielestä) valitettavasti alaspäin ja niiden huhujen mitä itse kuullut ja jo vahvistettujen siirtojen perusteella ensi kaudella(kaan) ei mestaruutta Nokialla juhlita. Peliä tekeviä pakkeja ei ole kohta nimeksikään ja joudutaanko sitten siirtämään hyökkääjiä puolustajiksi? Nokian materiaali ei tälläkään kaudella ole niin "kova" kuin mitä yleinen mielipide vaikuttaa olevan. Tästä saa tietysti olla eri mieltä, kuten kaikesta muustakin mitä kirjoitan. :)

Koska asun sen verran kaukana Nokialta niin en juurikaan käy heidän pelejä katsomassa paikan päällä mutta sen sijaan olen käynyt lähes kaikissa Oilersin kotiotteluissa tällä kaudella ja en edelleenkään ymmärrä miten vastustajilla on vaikeuksia Oilersin näennäisen korkean karvauksen/jatkokarvauksen kanssa. Joko kukaan ei ole tehnyt kotiläksyjään tai sitten jätetään "yllätykset" pleijareihin. Sen verran heikkoa tekemistä on että jos vaan joku joukkue (avaa silmät ja) tajuaa miten Oilersin paineesta pääsee ohi niin espoolaisilla alkaa soimaan omissa ja pahasti. Jos näin käy niin löytyykö sitten Oilersilla kykyä muuntautua ja alkaa pelaamaan eri tavalla, jää nähtäväksi, mutta epäilen että ei. Pallollinen pelihän Oilersilla on sen sijaan parempaa kuin KrP:llä, ainakin sen perusteella mitä itse nähnyt.

Classicin kokonaisvaltaiset esitykset olleet vakuuttaviä tällä kaudella, varsinkin verrattuna viime kauteen, ja se onkin ollut tasaisin joukkue kaikista, mikä myös näkyy sarjataulukossa. Uskoisin että SPV tai Indians ainoat noista 4-8 joukkueista joka voi Classicin kaataa, mutta neljä kertaa, en usko. Lisäksi siitäkin huolimatta että "haukuin" KrP:tä niin uskon että finaalisarjassa Classicilla olisi vaikeampaa KrP:n kanssa kuin Oilersin.

Noni, saa lytätä. 😀
Kallocastin perusteella KrP on tulevalle kaudelle siirtomarkkinoiden ykkönen. Kai tähän jotain perusteita on. Ainakin luulisi.
 
Viestejä
789
Jotain sen suuntaista siellä tässä kohtaa ennusteltiin, että on onnistuja, mutta ei Kallocastissäkään kristallipalloa (edes huhujen tasolla) joukkueiden kokonaisuuksista vielä tietenkään ole.
 
Viestejä
286
Kallocastin perusteella KrP on tulevalle kaudelle siirtomarkkinoiden ykkönen. Kai tähän jotain perusteita on. Ainakin luulisi.
No se mitä mä oon kuullu ni suurimmaksi osaksi hyökkäysosastoa lappaisi sisään ja esim. jo Mattila ja Mäkinen ilmoitettu lähtevän Sveitsiin... mutta mä en olekaan sisäpiirissä kuten kallocastin porukka. Voihan se olla että "meille" joku pallollinen puolustajakin eksyy. :)
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös