Pääkallo.fi

Naisten F-liigakausi 2024-25

Ervin penkiltä puuttui päävalmentaja ja toinen apureista? Silti kohtuullinen esitys vaikka Classic palloa hallitsikin ja loi enemmän maalipaikkoja.
Täytyy kyllä sanoa Classicista, että pirusti on pallotaitoa, mutta kun heidän pelejään katsellut niin kyllä sieltä se joku puuttuu??
Itse näen, että Ervi onnistui juuri sen takia, että siellä oli vahva johtaja. Ei Sällströmiltä mitään pois, mutta uskon Kouvalaisen olevan Ervin menestyksen kannalta tärkein palanen tulevana kautena. Täydellinen valinta tuollaisen joukkueen päävalmentajaksi.

Ja tuosta Classicista olen täysin samaa mieltä. Ylivertainen materiaali ja silti peli yskii.

Itse en ehkä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä tekisi, jos vastuuvalmentaja puuttuu yksittäisestä pelistä sairastumisen vuoksi. On hyvä muistaa että myös joukkueiden edellinen peli Mosalla meni jatkoajalle.

Siitä olen täysin samaa mieltä, että Kode on ensi kaudella joukkueen menestymisen kannalta tärkein palanen, ja hänellä on edellytykset joukkue menestykseen luotsata. Tekihän hän sen Porvoossakin.

Meri-Helmi Höynälä siirtyy Ruotsiin, mutta TPS:n IG-postauksessa oli kiinnostava tieto: ”Mersun lisäksi ei ole muita pelaajia, jotka siirtyvät muualle. Tulevan kauden joukkue tulee olemaan erittäin kova ja samalla materiaali tulee olemaan tätä kautta leveämpi.”

Eli kaikki muut nykyiset pelaajat jatkaa Tepsissä paitsi jos suunnitelmissa on olla pelaamatta ensi kaudella.

joelsiltanen

Ylläpidon jäsen
Itse en ehkä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä tekisi, jos vastuuvalmentaja puuttuu yksittäisestä pelistä sairastumisen vuoksi. On hyvä muistaa että myös joukkueiden edellinen peli Mosalla meni jatkoajalle.

Siitä olen täysin samaa mieltä, että Kode on ensi kaudella joukkueen menestymisen kannalta tärkein palanen, ja hänellä on edellytykset joukkue menestykseen luotsata. Tekihän hän sen Porvoossakin.
Olen samaa mieltä, että yhden valmentajan puuttuminen ei ratkaissut peliä suuntaan tai toiseen. Tarkoitin ehkä kommentillani sitä, että joissain tapauksissa päävalmentajan puuttuminen voi vaikuttaa joukkueen tekemiseen positiivisesti/negatiivisesti.

Kouvalainen on kyllä erviltä hyvä hankinta. Onhan hän yksi liigan kokeneimmista valmentajista ja niinkuin mainitsit niin hänellä on edellytykset viedä ervi seuraavalle levelille.

Innolla jäämme odottamaan mitä ensi kausi tuo tullessaan.

SaiPan otteet ovat olleet vähän ailahtelevia. Classic-pelin (ohipeli) jälkeen PSS kaatui vasta rankkareilla ja Welhot hyvän kolmannen erän ansiosta. Pessiä vastaan toki hallinta oli selkeästi SaiPalla, mutta maaleja ei vaan tullut ja Maarasta tuurannut Rapo ei vakuuttanut kuin rankkareissa. Welhoja vastaan Maaranen otti muutaman gamesaven ja osoitti tärkeytensä. Ykköskentän takana ei vaan tapahdu riittävästi, edes kevyempiä vastustajia vastaan.

Pudotuspelipaikkaan otteet toki riittivät, mutta top-2 joukkueita vastaan ei vaan kyvyt riitä ja luultavasti valinnoissa toinen näistä kohdille osuu eli Koovee ja SaiPa lienee houkuttelevimmat valinnat.

Samaa mieltä eli voisi olettaa puolivälierissä Tepsin valitsevan KooVeen, jolloin Classicin kohteena olisi nykykuntoinen SaiPa. Tällä kaudella SaiPalla ei ole sellaista uhkaa ja arvaamattomuutta, joiden takia top-seurojen kannattaisi sitä tuossa vaiheessa vältellä, mutta ken elää se näkee.
Viime keväänähän Classic hiukan yllätti ja valitsi sarjavitosen ErVin.

Samaa mieltä eli voisi olettaa puolivälierissä Tepsin valitsevan KooVeen, jolloin Classicin kohteena olisi nykykuntoinen SaiPa. Tällä kaudella SaiPalla ei ole sellaista uhkaa ja arvaamattomuutta, joiden takia top-seurojen kannattaisi sitä tuossa vaiheessa vältellä, mutta ken elää se näkee.
Viime keväänähän Classic hiukan yllätti ja valitsi sarjavitosen ErVin.
Juuri noin, tämän kauden kohtaamiset SaiPan ja Classicin väliilä 0-6 ja 0-14 eikä kummassakaan ollut SaiPalla mitään saumaa. Toki jälkimmäisestä oli Holopainen pois, mutta tuskin olisi peliä paljoa muuttanut. Classicin pallonhallinta ja hyökkäyspään viisikkopelaaminen on myrkkyä SaiPalle.

Ja sama voi tapahtua nyt keväänä.

Vaikea nähdä että Classic uusisi tämän valinnan vaikka saisi jalkeille täyden kokoonpanon ja Ervi viidenneksi vielä tippuisikin. Viime vuonna Classic oli pelannut paljon vakuuttavammin ennen pleijareihin lähtöä ollen tilanteessa että kuka vain valittavissa olleista joukkueista oli lähtökohtaisesti suupala. Tällä kaudella peli on yskähdellyt ihan eri tavalla tiukemmissa peleissä (pois lukien cupin finaali), joten eiköhän sieltä valita keveämpää vastusta ekalle kiekalle ettei vaan käy vahinkoa.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.