Pääkallo.fi

Naisten F-liigakausi 2024-25

Kysyn, miksi ERILAISET tunnetilat pyritään poistamaan? Kentällä on tuomarit ja lopulta kurinpito jotka sitten määrittävät mikä on kiellettyä tai sallittua.

Siis ei säännöt ja en minäkään ole kieltämässä moukkamaista käytöstä - itse nimenomaan kannatan ihmisen vapauttaa osoittaa omaa idiotismiaan näin halutessaan - mutta tästä huolimatta se on lopulta... moukkamaista käytöstä.

Siis ei säännöt ja en minäkään ole kieltämässä moukkamaista käytöstä - itse nimenomaan kannatan ihmisen vapauttaa osoittaa omaa idiotismiaan näin halutessaan - mutta tästä huolimatta se on lopulta... moukkamaista käytöstä.
Sitten ymmärsin väärin kommenttisi.

Itse ehdottomasti kannatan tunteiden näyttämistä pelissä ja tottakai jokainen tekee sen omalla tavallaan.

Sitten ymmärsin väärin kommenttisi.

Itse ehdottomasti kannatan tunteiden näyttämistä pelissä ja tottakai jokainen tekee sen omalla tavallaan.
Itse sen sijaan peräänkuulutan pelissä nk asiallisen käytöksen perään ja tottakai tulen kommentoimaan jos joku päättää käyttäytyä moukkamaisesti mitä esimerkiksi on kun kuvaillaan kirosanoilla tuomareita sirkusesiintyjiksi. Mielestäni se ei osoita kunnioitusta nk lajikolleegaa kohtaan vaikka olisi minkälainen tunnetila päällä ja vaikka tästä ei erikseen anneta penalttia.

Mutta minä olenkin vanhanaikainen, kun haluan ihmisten käyttäytyvän korrektisti.

Itse sen sijaan peräänkuulutan pelissä nk asiallisen käytöksen perään

Mutta minä olenkin vanhanaikainen, kun haluan ihmisten käyttäytyvän korrektisti.
Juuri näin. Tunteet kuuluvat peliin, mutta asiaton huutelu ei kuulu. Siitä jopa mainitaan ennen pelien alkua ja mielestäni se koskee myös valmentajia. Yleisön joukosta kuuluu aila harvoin mitään todella tyhmää, hyvä niin.

Helppoahan tuo olisi karsia todelliset ylilyönnit ja ainakin nyt Koden kanssa mentiin mielestäni yli sen hyvän maun.

Olen pitänyt Kouvalaista fiksuna ja taitavana valmentajana, mutta se mielikuva sai vähintään kolhun, kun TPS -Ervi pelissä hän huuteli tuomarille ”vittu mikä pelle”. Ei se varsinaisesti huuto ollut, mutta kuului kyllä kentän toiselle puolelle katsomoon. Saapa nähdä minkälaisen kulttuurin hänen päävalmentajuutensa tuo Erviin.
Helppoahan tuo olisi karsia todelliset ylilyönnit ja ainakin nyt Koden kanssa mentiin mielestäni yli sen hyvän maun.
Ehkä kukaan ei ole kertonut Jukalle F-liigan, Salibandyliiton ja Fishersman's Friendin "Älä mussuta!" -kampanjasta. Älä mussuta! F-liiga, Salibandyliitto ja Fisherman’s Friend yhdistävät voimansa hyvien käytöstapojen puolesta - F-liiga

Välillä huvittaa nämä F-liigan ja Salibandyliiton kampanjat, joista kyllä muistetaan kertoa somessa, mutta harvemmin kuitenkin näkyvät juurikaan millään tavoin pelikentillä.

Pistepörssin kakkonen oli voittamattoman runkosarjan pelanneen TPS:n Jenna Saario tehoin 13+35=48.

Olisko kuitenkin tappiottoman pelannut?

Tepsiltä pelaajajulkaisu klo 12. Leminen?
Kyllä. Vähän kehnosti (toki voi olla tarkoituksella) tehty kuva, kun selkeästi Lemisen siitä tunnistaa. Ps. Pallo keskelle -podcastissa tämä siirto huhuttiin.

Liitteet

• Screenshot_2025-03-18-10-21-31-83_1c337646f29875672b5a61192b9010f9~2.jpg
    Screenshot_2025-03-18-10-21-31-83_1c337646f29875672b5a61192b9010f9~2.jpg
    157.6 KB · kertaa luettu: 15
Kysyn, miksi ERILAISET tunnetilat pyritään poistamaan? Kentällä on tuomarit ja lopulta kurinpito jotka sitten määrittävät mikä on kiellettyä tai sallittua.

Enkä nyt puolustele Kouvalaisen öykkäröintiä vaan yleisesti nostan keskustelun tästä aiheesta....esimerkiksi otetaan pelistä joku taistelupari ja heillä on pelissä sanaharkkaa, josta sitten seuraa suunsoittoa....niin sekö halutaan tappaa lopullisesti tästä pelistä?
Tunnetila ja toiminta ovat erilliset asiat. Psyykkisesti kypsä ihminen osaa eron tehdä. Tunne ei edellytä toimintaa.

No oli siellä muutakin sanomista tullut pelin jälkeen kuulemma. Tepsiläisiä kuulemma suosittu ja pelaajat käyneet neuvottelemassa tuomarien kanssa. Jos nyt vaan keskittyisi omaan tekemiseen. Eipä se hääviä ollut eilen Ervin tekeminen loistoa vastaan. Tuossa ei tuomarit auta. Kyllä pitäisi parantaa ja jonkin verran mikäli mielii voitta Loiston. Vieläkin ihmettelen tuota tuomareille huutelua. Voi sitä kysyä eikä huudella hävyttömyyksiä. Mutta tuskinpa tuomareilla meni yöunet. 😀
On se toki hyvää että tunnetta pelissä.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.