Minä taasen uskon, että ottelusarja saattaa hyvinkin mennä viidenteen peliin.
Sanoisin, että huolimatta fanien uskosta 5.pelin toteutumiseen tässä ottelusarjassa, tämä sarja alkaa olla omissa papereissani taputeltu. Todennäköisyydet eivät ole SaiPan puolella, kuten eivät ole olleet tähänkään saakka.Huolimatta asiantuntijoiden 3-0 ennustuksia, Veikkauksen kertoimia ja Pääkallon merkittävä tasoero-kirjoitusten, niin eilenkin SaiPa osoitti olevansa tasokas joukkue, kun päästi vain yhden maalin 5v5 pelissä. Merkittävä ero löytyy sitten penkkien takaa sillä on käsittämätöntä millä tavoin SaiPa valmennus sallii käsittämättömän kurittomuuden joka näkyi tulostaulussa. Ensimmäinen jäähy oli pelinomainen rike, mutta toinen oli täysin kurittomuutta ja on pieni ihme ettei tuon kaltaisia jäähyjä vihelletty enemmän. Ja tosiaan syy tähän ei ole pelaajissa vaan valmennuksessa joka ei saa karsittua noita pois, sillä tuota pelaamista on jatkunut jo muutaman kauden ajan - joskus valmennuksen pitää vaan laittaa tähdet istumaan penkille oppiakseen. Playoff-maailmassa / yhden maalin peleissä noilla on iso merkitys.
En tunne riittävän hyvin kummankaan päävalmentajan pelikirjaa tai persoonaa, joten en näin ollen osaa arvioida voimasuhdetta näiden kahden herran välillä. Näen kuitenkin asian itse niin, että se merkittävin ero näiden joukkueiden välillä löytyy edelleen kentältä. Jotta SaiPa pystyisi voittamaan Classicin, tulisi sen itse kyetä pelaamaan potentiaalinsa yli, ja samaan aikaan Classicin oman potentiaaliansa alle, kuten tapahtui ottelusarjan 1.ottelussa, jossa SaiPa pääsi "yllättämään" niin Classicin kuin "asiantuntijatkin". Todennäköisyyksien kautta peilattuna, en itse usko toiseen sattumaan, vaan odotan Classicin hankaavan tarvittavan kolmannen voiton lauantaina selvin lukemin.
Sen verran itsessäni on kuitenkin urheiluromantikkoa, että tällaisissa David vs. Goljat -taisteluissa sympatiani asettuvat yleensä altavastaajan puolelle. Olisihan se upeaa, ja kieltämättä myös hieman ironista, jos SaiPa kykenisi kukistamaan Classicin toistamiseen. Rahojani en kuitenkaan sen puolesta likoon laittaisi.