joelsiltanen
Ylläpidon jäsen
Keskustelua kisoista.
Kyllä minä osoitan syyttävän sormeni kohti kansainvälistä lajiliittoa.Hienoa, että siellä on saatu salibandyn pariin 200 nais- ja tyttöpelaajaa, mutta ehkäpä voisivat massaa ja laatua vielä hetken kasvatella ennen kuin laitetaan MM-karsintoihin ainakaan kärkimaiden kanssa.
Tämä on kyllä juuri näin, ns. pieniä maita ei pidä syyttää vaan aivan älyvapaata karsintajärjestelmää. Suorastaan vahingollista lajin uskottavuudelle, tokihan tuolla osa pelaajista jopa hymyilee kun maalin tekevät, mutta eihän nuo pelit käy edes harjoituksista.Kyllä minä osoitan syyttävän sormeni kohti kansainvälistä lajiliittoa.
Tämä on kyllä juuri näin, ns. pieniä maita ei pidä syyttää vaan aivan älyvapaata karsintajärjestelmää. Suorastaan vahingollista lajin uskottavuudelle, tokihan tuolla osa pelaajista jopa hymyilee kun maalin tekevät, mutta eihän nuo pelit käy edes harjoituksista.
Toki lajiväki täällä on tyrmännyt sen IFF:n järkeistyksen asiaan eli maanosakilpailut, meillä em-kisat, jotka toimisivat myös karsintoina mm-kisoihin.Tämä on kyllä juuri näin, ns. pieniä maita ei pidä syyttää vaan aivan älyvapaata karsintajärjestelmää. Suorastaan vahingollista lajin uskottavuudelle, tokihan tuolla osa pelaajista jopa hymyilee kun maalin tekevät, mutta eihän nuo pelit käy edes harjoituksista.
Eli vaihtoehtoina olisi mielestäsi vain huono vaihtoehto ja huonompi vaihtoehto? Voisiko vaihtoehtona olla paluu aikaan ilman karsintoja tai EM-kisoja?Toki lajiväki täällä on tyrmännyt sen IFF:n järkeistyksen asiaan eli maanosakilpailut, meillä em-kisat, jotka toimisivat myös karsintoina mm-kisoihin.
No ei olisi. Se olisi todella ylimielistä mahtimailta ja pyllistys koko muulle euroopalle ja maailmalle. Ja kasvulle.Eli vaihtoehtoina olisi mielestäsi vain huono vaihtoehto ja huonompi vaihtoehto? Voisiko vaihtoehtona olla paluu aikaan ilman karsintoja tai EM-kisoja?
Toki lajiväki täällä on tyrmännyt sen IFF:n järkeistyksen asiaan eli maanosakilpailut, meillä em-kisat, jotka toimisivat myös karsintoina mm-kisoihin.
Se on realiteetti. 10 joukkueen A-sarjan MM-kisat on riittävät. Sielläkin on jo joukkueita, jotka eivät pelaa maailmanmestaruudesta. Tämän lisäksi B-sarja, josta parhaat nousevat seuraaviin kisoihin A-sarjan huonoimpien tilalle. Eivät nämä pienet maat sillä kehity, että käyvät kerran kahdessa vuodessa ottamassa turpaan isoilta mailta 20-30 maalilla. Se kehitys lähtee paljon alempaa. Eikä EM-kisat ole tähän sen isompi ratkaisu, jos siellä oli tarkoitus olla mukana vain Euroopan parhaat. Miten tämä olisi mikään parannus pienille maille?No ei olisi. Se olisi todella ylimielistä mahtimailta ja pyllistys koko muulle euroopalle ja maailmalle. Ja kasvulle.
Vaihtoehto em-kisoille mun mielestä olisi lähinnä kehittää fiksumpi karsintasysteemi. Salibandy on muutakin kuin top 4 tai edes top 6 tai 8.
Toki aikana, jolloin maajoukkueita oli vain se 8-10 ei karsintoja tarvittu. Ne ajat on olleet ja menneet. Ja se on hyvä se.
Mä olen eri mieltä. Jos laji haluaa kasvua, kisojen on oltava isoja, kun ne on ne näyteikkuna. Järjestelmä toki voi olla sellainen, että Top neljätoista paikkeilla oleva ei pelaa Top neljässä olevia vastaan kuin äärimmäisellä epätodennäköisyydellä.Se on realiteetti. 10 joukkueen A-sarjan MM-kisat on riittävät. Sielläkin on jo joukkueita, jotka eivät pelaa maailmanmestaruudesta. Tämän lisäksi B-sarja, josta parhaat nousevat seuraaviin kisoihin A-sarjan huonoimpien tilalle. Eivät nämä pienet maat sillä kehity, että käyvät kerran kahdessa vuodessa ottamassa turpaan isoilta mailta 20-30 maalilla. Se kehitys lähtee paljon alempaa. Eikä EM-kisat ole tähän sen isompi ratkaisu, jos siellä oli tarkoitus olla mukana vain Euroopan parhaat. Miten tämä olisi mikään parannus pienille maille?
Niin, itse tarkoitin tuota aikoinaan IFF:n ilmoittamaa 8 joukkueen EM-kisoja, jotka voisivat laajentua 12 joukkueen kisoiksi. En tiedä mikä suunnitelma on nykyään.Tämä koskee myös em-kisoja. Euroopan parhaat tarkoittaa aivan erilaisia asioita jos Sillä tarkoitetaan parhaat 5,6,8, 10 tai vaikka parhaat 16.
Tämä on ihan reilua, me voimme olla eri mieltä. Aikoinaan tuo mainitsemani A ja B sarjat pelattiin muuten samassa paikassa samaan aikaan, eli pienemmät maat olivat näkyvillä, mutta eivät kohdanneet isompia. Sinällään yllättävää, että aikana kun oli 8-10 maajoukkuetta saatiin samaan paikkaan 26 maajoukkuetta mukaan pelaamaan.Mä olen eri mieltä
A ja b kisat yhtä aikaa on ja oli ylipäätään huono idea, koska silloin b-kisat menettää lähes kaiken huomioarvonsa.Niin, itse tarkoitin tuota aikoinaan IFF:n ilmoittamaa 8 joukkueen EM-kisoja, jotka voisivat laajentua 12 joukkueen kisoiksi. En tiedä mikä suunnitelma on nykyään.
Tämä on ihan reilua, me voimme olla eri mieltä. Aikoinaan tuo mainitsemani A ja B sarjat pelattiin muuten samassa paikassa samaan aikaan, eli pienemmät maat olivat näkyvillä, mutta eivät kohdanneet isompia. Sinällään yllättävää, että aikana kun oli 8-10 maajoukkuetta saatiin samaan paikkaan 26 maajoukkuetta mukaan pelaamaan.
Kyllä näin on aina ollut, some on vain saanut sen kuuluviin. Ihminen vastustaa luonnostaan muutosta.Mutta heitän villin ennustuksen. Mikä tahansa järjestelmä, em-kisat tai joku muu tai vaikka nykyinen, aina somekansa sen täällä lynkkaa. Onneksi me ei siitä päätetä.
Minä voin tulla edustamaan tasoerotkuuluu - lahkoa tänne, koska vahvasti olen kyllä tuota mieltä, mutta tähän kohtaan tulee täältä vaan, että eihän tuossa ole mitään järkeä, että top4 pelaa tuolla. Sijat vaikka 5-20 voi pelata noi karsinnat, ja kärkimaille jotain järkevämpää tekemistä!!Olen pettynyt, että tasoerotkuuluvaturheiluun väki ei ole ilmestynyt kommentoimaan asiaa.
Tuli itselleni mieleen, että jos halutaan viedä huippumaita tuonne karsijien sekaan niin pelaisivat vaikka oman EFT-turnauksen tuolla niin näkisi pikkumaat ja karsinnan järjestävän maan yleisö huippusalibandyakin. Ja tosiaan tulisi huippupelejäkin top-4 maajoukkueille.Minä voin tulla edustamaan tasoerotkuuluu - lahkoa tänne, koska vahvasti olen kyllä tuota mieltä, mutta tähän kohtaan tulee täältä vaan, että eihän tuossa ole mitään järkeä, että top4 pelaa tuolla. Sijat vaikka 5-20 voi pelata noi karsinnat, ja kärkimaille jotain järkevämpää tekemistä!!
Samaan suuntaan osoittelen itsekin, ehkä se ei käynyt ilmi riittävän selvästi omasta viestistäni. Espanjan suuntaan ei siis dissausta vaan isot peukut että ovat saaneet sen 200 naista ja tyttöä lajin pariin !Kyllä minä osoitan syyttävän sormeni kohti kansainvälistä lajiliittoa.