Pääkallo.fi

Pääsarjojen kurinpitopäätökset

Uskoisin, että olisi tullut tai ainakin pitänyt tulla ohjeiden mukaan. Saahan siellä pelata kovempaa, mutta ei yhtä kovaa kuin MM-finaalissa 2022 ja selkeät fyysiset rikkeet ilman mahdollisuuttakaan palloon otetaan pois ja sitähän tuo oli.

joelsiltanen

Ylläpidon jäsen
Viimeksi muokattu:
Eero Jalo säästyi pelikiellolta ulosajonsa jälkeen. Turkulaisleiristä lensi kurinpitopäätöksen yhteydessä syytöksiä oululaisten filmaamisen suuntaan.

Näistä Turun tarinoista tulee ihan mieleen jokusen vuoden takaiset espoolaisvalmentajan satuhetket.

joelsiltanen

Ylläpidon jäsen
Oulussa ei hyväksytty turkulaisten Hollywood-puheita. Jani Lämsä iskee takaisin ja kertoo myös tarkemmin minkälaisia vammoja pelaaja sai.

Oulussakin ollaan kuitenkin sitä mieltä, että filmaaminen on lisääntynyt videotarkistusten myötä.

Oulussa ei hyväksytty turkulaisten Hollywood-puheita. Jani Lämsä iskee takaisin ja kertoo myös tarkemmin minkälaisia vammoja pelaaja sai.

Oulussakin ollaan kuitenkin sitä mieltä, että filmaaminen on lisääntynyt videotarkistusten myötä.

Anssi Yliytalo = Eemil Ylitalo?

FBI

Vähentyneet selkeästi. Yks alkoi valmentaa ja tällä kaudella ovat keskittyneet pelaamisen kehittämiseen. Myös tarve vähentynyt aika paljon.

Jatkoiko OLSin ’lanattu loukkaantunut’ pelaaja pelaamista vielä?
Jos näin on, niin liigan tulisi ottaa käytäntöön menettely jossa pääkontaktin saanut pelaaja ei saa pelata ottelussa enää!
Eikä seuraavassa pelissäkään ennenkuin on lääkärintodistus että pelaaja on pelikunnossa.

Jatkoiko OLSin ’lanattu loukkaantunut’ pelaaja pelaamista vielä?
Jos näin on, niin liigan tulisi ottaa käytäntöön menettely jossa pääkontaktin saanut pelaaja ei saa pelata ottelussa enää!
Eikä seuraavassa pelissäkään ennenkuin on lääkärintodistus että pelaaja on pelikunnossa.
Periaatteessa samaa mieltä. Käytännössä toimii vain lajeissa, joissa paikalla on lääkäri, joka peleissä päätöksen tekee. Siihen ei sählyllä taida olla mahdollisuutta.

Periaatteessa samaa mieltä. Käytännössä toimii vain lajeissa, joissa paikalla on lääkäri, joka peleissä päätöksen tekee. Siihen ei sählyllä taida olla mahdollisuutta.
Ajatukseni oli se, että jos tuomitaan rangaistus pääkontaktista niin se automaattisesti tarkoittaa että osuman saanut on poissa loppupelin ajan. Ja sitten vaan hopihopi lääkäriin. Pääkontakteihin tulisi suhtautua vakavasti ja tämä toimintamalli edesauttaisi sitä.

Ajatukseni oli se, että jos tuomitaan rangaistus pääkontaktista niin se automaattisesti tarkoittaa että osuman saanut on poissa loppupelin ajan. Ja sitten vaan hopihopi lääkäriin. Pääkontakteihin tulisi suhtautua vakavasti ja tämä toimintamalli edesauttaisi sitä.
Mikä tahansa rangaistus? Ts. huitaisee käsivarrella kevyesti kasvoihin (vahingossa, rangaistuksen arvoisesti) -> ei minkäänlaista loukkia tms, tuomitaan 2min -> osuman saanut sivussa koko pelin?

Ehkä kannattaa miettiä sitä, että "kun itse käsitän sanan jollain tavalla, niin kirjoitettaessa se sääntöihin joku toinen voi lukea sen toisella tavalla"... sana "pääkontakti" voi olla aika tulkinnanvarainen ja mä ainakin mietin näitä lukiessa, että aika monta "pääkontaktia" mä näen per peli, mutta käsitän sitten vaan tämän varmaan eri tavalla kuin sinä.

Mikä tahansa rangaistus? Ts. huitaisee käsivarrella kevyesti kasvoihin (vahingossa, rangaistuksen arvoisesti) -> ei minkäänlaista loukkia tms, tuomitaan 2min -> osuman saanut sivussa koko pelin?

Ehkä kannattaa miettiä sitä, että "kun itse käsitän sanan jollain tavalla, niin kirjoitettaessa se sääntöihin joku toinen voi lukea sen toisella tavalla"... sana "pääkontakti" voi olla aika tulkinnanvarainen ja mä ainakin mietin näitä lukiessa, että aika monta "pääkontaktia" mä näen per peli, mutta käsitän sitten vaan tämän varmaan eri tavalla kuin sinä.
Tarkoitin ison rangaistuksen ’arvoista’ pääkontaktia eli PR.

Eli kun rikot PR:n arvoisesti (ja se sisältää minkä tahansa päähän vaikuttavan voiman), saat 100-varmasti myös vastustajan pois pelistä... näen tässä vieläkin arveluttavia piirteitä.
Ehkä… minusta oli erittäin huolestuttavaa se, että
OLSin pelaaja pelasi aivotärähdyksen saaneena niin ettei muistanut loppupeleistä mitään…
Jokin toimintamalli tulisi luoda!

No se olis varmaan se lääkäri pakolliseksi kaikkiin 33 otteluun. Sivumennen sanoen ei se lääkärikään autuaaksi tee, vaan ainakin futiksessa peliä jatketaan aika usein selkeän aivotärähdyksen kanssa.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.