Pääkallo.fi

Puolivälieräsarja TPS-Indians

Viestejä
7,836
Jotkut tykkää ykkösestä ja jotkut kakkosesta
Ihan vastaavasti, jotkut tykkäävät kirjoitella tästä sarjasta, toisten mielestä tähän ketjuun on parempi kirjoitella jostain aivan muusta. En väitä, että tuntisin tätä puolivälieräsarjaa parhaiten. Sen sijaan väitän, että jos vaikkapa tuosta minun edellisestä viestistä eteenpäin lukee kahdeksan viestiä, niin aika tarkkaan saa etsiä edes yksittäisiä lauseenpuolikkaita, joissa olisi käsitelty tätä puolivälieräsarjaa.

Enkä nyt kritisoi ketään yksittäistä kirjoittajaa tai mitään yksittäistä viestiä. Totean tämän vain yleisesti ja tästäkin saa ilman muuta olla eri mieltä.

Mielestäni Indiansin kausi on sinällään lähtökohtiin nähtynä ollut onnistunut. En ole muistaakseni sitä missään vaiheessa kiistänyt, ei ainakaan ole ollut tarkoitus. Sen sijaan, minusta puolivälieräsarjaan lähdetään sinällään puhtaalta pöydältä. On erittäin huolestuttava merkki, jos esimerkiksi Indiansin pelaajat tai valmentajat olisivat sitä mieltä, että nämä pelit on ihan ok hävitä, koska runkosarja meni ihan ok. Täällä sen sijaan osa väestä tuntuu olevan sitä mieltä, ettei tällä sarjalla ole mitään merkitystä ja se on sekä todella epäreilua TPS:aa kohtaan että myöskin omien vähättelyä.

Se, että minä olen ennakoinut sarjasta tulevan otteluiltaan tiukan (sanoin TPS:n menevän jatkoon kuudessa) ja että veikkaan Indiansin häviävän tiukkoja pelejä lopussa puolustuksen pahoihin virheisiin, pitäisi mielestäni Indiansin puolella nähdä ennenkaikkea haasteena, että he ovat parempia kuin mitä minä olen ennustanut. Jos taas sielläkin lähdetään tähän "niimutku runkosarja ja Astala", niin se kertoo minusta varsin surullista kieltä siitä, että kuinka paljon omiin on uskoa.

Nämä molemmat pelit ovat olleet Indiansille voitettavissa, mutta jos minun tässä välissä pitää korjata ennustettani "TPS kuudessa" johonkin suuntaan, niin se korjaus tapahtuu nimenomaan siihen suuntaan, että TPS menee nopeammin jatkoon. Mutta pysytään nyt tuossa "TPS kuudessa"-ennusteessa.

Otetaan nyt vielä ihan suora lainaus jostain positiivisesta, jota olen Indiansista kirjoittanut:
Olipa ovela maali Auraselta!
Ja olen edelleen tuota mieltä. Hienosti luettu tilanne, jossa taikoi maalin ihan tyhjästä. Tuo siis 1. ottelun ajassa 47:36.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1,149
Jos Indians haluaa tästä sarjasta saada jotain muutakin kuin kokemusta, niin tänään on otettava voitto. Tyylipisteitä ei jaella tai ainakaan niitä ei viikon päästä muisteta.
 
Viestejä
7,836
Milloin viimeksi ennen tätä päivää Indians on voittanut PK-seudun ulkopuolella playoff-ottelun?
 
Viestejä
1,149
Ei tullut pelkkää kokemusta😉
Kyllä! Ja erittäin hienoa, että Indians voitti tänään. Oli mielestäni parempi joukkue ja teki TPS:n pelin välillä todella vaikeaksi. TPS onnistui olemaan "köysissä" hyvin ja Fälden oli tänäänkin huippu. Indiansilla pitkiä pallollisia hallintajaksoja. Näytti jo, että niinköhän kääntyy Tepsille siitä huolimatta, mutta hyvä näin. Parempi voitti ja sarjassa eteenpäin.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Viestejä
1,149
Niemelältä henkilökohtaisesti heikko peli ja Tepsin kakkoselta kokonaisuudessaan. Lähdetään parantamaan.
 
Viestejä
75
Turussa kuohuu:


Tää on saanut kyllä ihan tolkuttomat mittasuhteet. ”En käy ikinä Tepsin peleissä” kun joku ostanut otteluisännyyden.

Eiköhän sen isännyyden voi ostaa mikä/kuka tahansa taho kun vaan riittävästi laittaa tahnaa pöytään.

Tällainen ihme nurkkapatriotismi vie ne vähäiset loputkin fyrkat pois lajin parista.
 
Viestejä
1,109
Tää on saanut kyllä ihan tolkuttomat mittasuhteet. ”En käy ikinä Tepsin peleissä” kun joku ostanut otteluisännyyden.

Eiköhän sen isännyyden voi ostaa mikä/kuka tahansa taho kun vaan riittävästi laittaa tahnaa pöytään.

Tällainen ihme nurkkapatriotismi vie ne vähäiset loputkin fyrkat pois lajin parista.
Hyvä kannanotto TPS-kannattajien edustajilta. Nyt mentiin kohdasta jossa aitaa ei edes ollut ja moka tuli.
Vai onko käynnissä olevissa SM-liigan otteluissa vastaava ’kerätään helpot hillot’ joltain puolueelta? Tai Valioliigassa tai NHLssä?
 
Viestejä
7,836
Eli kun voitat vieraissa, niin järkevin tapa aloittaa seuraava kotiottelu on ottaa avauserä 0 - 5 pataan? En oikein taas pysy perässä tässä Indiansin strategiassa.
 
Viestejä
28
Ampparit laitto viis tänään ekaan erään Otahallissa, onneks ei sentään jaella hunajaa kovaäänisistä. Heti alusta päätylevystä kiinni ja kun Indians ei omia mestoja käyttänyt niin Tepsi rokotti armotta.

En tiedä onko valmennuksen typeryyttä vai pelaajien jääräpäisyyttä, mutta jos kaveri karvaa isolla riskillä kolmella neljällä ukolla, niin en pakkina välttämättä lähtisi montaa kertaa nostamaan jalalla.

Tokassa erässä taas ihan asiallista pelaamista Heimolta, mutta paikoissa vastuuta siirrellään ei kellekkään tai testataan päätylautoja. Surkeeta viimeistelyä. Tepsiltä taitaa riittää se, että pitää ton neljä jätkää askissa niin sarja katkee seuraavassa Kupittaalla.
 
Viestejä
7,836
Siinä oli taas Huppuselta 6 - 1 maaliin tämmöinen hyvin tyypillinen Indians-pelaaminen. Minä en vieläkään ymmärrä miksi tuollaisia kannattaa tehdä, mutta kyllä Huppunen nämä minua paremmin osaa, niin en lähde kritisoimaan.
 
Viestejä
7,836
Eli Indians toistaiseksi reagoinut siihen 2 - 1 kavennusvoittoonsa päästämällä 18 omiin. No, he nyt vain ovat valinneet tämmöisen tavan, on se ainakin omalaatuinen.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös