Pääkallo.fi

Siirtohuhut 2024-25

Viestejä
758
Ottamatta kantaa millaisia nimiä ja mihin tarvitaan on liigassa tietenkin aina enemmän mitalisuosikkeja kuin on mitaleita.
 
Viestejä
1,000
Ottamatta kantaa millaisia nimiä ja mihin tarvitaan on liigassa tietenkin aina enemmän mitalisuosikkeja kuin on mitaleita.
Onko näin? Voiko mestarisuosikkejakin olla enemmän kuin yksi? Itse olen jotenkin aina ymmärtänyt että sana suosikki tarkoittaa että joku tai jotkut nousevat muiden yläpuolelle.

Mestari- tai mitalikandidaatteja voi toki olla vaikka viisi.

No joo, menee viisastelun puolelle tämä. Hienoa jos Indians vahvistuu ja sarjan kärki laajenee.
 
Viestejä
1,017
Onko näin? Voiko mestarisuosikkejakin olla enemmän kuin yksi? Itse olen jotenkin aina ymmärtänyt että sana suosikki tarkoittaa että joku tai jotkut nousevat muiden yläpuolelle.

Toki voi olla, "mestarisuosikit" on terminä erittäin yleinen tapa tehdä kausi- ja turnausennakoita sekä nostattaa tunnelmaa esim. kärkiotteluiden osalta. Termin kun laittaa Googleen, niin löytyy aiheesta kirjoitettuja juttuja lajista kuin lajista.
 
Viestejä
8,058
Onko näin? Voiko mestarisuosikkejakin olla enemmän kuin yksi? Itse olen jotenkin aina ymmärtänyt että sana suosikki tarkoittaa että joku tai jotkut nousevat muiden yläpuolelle.

Mestari- tai mitalikandidaatteja voi toki olla vaikka viisi.

No joo, menee viisastelun puolelle tämä. Hienoa jos Indians vahvistuu ja sarjan kärki laajenee.
Mielestäni "kandidaatteja" on mahdollisesti monta, joista "suosikki" on tasan yksi ts. listaajan näkökulmasta se kaikkein todennäköisin.
 
Viestejä
1,000
Mielestäni "kandidaatteja" on mahdollisesti monta, joista "suosikki" on tasan yksi ts. listaajan näkökulmasta se kaikkein todennäköisin.
Näin itsekin sen tulkitsen, etenkin jos puhutaan "ehdottomasta mitalisuosikista", mutta voi kai tuon mieltää monelta tapaa.

Joka tapauksessa, odotan mielenkiinnolla mitä nimiä sieltä alkaa putkahdella, koska omissa papereissa vaatii kyllä vielä tosi isoja vahvistuksia, sekä että mv- että hyökkäysosastolle. Puolustus on Indiansilla Niemelän ja Lehkosuon jälkeen ihan TOP 3 luokkaa.
 
Viestejä
8,058
Näin itsekin sen tulkitsen, etenkin jos puhutaan "ehdottomasta mitalisuosikista", mutta voi kai tuon mieltää monelta tapaa.

Joka tapauksessa, odotan mielenkiinnolla mitä nimiä sieltä alkaa putkahdella, koska omissa papereissa vaatii kyllä vielä tosi isoja vahvistuksia, sekä että mv- että hyökkäysosastolle.
Minusta ehdoton mitalisuosikki tarkoittaa, että saa tapahtua ihan järisyttäviä asioita, jos minkäänväristä ei tule. Sellainen "on siinä ihan kohtuullinen mahdollisuus onnistua" ei ole lähelläkään "ehdoton suosikki"-tasoa.

Esimerkiksi tällä hetkellä kärkikolmikko on "ehdoton mitalisuosikki" ja mille tahansa näistä jääminen mitalien ulkopuolelle olisi totaalinen pupellus. Mutta ei se sitä tarkoita, etteikö se mahdollista ole. Varsinkin pronssiottelun joku saattaa vetää ihan huumorimielessä aivan vituiksi, kuten mm. Oilers on taannoin tehnyt.
 

CWE

Viestejä
83
Jani Rauhalaa mahtaa ottaa päähän kun siirtyi Westendiin nimenomaan isomman vastuun perässä. Juuri kun on noussut kohti eturiviä, niin sitten eteen tuodaan pari kappaletta maajoukkuetason puolustajia ja rooli varmasti pienenee nykyisestä.
 
Viestejä
8,058
Jani Rauhalaa mahtaa ottaa päähän kun siirtyi Westendiin nimenomaan isomman vastuun perässä. Juuri kun on noussut kohti eturiviä, niin sitten eteen tuodaan pari kappaletta maajoukkuetason puolustajia ja rooli varmasti pienenee nykyisestä.
Minusta tässä mennään melkoisesti asioiden edelle.
 
Viestejä
758
Aikamoista hiustenhalkomista ja odotinkin sanaan ehdoton tarttumista. Monikkoa käytettäessä on kyse useista. Toki voi olla vain kolme (ilman suurinta määritettä) mitalisuosikkia/ehdokasta jos joku niin päättää, mutta saa olla hyvät perusteet silloin.

Yksi voi tietenkin olla suurin mestarisuosikki. Ehdoton sana ja sen käytön arviointi tässä yhteydessä vailla varmoja tietoja oletetusta ensi kauden joukkueesta menee jo huumorin puolelle.
 
Viestejä
280
Rauhala lähti hakemaan Indiansista varmaa Top 4 pakin paikkaa ja tämän myös sai. Uskon pitävän sen myös ensi kaudella tuolla kehityskäyrällä.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Classic
18.00
3.004.751.84
Näytä kaikki
>
Viestejä
68
Puolustus on Indiansilla Niemelän ja Lehkosuon jälkeen ihan TOP 3 luokkaa.

Ei ole pelkästään top3 luokkaa, vaan kyseessä olisi selkeästi liigan paras puolustus, mikäli huhut pitävät paikkaansa!

Niemelä - Lehkosuo
Rauhala - Huppunen
Lindholm - Harjula
 
Viestejä
426
Ei ole pelkästään top3 luokkaa, vaan kyseessä olisi selkeästi liigan paras puolustus, mikäli huhut pitävät paikkaansa!

Niemelä - Lehkosuo
Rauhala - Huppunen
Lindholm - Harjula
Jos näillä Inkkareiden pakisto ensikaudella niin kyllä tuo top3 puolustus on. Parhaasta en lähde ottamaan kantaa vielä tässä vaiheessa ainakaan, mutta top3 ja parhaasta voidaan puhua vuoden päästä keväällä kun nähdään että millä nipulla se paras sitten on.

Mielenkiinnolla seuraan itse että miten pelaajaliikenne Classic, Oilers, Indians akselilla ensikaudelle (Näädistä kun aika kartalla olen, ja se valottuu tässä toki kevään mittaan muillekin). Toki sitten myös Happee & SPV, raapivatko vahvistuksia jostain, ja jos raapivat niin ketä ne olisivat? Näiden joukkueiden alapuolella lienee paperilla miinusmerkkinen liikenne, ja kysymys kuuluukin että ketä saavat pidettyä, ja kuinka nuorille annetaan vastuuta ja kuinka sen lunastavat.
 
Viestejä
426
Ja jos jollain teistä, joita ei nimimerkkinsä takaa voida yhdistää suoraan mihinkään seuraan, on jotain kutinaa siirroista niin mielellään niitä lisää! Siirroilla spekulointi kun on niin mukavaa 😎
 
Viestejä
515
Aina yhtä mielenkiintoista on tietysti pohtia, mitä tapahtuu Sveitsissä pelaaville pelaajille. Kailiala ja Johansson tuskin ovat palaamassa Suomeen, mutta esim. kolmikko Kotilainen, Haveri, Karvonen. Jatkavatko alppimaassa vai palaavatko Suomeen? Ja jos palaavat, mihin seuroihin? Ollenkaan päivänselvää, että palaavat ns. kotiin...
 
Viestejä
421
Ei enää huhu vaan soppari jatkuu 👍
 
Viestejä
515
En ainakaan minä löydä mitään huhuja SPV:n pelaajaliikenteen osalta. Itse arvioisin, että ne joukkueet, joissa ovi käy muita vähemmän mihinkään suuntaan saattavat vahvistua suhteessa muihin. Epäilen, että SPV on juuri yksi tällainen joukkue.
 
Viestejä
1,177
Jos näillä Inkkareiden pakisto ensikaudella niin kyllä tuo top3 puolustus on. Parhaasta en lähde ottamaan kantaa vielä tässä vaiheessa ainakaan, mutta top3 ja parhaasta voidaan puhua vuoden päästä keväällä kun nähdään että millä nipulla se paras sitten on.

Mielenkiinnolla seuraan itse että miten pelaajaliikenne Classic, Oilers, Indians akselilla ensikaudelle (Näädistä kun aika kartalla olen, ja se valottuu tässä toki kevään mittaan muillekin). Toki sitten myös Happee & SPV, raapivatko vahvistuksia jostain, ja jos raapivat niin ketä ne olisivat? Näiden joukkueiden alapuolella lienee paperilla miinusmerkkinen liikenne, ja kysymys kuuluukin että ketä saavat pidettyä, ja kuinka nuorille annetaan vastuuta ja kuinka sen lunastavat.
Kyllä toi inkkareiden kuusikko ois helposti liigan paras paperilla, kentällä en tiedä
 
Viestejä
515
Ketkäs mahdollisesti ovat lopettamassa, siis sellaiset pelaajat, joiden lopettamista ei ole vielä uutisoitu?

Stenfors?
Lamminen?
Salin?
Toriseva?
Junkkarinen?
J. Manninen?

Nämä nimet nyt ensimmäisenä tulee mieleen....Onko jollain tarkempaa tietoa? Tai muita pelaajia, joiden tiedetään laittavan mailan naulaan?
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Classic
18.00
3.004.751.84
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös