Vaikka jo Facen puolella sanoin että uskon, ni pakko vielä ihan uteliaisuudesta ja mielenkiinnosta kysyä että olisko sulla heittää jotain linkkiä mistä löytää kielelliset säännöt näiden tulosten oikeaoppiseen kirjoittamiseen? Meinaan vaan että jos säbän säännöissä on rukkaamista ni onhan noissaki säännöissä aika paljon parannettavaa jos/kun kerran tämä on oikea kirjoitusasu:
Aggressiivisen kirivaihteen keskeytti kuitenkin Miska Mäkinen ajassa 51:11 yksilösuorituksella, jossa hän purjehti hyökkäyspäässä maalin takaa maalin eteen siirtämään johtolukemiksi 6-2.
Joonas Kaltiainen juoksi ensimmäisen kerran ulos maaliltaan 55 minuutin kohdilla. Ottelu oli virtaamassa selkeähköön KrP:n vierasvoittoon, kunnes Heikki Iiskola laukoi kaukolaukauksella 3-6-kavennuksen. 15 sekuntia myöhemmin Aaro Astala kavensi suoraan syötöstä Tuomas Iiskolan tiputuksesta 4-6, ja Markus Markkola toi poikkisyötön perään lyöntilaukauksella Oilersin maalin päähän vielä ajassa 59:26. Loppuhässäkän aikana Miro Tuomala piti vierailijoiden maalin puhtaana ja Joona Rantala varmisti Nokian KrP:n voiton loppulukemiksi 7-5.
Tai ehkä se on sitten vaan minä jonka mielestä toi on sekavaa? En esim. tajua miten loppulukemat voi olla 7-5 jos vierasjoukkue voittaa. Oon aina ollu siinä uskossa että kotijoukkueen maalit on ekana. Eli päivän ottelun loppulukemat oli mun mielestä 5-7. Paljon loogisempaa ellei muuta. 😀
ps. Tämä ei siis ole mitään vittuilua tms. vaan haluan aidosti tietää/oppia. Pakko laittaa tollanen disclaimer vielä ettei kenenkään tarvi vetää hernettä nenään. 😂
Ihan simppeli esimerkki. Joukkue on 5-3-johdossa tai 3-5-tappiolla. Voittaa 5-3 tai häviää 3-5.
Loppulukemat voi siis olla 3-5, mutta jos mainitaan, että joukkue x voittaa lukemin x, niin se voittaa ottelun lukemin 5-3.
Tuossa siis mainitaan KrP:n voiton loppulukemiksi...
En osaa tätä paremmin avata. Henkilökohtaisesti kallistuin joskus sille kannalle, miten itse tulkitset, mutta itseäni on aikoinaan ohjeistettu näin viisaampien taholta. Näitä on varmasti molemmin päin meillä välillä.
Omasta mielestä olennaisinta, että lopputulos ja voittaja on jutussa selvillä. Ja toki, että jutusta saa muutoinkin selvää.