Pääkallo.fi

Välieräsarja KrP-Oilers

Viestejä
8,081
Vaikka jo Facen puolella sanoin että uskon, ni pakko vielä ihan uteliaisuudesta ja mielenkiinnosta kysyä että olisko sulla heittää jotain linkkiä mistä löytää kielelliset säännöt näiden tulosten oikeaoppiseen kirjoittamiseen? Meinaan vaan että jos säbän säännöissä on rukkaamista ni onhan noissaki säännöissä aika paljon parannettavaa jos/kun kerran tämä on oikea kirjoitusasu:

Aggressiivisen kirivaihteen keskeytti kuitenkin Miska Mäkinen ajassa 51:11 yksilösuorituksella, jossa hän purjehti hyökkäyspäässä maalin takaa maalin eteen siirtämään johtolukemiksi 6-2.

Joonas Kaltiainen juoksi ensimmäisen kerran ulos maaliltaan 55 minuutin kohdilla. Ottelu oli virtaamassa selkeähköön KrP:n vierasvoittoon, kunnes Heikki Iiskola laukoi kaukolaukauksella 3-6-kavennuksen. 15 sekuntia myöhemmin Aaro Astala kavensi suoraan syötöstä Tuomas Iiskolan tiputuksesta 4-6, ja Markus Markkola toi poikkisyötön perään lyöntilaukauksella Oilersin maalin päähän vielä ajassa 59:26. Loppuhässäkän aikana Miro Tuomala piti vierailijoiden maalin puhtaana ja Joona Rantala varmisti Nokian KrP:n voiton loppulukemiksi 7-5.


Tai ehkä se on sitten vaan minä jonka mielestä toi on sekavaa? En esim. tajua miten loppulukemat voi olla 7-5 jos vierasjoukkue voittaa. Oon aina ollu siinä uskossa että kotijoukkueen maalit on ekana. Eli päivän ottelun loppulukemat oli mun mielestä 5-7. Paljon loogisempaa ellei muuta. 😀

ps. Tämä ei siis ole mitään vittuilua tms. vaan haluan aidosti tietää/oppia. Pakko laittaa tollanen disclaimer vielä ettei kenenkään tarvi vetää hernettä nenään. 😂
Olin aiemmin tätä mieltä myös, mutta nähtyäni SBS Kingsin kotipelejä tällä kaudella, en ole enää yhtään samaa mieltä. Siellä nimittäin arvotaan joka pelissä erikseen, että merkitäänkö kotijoukkueen vai vierasjoukkueen maalit ensin. Eli jos tulet myöhässä paikalle ja taululla lukee 2 - 0, niin joudut ihan erikseen kysymään, että kumpi johtaa.
 
Viestejä
288
Olin aiemmin tätä mieltä myös, mutta nähtyäni SBS Kingsin kotipelejä tällä kaudella, en ole enää yhtään samaa mieltä. Siellä nimittäin arvotaan joka pelissä erikseen, että merkitäänkö kotijoukkueen vai vierasjoukkueen maalit ensin. Eli jos tulet myöhässä paikalle ja taululla lukee 2 - 0, niin joudut ihan erikseen kysymään, että kumpi johtaa.
Onneks on muitaki pelejä mitä katsoa ettei tarvi Kingsin peleihin mennä… 😆
 
Viestejä
8,081
Onneks on muitaki pelejä mitä katsoa ettei tarvi Kingsin peleihin mennä… 😆
Itse kävin katsomassa kaikki heidän vieraspelinsä tällä kaudella. Ennemmin minä niitä seuraan kuin liigapelejä.
 

joelsiltanen

Ylläpidon jäsen
Viestejä
5,740
Vaikka jo Facen puolella sanoin että uskon, ni pakko vielä ihan uteliaisuudesta ja mielenkiinnosta kysyä että olisko sulla heittää jotain linkkiä mistä löytää kielelliset säännöt näiden tulosten oikeaoppiseen kirjoittamiseen? Meinaan vaan että jos säbän säännöissä on rukkaamista ni onhan noissaki säännöissä aika paljon parannettavaa jos/kun kerran tämä on oikea kirjoitusasu:

Aggressiivisen kirivaihteen keskeytti kuitenkin Miska Mäkinen ajassa 51:11 yksilösuorituksella, jossa hän purjehti hyökkäyspäässä maalin takaa maalin eteen siirtämään johtolukemiksi 6-2.

Joonas Kaltiainen juoksi ensimmäisen kerran ulos maaliltaan 55 minuutin kohdilla. Ottelu oli virtaamassa selkeähköön KrP:n vierasvoittoon, kunnes Heikki Iiskola laukoi kaukolaukauksella 3-6-kavennuksen. 15 sekuntia myöhemmin Aaro Astala kavensi suoraan syötöstä Tuomas Iiskolan tiputuksesta 4-6, ja Markus Markkola toi poikkisyötön perään lyöntilaukauksella Oilersin maalin päähän vielä ajassa 59:26. Loppuhässäkän aikana Miro Tuomala piti vierailijoiden maalin puhtaana ja Joona Rantala varmisti Nokian KrP:n voiton loppulukemiksi 7-5.


Tai ehkä se on sitten vaan minä jonka mielestä toi on sekavaa? En esim. tajua miten loppulukemat voi olla 7-5 jos vierasjoukkue voittaa. Oon aina ollu siinä uskossa että kotijoukkueen maalit on ekana. Eli päivän ottelun loppulukemat oli mun mielestä 5-7. Paljon loogisempaa ellei muuta. 😀

ps. Tämä ei siis ole mitään vittuilua tms. vaan haluan aidosti tietää/oppia. Pakko laittaa tollanen disclaimer vielä ettei kenenkään tarvi vetää hernettä nenään. 😂
Ihan simppeli esimerkki. Joukkue on 5-3-johdossa tai 3-5-tappiolla. Voittaa 5-3 tai häviää 3-5.

Loppulukemat voi siis olla 3-5, mutta jos mainitaan, että joukkue x voittaa lukemin x, niin se voittaa ottelun lukemin 5-3.

Tuossa siis mainitaan KrP:n voiton loppulukemiksi...

En osaa tätä paremmin avata. Henkilökohtaisesti kallistuin joskus sille kannalle, miten itse tulkitset, mutta itseäni on aikoinaan ohjeistettu näin viisaampien taholta. Näitä on varmasti molemmin päin meillä välillä.

Omasta mielestä olennaisinta, että lopputulos ja voittaja on jutussa selvillä. Ja toki, että jutusta saa muutoinkin selvää.
 
Viestejä
288
Ihan simppeli esimerkki. Joukkue on 5-3-johdossa tai 3-5-tappiolla. Voittaa 5-3 tai häviää 3-5.

Loppulukemat voi siis olla 3-5, mutta jos mainitaan, että joukkue x voittaa lukemin x, niin se voittaa ottelun lukemin 5-3.

Tuossa siis mainitaan KrP:n voiton loppulukemiksi...

En osaa tätä paremmin avata. Henkilökohtaisesti kallistuin joskus sille kannalle, miten itse tulkitset, mutta itseäni on aikoinaan ohjeistettu näin viisaampien taholta. Näitä on varmasti molemmin päin meillä välillä.

Omasta mielestä olennaisinta, että lopputulos ja voittaja on jutussa selvillä. Ja toki, että jutusta saa muutoinkin selvää.
Sehän tuossa on että se on sekava tapa kirjoittaa, tai ainakin sitä on sekava lukea. En pidä epäloogisuudesta. 😂
 
Viestejä
8,081
Miks näin? Etkö sä oo ollu Oilersin mies henkeen ja vereen? 🤔
Siis Oilersin pelaajiahan hekin käytännössä ovat. Tykkään ottelutapahtumista enemmän, kun ne ovat huomattavasti sosiaalisempia tapahtumia kuin Oilersin pelit. Esimerkiksi tänään olin noin tuntia ennen hallilla, mutta yhtään yli viiden sanan keskustelua en hallissa käynyt koko aikana kenenkään kanssa. En myöskään ennen peliä enkä myöskään ottelutapahtuman jälkeen. Kingsin peleissä näitä keskusteluja käydään koko ajan, joka pelissä. Lisäksi sarjat ovat jännempiä ja kokoonpanot yllätyksellisempiä, jolloin uusia pelaajia näkee huomattavasti enemmän ja niihin kokoonpanoihin pääsee myös yrittämään muissa joukkueissa (siis ei seuroissa vaan joukkueissa) menestyneitä pelaajia lähes viikoittain.

En muista montako kertaa tällä kaudella piti valita Oilersin liigapelin ja Kingsin suomisarjapelin väliltä, mutta joka kerta valitsin sen Suomisarjapelin. Ja jos mitään ihan järisyttävää ei tapahdu, niin ensi kaudella vielä suuremmalla todennäköisyydellä panostan nimenomaan Suomisarjapeleissä käymiseen.
 
Viestejä
507
Samaa meinasin kirjoittaa. Classic pelasi täysin alle tasonsa ja Oilersin ykkönen toki hyvin, maalin pelejä. Ei ole tässä sarjassa.
Korjasin vähän. Ilman ykkösen älytöntä flowta, olisi Classicin mennyt tuollakin pelillä jatkoon. Mutta näin tällä kertaa. Toivottavasti nyt ja tulevaisuudessa pelit voittaa leveämmät joukkueet, keskimäärin varmaan voittavatkin.
 
Viestejä
1,271
Korjasin vähän. Ilman ykkösen älytöntä flowta, olisi Classicin mennyt tuollakin pelillä jatkoon. Mutta näin tällä kertaa. Toivottavasti nyt ja tulevaisuudessa pelit voittaa leveämmät joukkueet, keskimäärin varmaan voittavatkin.
Ihan niin kuin haluaisit ennalta-arvattavaa ja isoimman budjetin joukkueiden voittavan…
Urheilun suola on yllätyksellisyys ja mm. ’tarinoiden’ synty - esim. jalkapallon puolelta voi mainita Leicesterin Valioliiga-mestaruuden kaudella 2015-2016.
 
Viestejä
507
Ihan niin kuin haluaisit ennalta-arvattavaa ja isoimman budjetin joukkueiden voittavan…
Urheilun suola on yllätyksellisyys ja mm. ’tarinoiden’ synty - esim. jalkapallon puolelta voi mainita Leicesterin Valioliiga-mestaruuden kaudella 2015-2016.
En nyt niinkään sano, mutta ei yhden ketjun dominanssi mitään tavoiteltavaa joukkuepeliä ole. Ykönen lentää ja loput kentät -10. Ehkä ei ole omalle joukkueelekaan kivaa nostaa pyttyä tollasessa tilanteessa.
 
Viestejä
1,271
En nyt niinkään sano, mutta ei yhden ketjun dominanssi mitään tavoiteltavaa joukkuepeliä ole. Ykönen lentää ja loput kentät -10. Ehkä ei ole omalle joukkueelekaan kivaa nostaa pyttyä tollasessa tilanteessa.
On monia tapoja voittaa. Classicin valtakauden kaltaista dominoivaa ja ennalta-arvattavaa aikakautta itse en ainakaan kaipaa yhtään. Iso kiitos Oilersille että päättivät puuduttavan ajanjakson - se teki terää liigalle!
 
  • Tykkää
Reaktiot: FBI
Viestejä
8,081
En nyt niinkään sano, mutta ei yhden ketjun dominanssi mitään tavoiteltavaa joukkuepeliä ole. Ykönen lentää ja loput kentät -10. Ehkä ei ole omalle joukkueelekaan kivaa nostaa pyttyä tollasessa tilanteessa.
Piti oikein tarkistaa tuo Oilersin kolmoskentän +/-. Ei se ole lähellekään -10. Juuranto on -5, muut pahimmillaankin -2.
 
Viestejä
288
No ei se sen epäloogisempaa ole lopulta, ja ihan yleinen käytäntö.

Esim. F-liiga tänään: Happee jäi kotonaan jyrän alle – Nokian KrP ja TPS toisiin välierävoittoihin - F-liiga

Kyllä se mun silmissä tekee jutun epäloogiseksi ja sekavaksi, varsinkin jos olisi pidempi juttu ja paljon maaleja ja maalintekijöitä joista sitten kirjoitetaan.

No, kato F-liiga tekee mitä tekee. Nehän on NHL-tuote joten sieltä jenkkilästä lainattu tuo "vierasjoukkue ensin"- tapa. 😆

Mutta nyt tehdään Jutit ja mennään eteepäin.
 
Viestejä
321
Mitä tämän sarjan tilanne kertoo Classicin tasosta? Hävisivät tälle Oilersille 0 - 4.
Tasoerokeskustelu kaipaisi vähän säätöä. Skaalaa ei voi olla niin paljon, että Krp on paljon parempi kuin Oilers, joka on paljon parempi kuin Classic, joka on tosi paljon parempi kuin vaikka OLS, joka on paljon parempi Ervi ja niin edelleen. Sähly on vaan sellainen laji, että vähänkin parempi joukkue voi näyttää todella paljon paremmalta. Oikeasti ne erot ei ole niin suuria.
 
Viestejä
299
Oilersin pelaajat näyttävät väsyneiltä. Mäkinen tai Jonaeson lähtevät jalalla nostamaan niin poikkeuksetta jää Oilersin mies kuin telineisiin. Omassa päässä myös mitään intensiteettiä ei ole ja KrP pyörittää rennosti.

Tämä menee 4-0 tai 4-1
 
Viestejä
193
Ei sillä ole merkitystä oletko vieras- vai kotijoukkue. Ei peliä voi voittaa 1-4. Ihan perussääntöjä jotka ainakin urheilutoimittajille opetetaan jo alkeiskurssilla. Myös mm. Anssi Kukkonen tästä jo aikanaan puhunut.
 
Viestejä
8,081
Ei sillä ole merkitystä oletko vieras- vai kotijoukkue. Ei peliä voi voittaa 1-4. Ihan perussääntöjä jotka ainakin urheilutoimittajille opetetaan jo alkeiskurssilla. Myös mm. Anssi Kukkonen tästä jo aikanaan puhunut.
Voiko ottelun hävitä 4 - 1?
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös