Pääkallo.fi

Vuoden 2024 MM-kisat, Malmö, Ruotsi

Onkohan mennyt pahemminkin sukset ristiin, kun ei Stenfors ole edes varalla.

Champions Cupin välierän maalikoosteessa Hyvärinen oli kyllä pujottelukeppinä, mutta annetaan mahdollisuus ja hyvä, että penkilläkin on erilaisia vaihtoehtoja.

joelsiltanen

Ylläpidon jäsen
Sanotaan välihuomiona tänne vielä: Nico Salon, Justus Kainulaisen ja Lauri Stenforsin mietteitä tulossa julki lähipäivinä.

Sen lisäksi Esa Jussila oli KalloCastin pitkässä grillissä juuri äsken, ja se julkaistaan myös lähipäivinä.

joelsiltanen

Ylläpidon jäsen
Kokenut ammattimies Lauri Stenfors pettyi, kun jäi pois kisajoukkueesta. Stenforsin arvot ja asenne ovat silti paikallaan, kun lukee miten mies suhtautui asiaan.

Heiveröinen puolustus huolestuttaa. Noissa peleissä kun menee pilli taskuun niin käsien levittely ei auta.

Toivotaan menestystä, vaikka siihen on tällä hetkellä vaikea uskoa.

No joo. Kyllä heiveröisempikin voi riittävän kovaa pelata kovaa, eikä Stenfors mikään iso lihaskimppu ole vaikka taitaakin kovan pelin Ketä isoja mörköjä olisi pitänyt valita? Enemmän voi olla kyse uusilla ja miksei vanhoillakin tottumisesta linjaan (jopa Ruotsilla). Mutta eiköhän siihen alkusarjassa ehdi sopeutua.

Muissa uutisissa: muun muassa Trekse ehdolla maailman parhaaksi..

De 20 nominerade spelarna till världens bästa innebandyspelare 2024

Viimeksi muokattu:
Millaisia pakkipareja näiden ilmeisen kolmen hyökkäysketjun taakse: Salin-Salo-Johansson , Astala-Kainulainen-H.iiskola , Hyvärinen-Rantala-Ahola, Jussila & Co. on kaavaillut?

Itse arvailen Classicin ketjun taakse tuttua paria Tykkyläinen - Akola ,
Oilersin kentän taakse Niemelä - Lehkosuo ja
Krp:n kentän taakse myös tuttua Mäkinen - Jonaesson (tai Laitila).

Heikkilä & Lastikka jäänee nokkimisjärjestyksessä ns. 4 ketjun hyökkääjiksi Jonaessonin tai Laitilan kanssa.

Paras jengi vuosiin. Eikä välttämättä voita yhtään mitään, eikä se edes minua kiinnosta. Katsoja tässä voittaa, kun saa katsoa viihdyttävää maajoukkuesählyä eikä samanlaista lyijyttämistä mitä majupelit on Suomen osalta ollut vuosikymmenen ajan. Tämä siis minun mielipiteeni, varmasti jollain muulla toisin.
Täysin samaa mieltä!

Kansainvälinen tuomari linja saattaa tässä näpäyttää meitä, mutta itse katson mielummin viihdyttävää peliä. Laji edellä.

Itse olisin jättänyt Stenforsin joukkueesta jo aiemmin. Asenne ja yritys hyvällä tasolla mutta jalka vaan ei riitä millään. Erikoisinta on että miten Jonaeson on saatu mahtuun joukkueeseen?? Se että pääset seurajoukkueessa pelaan huippukentässä ei mielestäni takaa että riittäisi maajoukkuetasolla. Nuoria vaan aina sopivasti joukkueeseen niin saavat näytönpaikkoja.

Itse olisin jättänyt Stenforsin joukkueesta jo aiemmin. Asenne ja yritys hyvällä tasolla mutta jalka vaan ei riitä millään. Erikoisinta on että miten Jonaeson on saatu mahtuun joukkueeseen?? Se että pääset seurajoukkueessa pelaan huippukentässä ei mielestäni takaa että riittäisi maajoukkuetasolla. Nuoria vaan aina sopivasti joukkueeseen niin saavat näytönpaikkoja.
Niin, Stenforsin tapauksessa toki myös TPS:n pelitapa vaikuttaa tilastoihin, mutta kun 8 pelissä on saanut aikaan 8 vetoa ja 0+2 niin eihän se Jussilan pääsääntöisesti aiempaa aktiivisempaan pallonhallintaan yhdessä pallotaitojen kanssa niin hyvin istu. Lähellä kisoja oli kun varapelaajan paikkaa tarjottiin.
Myös kahden vuoden päästä tulevat kotikisat varmasti vähän vaikuttavat valinnoissa. Jonaesonia on yllätys, mutta oletan, että tulee kovissa peleissä penkiltä tarvittaessa mukaan ja antaa helpommissa osaltaa lepoa muille.

Vähän samaa kuin Stenforsin rannalle jäämisessä voi nähdä Sikkisessä. Moni ei olisi ottanut ehkä edes varalle kuten nyt on. Kolme pelaava sentteriä ovat selkeät ja sikkismäistä palomiesosaamista on vaikkapa Heikkilällä. Uskonkin (tai itse laittaisin) Heikkilän menevän Oilers-ketjuun sammuttamaan paloja ja tekemään toki tehojakin ja Iiskolan olevan lähtökohtaisesti isoissa peleissä penkillä.

Mutta kenet olisit ottanut tilalle? Mun papereissa tuossa on ne 7 pakkia, ja Stenfors ainoa jonka olisin ostanut mukaan ulos jääneistä.

Ruotsissakin vuotaa valintoja ennen maanantain julkistusta. Galanten maajoukkueura taitaa olla ohi. Ulriksson sen sijaan pääsee ensimmäisiin kisoihinsa. Lähde: Innebandymagazinet

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.