Lipsanen brändiuudistuksesta: ”Ensireaktiona tietenkin pieni hämmennys”

Jani Lipsanen kommentoi brändiuudistusta Pääkallo.fi:lle. Kuva: Esa Jokinen

Jani Lipsanen kommentoi brändiuudistusta Pääkallo.fi:lle. Kuva: Esa Jokinen

Salibandya pelataan ensi kaudella Suomessa F-liigassa. Uudistuksesta kerrottiin keskiviikkona 20.5.

Uusi brändi on saanut lajipiireissä melko ristiriitaisen vastaanoton. OLS:n miesten ex-liigavalmentaja ja nykyinen taustavaikuttaja Jani Lipsanen kommentoi muutoksia Pääkallo.fi:lle.

– Ensireaktiona tietenkin pieni hämmennys ja pohdinta, että miten tällä brändätään nimenomaan salibandya ja Salibandyliigaa, Lipsanen mietti.

Uusi nimi on varsinkin se mikä ei monille tunnu sointuvan. F-liigan F on tällä hetkellä ilmeisesti Falcon, Finland, Fast tai Floorball tai mikä vain kirjaimella alkava.

Nimen painoarvo on nähty muutoksessa kohtalaisen isona, kun sitä on ylipäänsä lähdetty muuttamaan. Lipsanen kuten moni muukaan ei osaa suoraan nähdä mitä merkitystä sarjan nimellä on kokonaisuuden kannalta.

– Vaikea arvioida merkitystä. Toistaiseksi tuntunut, että ei kovin iso, mutta varmasti muutoksen kautta sitä liigan brändiä pyritään vahvistamaan ja luomaan sille merkitystä, Lipsanen pohti.

Brändityöryhmän vuoden työtulosta OLS-pomo ei halunnut liikaa ruotia.

– Todella vaikea arvioida. Prosessi on ollut itseä viisaampien harteilla ja hyvä niin.

Olisitko tehnyt itse jotain toisin?

– Ehkä mielestäni tässä vaiheessa edes turha lähteä liikaa jossittelemaan, että olisinko tehnyt jotain toisin (jos tässä ei tarkoita itse prosessia). Nyt on tehty työ ja aika näyttää, että miten se on onnistunut. En usko, että tämä uusi brändi itsessään ratkaisee mitään positiiviseen tai negatiiviseen suuntaan. Teot tämän jälkeen alkavat määrittää, päästäänkö tavoitteisiin vai ei, Lipsanen linjasi.