F-liiga julkaisi tunnuslukuja – someluvuissa ja lähetysten katsojamäärissä positiivisia merkkejä

F-liiga juhlii varsinkin somessa. Kuva: Juha Käenmäki

F-liiga juhlii varsinkin somessa. Kuva: Juha Käenmäki

F-liiga julkaisi tilannetietoina erilaisia tunnuslukuja menneeltä kaudelta Sponsor Insightin tekemän tutkimuksen myötä.

Sosiaalisen median puolella F-liigalla on itsellään viime vuoden toukokuussa avatuilla tileillä yli 16 000 seuraajaa. Kaikki F-liigan joukkueet huomioiden seuraajamäärä on yli 260 000.

– Nollasta on lähdetty liikkeelle, mutta eri kanavat ovat kasvaneet kokonaisuutena hyvin. OIemme jo Suomen kahdeksanneksi suurin urheilusarja sosiaalisessa mediassa – nuorten suosimassa IG:ssä olemme kolmanneksi suurin. Tavoite on kasvattaa sekä F-liigan että seurojen kanavia – matka on vasta alussa, mutta ensimmäiset askeleet ovat lupaavia. Huippusalibandy kiinnostaa varsinkin nuorempia kuluttajia, F-liigan viestintäpäällikkö Ilari Isotalo kommentoi.

Kausi on mennyt pitkälti ilman yleisöä tai supistetuilla yleisömäärillä, joten se on toiminut jokseenkin lajilähetysten eduksi. Varsinaisia lähetysten katsojamääriä ei kerrota ulospäin.

– Ruudun lähetysten päätelaitteet ovat kasvaneet F-liigassa 27% verrattuna kauteen 2019-2020. Kiinnostus huippusalibandyyn on myös nousussa lyhytvideosisällössä, jossa nousua on tullut lähes 40% viime kauteen verrattuna! kommentoi Nelonen median Urheilutuotantojen päällikkö Tuomas Saarela.

Tutkimuksen mukaan 2,1 miljoonaa suomalaista tuntee jonkun F-liigajoukkueen nimeltä. F-liigan mediaesiintymisten määrä on kasvanut syyskauden aikana +26 % edelliskaudesta (yhteensä 361 mediaesiintymistä Suomen suurimmissa medioissa) ja TV-esiintymiset ovat lähes kolminkertaistuneet (kokonaiskontaktimäärän ollessa 28,4 milj. suomalaista).

Näin kertoo siis F-liigan tiedotus ja lisää on luettavissa liigan sivuilta.