F-liiga kertoi aiemmin tällä viikolla kovia tunnuslukuja menneeltä kaudelta. Uusi sarja otettiin hyvin vastaan.
F-liigan tiedotteen mukaan noin joka neljäs suomalainen täysikäinen on kuullut F-liigasta. Lukema on siis 1,2 miljoonaa ja se on noussut viime kesältä, jolloin prosenttiosuus oli tuoreen liigan osalta 14 prosenttia.
F-liigan tv-esiintymiset saavuttivat keskimäärin 420 000 ihmistä. Otteluissa huippukohta oli kuitenkin hiukan pienempi. Miesten neljäs finaali keräsi jutun mukaan keskimäärin 108 000 katsojaa, huipun ollessa 348 000 silmäparia.
Tiedotteen mukaan F-liigan päätelaitteiden keskiarvo kasvoi 43 % kauteen 2018-19 verrattuna. F-liiga näkyi myös sosiaalisessa mediassa. Instagram-tili keräsi 12 000 seuraajaa ensimmäisenä vuonna ja liigan somekanavat tavoittivat kaikkiaan 18 miljoonaa seuraajaa elokuun jälkeen.
– Voimme olla erittäin tyytyväisiä päättyneeseen poikkeukselliseen kauteen. Seurat ovat tehneet upeaa työtä järjestämällä ottelutapahtumat vastuullisesti. Sen ansiosta F-liigassa pelattiin kaiken kaikkiaan yli 436 ottelua, mukaan lukien pudotuspelit ja karsintaottelut. F-liigassa pelaavat joukkueet ovat tiivistäneet yhteistyötään, ja vuorovaikutus seurojen kanssa on tiiviimpää kuin koskaan aiemmin, F-liigan toimitusjohtaja Kimmo Nurminen kiitteli ja jatkoi.
– On hienoa todeta, että huippusalibandy kiinnostaa ihmisiä yhä enemmissä määrin. F-liigaa kuvaava muuttohaukka on lähtenyt oikealle lentoradalle ja saanut ilmaa siipiensä alle. Odotamme malttamattomana jo sitä hetkeä, kun katsomot voidaan jälleen avata yleisöä varten ja pelaajat pääsevät näyttämään parastaan kannattajiensa edessä. Peli on aina parasta paikan päällä