Kritisoida ja arvostella saa. Vastaan nyt omalta osaltani siihen, mistä on jotain faktaa, eli edustuksen pelaajatuotantoon. Tässä tämän kauden joukkueesta tehty lista, mitä joukkueita ovat edustaneet C2-iästä eteenpäin.
katso liitettä 534
Tuon listan ulkopuolelta kun katsoo kaikki ne pelaajat, joita OLS on pystynyt tuottamaan myös muiden liigajoukkueiden tarpeisiin, niin en minä tätä heikkona juniorimyllynä pitäisi. Parannettavaa on, mutta ehkä siinäkin petraamisessa isoin juttu se, että pystyttäisiin ne ihan huippuyksilöt pitämään Oulussa.
SSRA-yhteistyöhön olen itsekin tyytyväinen ja se tulee jatkumaan tulevaisuudessakin.
Naisissa muuten OLS voitti aikanaan Kuussaaren alaisuudessa pronssia.
A-poikiin tässä on yritetty satsata tällä hetkellä kovasti, että saataisiin heidät takaisin SM-sarjaan. Korona keskeytti poikien kauden pahaan paikkaan, mutta ponnistelut ylöspäin jatkuvat myös ensi kaudella.
Ongelmana A-poikien sarjan kanssa on sama kuin muissakin lajeissa pl. jääkiekko, jossa A-pojat edustusten organisaatioiden rahavirtojen alla: A-juniorien sarjamaksut ovat valtakunnallisissa sarjoissa suurehkot ja tuossa vaiheessa moni alkaa itse maksamaan pelaamisesta.
Kun A-ikäisten kärki on jo liigassa, seuraavaa porrasta houkutellaan Divariin ja sitä seuraavaa halvempaan 2.divariin, niin ihan ei ole kivutonta sen A-juniorijoukkueen kasaaminen.
Akatemiatoiminnasta tarkemmin voi varmasti kysellä tosiaan liitolta tai Kuussaarelta.
OLS ja liitto ovat tänä vuonna panostaneet toimintaan niin, että minä olen ollut kahtena aamuna viikossa mukana aamuharjoituksissa, jolloin olemme pystyneet jakamaan ison ryhmän vetovastuuta Karon kanssa. Meidän visio on se, että aamuharjoittelu tukee hyvin seuraharjoituksia. Siellä tehdään pääasiassa fysiikkaa ja henkilökohtaista taitoa.
Akatemian toimintaakin saa kritisoida, mutta kun katselee Oulusta ponnistaneita liiga ja maajoukkuepelaajia, niin se on enemmän sääntö kuin poikkeus, että he ovat akatemiassa mukana olleet. Tämähän ei välttämä ole mikään laatumittari, koska usein juuri ne muutenkin motivoituneimmat hakeutuvat toimintaan.
Kiitos! Olipa hyvä ja asiallinen vastaus ja hienosti oli nuo pelaajatuotanto faktat. Juniorituotanto on kunnossa sen kaikki osoittaa. Ehkäpä, jos täällä salibandyn ykkösseura tekisi pelkkää lajia riskiä edustuksen kanssa olisi joskus otettu ja suurempaa menestystä saatu. Mutta silloin olisi se vaara, että ei seuran iäksi muodostuisi koskaan ainakaan 140 vuotta 😃.
Pelaajatuotannossa on erityisen hienoa nuo pihapeleistä Liigaan saadut ”oulunsalolaiset pojat”.
Toki tiesin, että aluesarjan kautta ranking-pisteiden saavuttaminen on äärimmäisen vaikeata, mutta ei mahdotonta. Urheilijan oikeusturvan kannalta ei vain voisi olla pussinperiä, joissa tämä mahdollisuus olisi täysin eliminoitu kuten nyt. Tässä maailmantilanteessa kun joukkueen kokoamiset alkavat ehkä kesäkuussa ja harjoitukset myöhemmin kesällä niin olisi voinut toivoa Liitolta jotain muuta ratkaisua kuin vanhaa jossa kausi on ohi yhden elokuussa kärsityn tappion vuoksi.